Ik heb een Laguna break 1.9 DTI uit 99, waarvan de versnellingsbak in barrels ligt.
(Uitgelopen lager, door het huis geslagen, uiteindelijk ook de aandrijfas gebroken.)
Dus moet er een andere bak onder, aandrijfas en eventueel drukgroep + platen.
Op de huidige bak staat JC5 099.
Ik weet verder niet zoveel van typen en dergelijken,
maar het type JC5 komt ook voor bij bijvoorbeeld CLIO en KANGOO.
Is dat dan dezelfde bak en kan ik dus ook kijken naar bakken van die typen?
Wat betekent het nummer 099 erachter?
(ik zag bij een sloper in Twente op internet een bak met nummer JC5 562, is dat dan dezelfde?)
Waar kan ik het beste zoŽn bak (in Zuid NL) vinden en hoe beoordeel ik de kwaliteit?
IS de aandrijfas van een Laguna DCI hetzelfde als die van een DTI?
En aandrijfassen van CLIO of Kangoo ?
Een hoop vragen dus.
Wie kan me wat verder helpen?
Versnellingsbak Lagguna 1.9 DTI
De aandrijfassen van laguna's onderling geef ik je een zeer grote kans dat ze hetzelfde zijn. Een clio heeft niet dezelfde spoorbreedte dus dit gaat niet lukken.
Over de bak, zoek een dezelfde bak, inwendig zijn deze bakken anders.
-
Betekent dat JC5 099 of is elke JC5 bak goed?Riël schreef:De aandrijfassen van laguna's onderling geef ik je een zeer grote kans dat ze hetzelfde zijn. Een clio heeft niet dezelfde spoorbreedte dus dit gaat niet lukken.
-
Hoi,
Lang niet elke JC5 bak is goed. Overbrengverhoudingen verschillen inwendig, aan de buitenkant heeft een Laguna bak andere bevestigingspunten als Clio, Kangoo, of Megane, en ook de aansluiting aan de motor zijn 3 verschillende versies.
Om het nog makkelijker te maken: Er zijn ook verschillen in de kilometertelleraandrijving.
Oftwel: niet zomaar een JC5 pakken, want dat gaat niet goedkomen.
Ik kan evt. je kapotte bak reviseren. Ook al is er een gat ingeslagen en weet ik wat nog meer voor ellende.
Ik stuur je een PM met mn telefoonnummer mocht je geinteresseerd zijn.
Lang niet elke JC5 bak is goed. Overbrengverhoudingen verschillen inwendig, aan de buitenkant heeft een Laguna bak andere bevestigingspunten als Clio, Kangoo, of Megane, en ook de aansluiting aan de motor zijn 3 verschillende versies.
Om het nog makkelijker te maken: Er zijn ook verschillen in de kilometertelleraandrijving.
Oftwel: niet zomaar een JC5 pakken, want dat gaat niet goedkomen.
Ik kan evt. je kapotte bak reviseren. Ook al is er een gat ingeslagen en weet ik wat nog meer voor ellende.
Ik stuur je een PM met mn telefoonnummer mocht je geinteresseerd zijn.
-
Dealer weet dat niet, ik ook niet.
Aan de hand van fotos zou ik wel dingen kunnen bevestigen of uitsluiten, maar die ruilbakken van de dealer (met S in de code) kun je niets van terugvinden, ik niet iig.
Aan de hand van fotos zou ik wel dingen kunnen bevestigen of uitsluiten, maar die ruilbakken van de dealer (met S in de code) kun je niets van terugvinden, ik niet iig.
-
- Contacteer:
Maar welke bakken eindigen dan zo wie zo op de laatste nummers met 47?
Tevens ben ik nog steeds benieuwd naar de nummers van een Williams- of Megane Coupe 2.0 16v bak.
Kan iemand misschien even onder zijn kap kijken?
Tevens ben ik nog steeds benieuwd naar de nummers van een Williams- of Megane Coupe 2.0 16v bak.
Kan iemand misschien even onder zijn kap kijken?

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
williams is JC5 014, dat is zeker
megane 2.0 16v is DACHT IK JC5 025
megane 2.0 16v is DACHT IK JC5 025
-
Zelfs dat wil niks zeggen: het is niet zo dat een JC5 s47 perse de ruilbak is van de JC5 047Donleben schreef:Maar welke bakken eindigen dan zo wie zo op de laatste nummers met 47?