Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Allartino

dingdong, speciale mededeling: wil steven zich melden bij de infobalie? :D
Allartino

GerryTT schreef:Denk idd dat je die lengte moet weten. Heb dat hier ook wel eens ergens gelezen. Anders meet je de oliedamp temperatuur en niet de olie zelf.
je draait de sensor toch rechtstreeks in een oliekanaal? dan kan die toch geen damp meten of zie ik dat verkeerd? (zo'n kanaal zit toch gewoon vol met olie?) lengte lijkt mij vooral van toepassing op de ruimte die je hebt in het kanaal, dat je 'm niet stuk draait ofzo. ik dacht dus zelf aan de korte versie....
Steven
Car: M536

Jaaaa?

M14x1,5 klopt
Lengte is incl schroefdraad iets van 2 cm ofzo.
Allartino

:D oke dan, dank voor uw medewerking...
CChris

ok tis een beetje laat, maar dit plaatje heb ik van erik o. gekregen ooit eens......

[img]http://img296.echo.cx/img296/9059/105051010dw.jpg[/img] een plaatje wat wel handig is voor iedereen dacht ik zo :) ikzelf heb dan weer het probleem dat ie helemaal vast is gerot en ik em eigenlijk niet meer los durf te halen.........
R 5 Convertible Rulezz
Allartino

top! dat is duidelijk (Y) .
zit jouw sensor er al zo lang in dat ie zo vast zit?
Roy
Moderator

He das mijn foto :)

Vastrotten zal wel meevallen denk ik. Ik kreeg hem er ook uit zonder moeite :)
CChris

Roy schreef:He das mijn foto :)

Vastrotten zal wel meevallen denk ik. Ik kreeg hem er ook uit zonder moeite :)
haha owh, najah weet iedereen ook weer waar erik zn info vandaan haalt :D :D :D (en happen maar :p )
ok dan ga ik het toch maar eens proberen, maar dat komt wel als t blok er weer in zit dan......alles op zn tijd
R 5 Convertible Rulezz
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik zeg niets :~ jij wilde een foto, ik regel een foto :p heb m inderdaad ergens van t forum geplukt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer

is wel een bekende foto ondertussen :lol: , en het topic van mijn gtt staat ie er ook wel tussen d8 ik :p
Allartino

ik wist ook wel zeker dat ik 'm al een aantal keer voorbij heb zien komen, maar met de search kon ik 'm(na 'n uur)zoeken toch niet vinden.... (S)

nu heb ik 'm in m'n eigen topic, kan ik 'm elk moment weer opzoeken :lol:
CChris

Erik Olijnsma schreef:ik zeg niets :~ jij wilde een foto, ik regel een foto :p heb m inderdaad ergens van t forum geplukt
zo leuk he, mensen die happen, of niet erik? :D :lol: :lol: :D
R 5 Convertible Rulezz
Allartino

pfff, gisteren stond ik bij de bandenboer om m'n nieuwe velgen af te geven, wil ik weer wegrijden: nooit meer starten! eerst draaide de startmotor nog half rond, met moeite, maar al gauw gaf ie alleen nog een tik.....kaduuk :(
en vandaag moest ie voor de apk...
ben gisterenavavond dus nog even gezsellig een startmotor aan het wisselen geweest, blijft een klote-klus! maar het is weer gelukt, en hij start nu ook weer perfect (Y)
deze motor is veel kleiner dan degene die eronder zat en maakt ook een heel ander geluid. hij draait 'm wel als een gekko rond (Y)
ik hoop dat nu ook de warme start wat beter gaat, want van 't weekend ging ik onderweg bij de pomp een pakkie shag halen en toen moest ik meer dan 3 kwartier wachten voor de motor weer leker wou ronddraaien (S) , daar word een mensch niet blij van...

vandaag de gt dus voor de apk gebracht, moet ie zo doorheen komen volgens mij? heb er sinds vorig jaar maar 3,000km mee gereden, dan kan er niet veel versleten zijn toch...ben benieuwd...
5GTT & clio II 1.6 16v
HKM

succes man! en heb je mischien wat foto's van hoe hij er nu bij staat?
Allartino

als alles volgens plan loopt, worden dit weekend de laatste onderdelen gespoten duzz....

hij ziet er nu eigenlijk nog hetzelfde uit als op de foto's?
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

: afgekeurd.... wiellager rechtsvoor, rem linksachter funktioneert niet goed, en de gordels achterin (waar ie vorig jaar wel mee goedgekeurd is!) zijn niet goed: er zitten 3 vrouwtjes en maar 2 mannetjes in, ik moet er dus gewoon 1 wegknippen en klaar.. :s

wiellagers, zijn die eigenlijk voor en achter hetzelfde? achter heb ik namelijk nog liggen....
5GTT & clio II 1.6 16v
Menno

nope, die lagers zijn voor en achter verschillend.
Allartino

jammer
5GTT & clio II 1.6 16v
Bram (vospower)

Allartino schreef:: afgekeurd.... wiellager rechtsvoor, rem linksachter funktioneert niet goed, en de gordels achterin (waar ie vorig jaar wel mee goedgekeurd is!) zijn niet goed: er zitten 3 vrouwtjes en maar 2 mannetjes in, ik moet er dus gewoon 1 wegknippen en klaar.. :s

wiellagers, zijn die eigenlijk voor en achter hetzelfde? achter heb ik namelijk nog liggen....
als er 3 vrouwtjes zijn dan heb je kans dat je laatste mannetje zich onder de achterbank verstop heeft :beer:
Allartino

:lol: heb ik eens drie vrouwen op de achterbank, moet ik er 1 wegknippen! (N) :lol: :lol:
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven
Car: M536

