Turbo Laguna 1.9 DCI 120pk

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
juan1979
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 mei 2005 9:50

Hallo experts. Ik heb sinds kort een laguna 1.9 DCI 120pk in mijn bezit en wat mij opvalt is dat ik de turbo zo luid hoor. Is dit normaal voor dit type of moet ik er toch mee terug naar de dealer?
Please let me know. (Y)

Gr,

Juan
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hoe luid ?? En wanneer ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

mischien intercooller lek .. grille eruit en even kijken of hij niet vette plekken op de radiateur heeft
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

intercoolers van de laguna durven openspringen door een klep die blijft hangen, als je dan door de gril ziet zie je hem echt ovaal staan, dit was inhet begin achteraf heben ze deze verstevigd.

Wat ook veel gebeurt is dat de mechanieker niet altijd de olie carter ventilatie slang er af haal bij het olie bijvullen, gebeurt dan dat er olie in de carterventilatie komt, en dan durft de luchtfilter wel is vollopen, met als op hol slagen tot gevolg...
en een fluitende turbo, maar er zijn er heel veel die dit hebben...
viper
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 19:32

kevinb schreef:Wat ook veel gebeurt is dat de mechanieker niet altijd de olie carter ventilatie slang er af haal bij het olie bijvullen, gebeurt dan dat er olie in de carterventilatie komt, en dan durft de luchtfilter wel is vollopen, met als op hol slagen tot gevolg...
dat heb ik nog nooit gedaan en er zijn bij mij nog geen enkel op hol geslaan hoor
Plaats reactie