Tis zo moeilijk kwartetten met z'n 5-en he :p
Allartino

't zijn nu gewoon weer 2 complete setjes, voelt niemand zich buitengesloten, en zijn er geen vrouwtjes meer die klagen over aandachts-tekort...... :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

mmm, ik ben weer lekker aan 't prutsen geweest:

omdat de spuiter bij ons op 't industrieterrein op vakantie is, kon ik mooi zijn cabine gebruiken voor mijn bumper en skirts. eindelijk de (bijna) laatste onderdelen klaarmaken!
vrijdagavond alles nog even nageschuurd , in de grondverf gezet en daarna in de kleur.
vanochtend hebben we alles voorzien van de matte blanke lak. omdat we niet konden stoken, hebbben we alles lekker iets van zes uur laten drogen...
toen we dus 's middags terugkwamen om te checken of we alweer konden opbouwen, zagen we dat de kleur anders was dan de achterbumper! :( :( , veel te roze, echt geen gezicht.
zo blijven we weer lekker bezig..... (S) (S) (S)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

gelukkig heb ik de verf niet gemengd...
iemand zit nu thuis |: |: |:
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Het is een tijd stil geweest hier, maar ik heb niet stilgezeten:

ivm apk zijn er andere(=goede) remklauwen achter opgekomen
(met dank aan steven) 1 van de bouten was er scheef ingedraaid waardoor er geen of nauwelijks beweging meer inzat.ontluchtingsnippels waren ook beide naar de kl*te
nieuw draad ingetapt, andere klauw erop en het functioneert weer prima.

Toen ik m'n auto terug had van de apk, was het roken van de turbo veel erger geworden! ik kon echt niet meer normaal over straat.. :(
na veel wikken, wegen, en informeren: een nieuwe turbo van MBcarperformance! iets grotere compressor, betere lagering (zou tot 160pk gaan, maar ik hou liever alles wat langer heel :wink: )
druk staat op 0,9bar.
de auto is dus gestopt met roken, nu ik nog....

met de turbo ook meteen nieuwe olie-leidingen gemonteerd, en een K&N vervangingsfilter.

Helaas liep de temperatuur af en toe weer flink op, dus is er ook een nieuwe koperen radiateur opgekomen. gelijk de thermostaat vervangen.

Een oliekoeler had ik ook al aangeschaft en dit was het uitgelezen moment om die ook te monteren. dat was nog een aardige klus voor alles op een plek zat waar ik er tevreden mee was. de koeler zit nu voor de dynamo en zit niet inde weg voor de radiateur of de IC. met de open grill hangt ie ook mooi in de wind..
De temperateur is weer helemaal top! tijdens het rijden komt de meter niet boven het midden en alleen met stilstaan loopt ie omhoog tot de fan draait.

Als laatste heb ik bij een kerel op marktplaats LED's besteld voor het dashboard: de tellerbak is nu mooi rood verlicht samen met de VDOmeters. de schakelaars lichten nu mooi groen op (veel intenser dan org). ik had bij de schakelaars eerst witte LED's erachter, maar dan worden ze blauw? toen groene geprobeerd en dat is (Y)

de rode tellerverlichting is iets minder prettig 's nachts dan de oranje, maar het totaal ziet er veel beter uit :).
5GTT & clio II 1.6 16v
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Foto's ben benieuwd
Allartino

5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

ik moest weer even proberen hoe dat ook alweer ging met foto's plaatsen (S) (S)
ik heb er alleen niet veel gemaakt tijdens het knutselen.
ik denk er gewoon niet aan? en dan heb je smerige handen en dan denk je nu zou ik een foto moeten maken...

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0272.jpg[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0273.jpg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

ik heb trouwens ook andere velgen:
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 25%7E0.jpg[/img]

en een dumpvalve:
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0326.jpg[/img]
alleen reageert deze erg snel en met maar een zachte pssssh. hij was bedoeld voor een corrado, moet ik er dan een andere veer in ztten?slapper of juist strakker?
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

niet echt goed zichtbaar: de nieuwe turbo!
hier had ik wel meer foto's van maar die kan ik niet meer vinden...[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0327.jpg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

en een dumpvalve:
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0326.jpg[/img]

alleen reageert deze erg snel en met maar een zachte pssssh. hij was bedoeld voor een corrado, moet ik er dan een andere veer in ztten?slapper of juist strakker?[/quote]
5GTT & clio II 1.6 16v
JiggyMF

Strakkere veer moet je dan hebben, kan je zo halen bij bijv. Biesheuvel als het een forge is (zo te zien wel)
Als de veer te slap is heb je ook kans dat hij lucht gaat lekken.

grtz Jiggy
Allartino

en de dumpvalve kan ik gewoon openschroeven of zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
5GTT & clio II 1.6 16v
JiggyMF

Allartino schreef:en de dumpvalve kan ik gewoon openschroeven of zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Neu, kan je zo openschroeven, zit verder weinig spannends in.
Het is echt letterlijk openschroeven, veertje vervangen, dichtschroeven.

grtz Jiggy
Allartino

Ik had een nieuwe compo set aangeschaft, en de tweeters daarvan wou ik graag in de binnen-kapjes van de buitenspiegels verwerken. omdat de tweeters nogal groot waren (bijna 6 cm doorsnee) en die kapjes nogal klein, waren enige aanpassingen noodzakelijk. na een paar avondjes lijmen, smeren, plamuren en schuren en tenslotte een mooi laagje carbon, is dit het resultaat (en ik ben erg tevreden, al zeg ik het zelf!):
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... kap001.jpg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie