ik kan lezen.....
En als je dat ook kan, waar ik van uit ga, zie je dat ik heb gezocht en dat ding genaam multitester heb gevonden op zoekterm 'LED spanningszoeker'. Er staat in de beschrijving dat het een 'spanningszoeker' is, maar omdat deze niet gebruik maakt van direct contact....
Nu is mijn vraag, die link die hierboven staat. Kan ik dat hier ook mee doen aangezien er zo'n meter als jij laat zien niet tussen staat?
ja of nee?
Renault clio 1.4 RT Stuur Trilt??? 31-5
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
ga naar de gamma en haal gewoon zo'n ding. Of bij een electrozaak, probeer t daar eens. Zeg wat je wil hebben en wat je er mee wil doen, dan kunnen zij je haarfijn uitleggen hoe, wat, waarom en hoe je moet meten.Gewoon ff rondvragen, hoeft niet meteen wat te kopen he 

-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
ander idee is dat ik meteen die kabels vervang zonder te meten. Ik denk namelijk al gezien te hebben waar de breuk is, dus kan ik net zo goed die kabels er uittrekken en dan tegelijk de nieuwe er in doen.
Weet iemand hoe deze kabels vastzitten, met taileripjes of klemmen? Anders moet ik het namelijk eerst openmaken ipv kabels er gewoon doorheentrekken...
Weet iemand hoe deze kabels vastzitten, met taileripjes of klemmen? Anders moet ik het namelijk eerst openmaken ipv kabels er gewoon doorheentrekken...
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
taileripjes? 
ik zou alles los halen en t netjes terugleggen... Maar goed, das eigen mening. Origineel is t toch netter. Kijk of je zo'n kabel op de sloop kunt vinden oid. Die stekkers zijn nogal verkaaid goed los te halen en die heb je toch nodig. Maw, ik zou zelf niet wat in elkaar gaan vlooien..

ik zou alles los halen en t netjes terugleggen... Maar goed, das eigen mening. Origineel is t toch netter. Kijk of je zo'n kabel op de sloop kunt vinden oid. Die stekkers zijn nogal verkaaid goed los te halen en die heb je toch nodig. Maw, ik zou zelf niet wat in elkaar gaan vlooien..
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Zo schrijven wij dat hier~Haas~ schreef:taileripjes?
ik zou alles los halen en t netjes terugleggen... Maar goed, das eigen mening. Origineel is t toch netter. Kijk of je zo'n kabel op de sloop kunt vinden oid. Die stekkers zijn nogal verkaaid goed los te halen en die heb je toch nodig. Maw, ik zou zelf niet wat in elkaar gaan vlooien..

Zijn dat speciale kabels dan? risico van de sloop is dat ze misschien ook al hun beste tijd hebben gehad, ik dacht dat het net zo simpel was om zelf stuk kabel bij de electrozaak te halen en dan die stekkertjes gewoon overzetten.
De kabel die er nu in zit is blijkbaar al eens kapot gegaan bij het scharnierpunt van de klep, dus kan het wel weer proberen, maar ja dan blijf je bezig.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
eigenschuldSon Boelie schreef:, maar ja dan blijf je bezig.
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
NEEN, vorige eigenaar!!!Erik (Schepjes) schreef:eigenschuldSon Boelie schreef:, maar ja dan blijf je bezig.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Neeeej je heb een Renault gekocht!


Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:



Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Erik (Schepjes) schreef:Neeeej je heb een Renault gekocht!![]()

Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
die kabeltjes trekken is t probleem niet nee, maar de stekkers er netjees aankrijgen, wordt lastiger. Vraag anders wat dat ding kost bij de dealert? Zal niet goedkoop zijn, maar ja, als je geen sloopdelen wil, kom je hier snel op uit...
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Nou, goede nieuws is dat ik de kabelbreuk heb gevonden. Zit bij het scharnierpunt van de klep.
Slechte nieuws is als ik deze kabel wil vervangen dan moet ik dus de hele set kabels die naar de achterklep lopen vervangen. Al die kabels zijn omringd door tape dus zit helemaal vastgeplakt.
Toch maar kijken of ik em zelf kan fixen zonder te vervangen, anders moet ik ook nog al die panelen enz enz los maken
Slechte nieuws is als ik deze kabel wil vervangen dan moet ik dus de hele set kabels die naar de achterklep lopen vervangen. Al die kabels zijn omringd door tape dus zit helemaal vastgeplakt.
Toch maar kijken of ik em zelf kan fixen zonder te vervangen, anders moet ik ook nog al die panelen enz enz los maken
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
jaha...en dat is me een moeite... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kun je voorstellen
....
je zou ook nog de tape om de draden weg kunnen halen, maar zal ook wel veel te veel moeite zijn



je zou ook nog de tape om de draden weg kunnen halen, maar zal ook wel veel te veel moeite zijn
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
dat is het inderdaad, veel te veelErik Olijnsma schreef:kun je voorstellen![]()
![]()
....
je zou ook nog de tape om de draden weg kunnen halen, maar zal ook wel veel te veel moeite zijn

zouden jullie het wel helemaal vervangen dan?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ja
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
dat kan ook, ik vind het te veel moeite om al die panelen aan de binnenkant weg te halen, stuk dashboard, kabels losmaken van tape, nieuwe kabel trekken om iets te repareren wat een 'luxe' is.
Ik heb het trouwens gefixed en meteen oorzaak van de breuk weggenomen. De kabel was al eerder gesoldeerd, alleen hebben ze toen een stuk kabel er af gehaald en geen stukkie bij gezet. Doordat ie te kort was kwam er te veel spanning op, dus stukkie tussen gezet en voila, het werkt weer zoals het hoort.
Ik heb het trouwens gefixed en meteen oorzaak van de breuk weggenomen. De kabel was al eerder gesoldeerd, alleen hebben ze toen een stuk kabel er af gehaald en geen stukkie bij gezet. Doordat ie te kort was kwam er te veel spanning op, dus stukkie tussen gezet en voila, het werkt weer zoals het hoort.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
ach, het is wel handig als je je klauwen vol hebt zitten, zon cv. Maar ja, zoals ik al zei, t is een luxe.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Ik merkte vorige week op de snelweg toen ik 130 reed dat mijn stuur begon te trillen. Ik paar dagen daarna naar de garage gereden, ff mijn voorwielen uit laten balanceren. Waren eerst niet 100%, maar nog niet zo erg dat ze een trilling moeten veroorzaken.
Nu ik vandaag weer op de snelweg kwam merkte ik dat het nog steeds trilde. Iemand enig idee wat nu te doen?
Nu ik vandaag weer op de snelweg kwam merkte ik dat het nog steeds trilde. Iemand enig idee wat nu te doen?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
als je wielen niet in balans zijn, trilt t... klaar!
bij hogere snelheid gaat t vaker om je achterwielen dan je voorwielen..dus maar weer terug naar de dealert

niet toevallig remplekje?
bij hogere snelheid gaat t vaker om je achterwielen dan je voorwielen..dus maar weer terug naar de dealert


niet toevallig remplekje?
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
wat bedoel je met remplekje?
Bij de dealer zeiden ze dat als het de achterbanden zijn de trilling meer vanuit de stoel komt, de hele auto zou dan beetje moeten trillen.
Zou het ook iets anders kunnen zijn, voordat ik weer 2 banden laat balanceren??
Bij de dealer zeiden ze dat als het de achterbanden zijn de trilling meer vanuit de stoel komt, de hele auto zou dan beetje moeten trillen.
Zou het ook iets anders kunnen zijn, voordat ik weer 2 banden laat balanceren??
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
ja, dat zou kunnen ja...
Kom op, man , twee wieltjes balanceren, kost je hooguit 2 tientjes...
Een remplek? wat ik daarmee bedoel? nou, keer hard remmen en bijna blokkerende wielen of geheel blokkerend. Dan ruik je op een gegeven moment wat....ziedaar: remplekje
Kom op, man , twee wieltjes balanceren, kost je hooguit 2 tientjes...
Een remplek? wat ik daarmee bedoel? nou, keer hard remmen en bijna blokkerende wielen of geheel blokkerend. Dan ruik je op een gegeven moment wat....ziedaar: remplekje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Zie formule 1~Haas~ schreef:ja, dat zou kunnen ja...
Kom op, man , twee wieltjes balanceren, kost je hooguit 2 tientjes...
Een remplek? wat ik daarmee bedoel? nou, keer hard remmen en bijna blokkerende wielen of geheel blokkerend. Dan ruik je op een gegeven moment wat....ziedaar: remplekje

ander balanceerbedrijf proberen, sommige hebben defekte apparatuur, dan wordt het nooit goed.Son Boelie schreef:Ik merkte vorige week op de snelweg toen ik 130 reed dat mijn stuur begon te trillen. Ik paar dagen daarna naar de garage gereden, ff mijn voorwielen uit laten balanceren. Waren eerst niet 100%, maar nog niet zo erg dat ze een trilling moeten veroorzaken.
Nu ik vandaag weer op de snelweg kwam merkte ik dat het nog steeds trilde. Iemand enig idee wat nu te doen?
kan ook zijn dat je velg onrond is geworden door een ongelukje, of je fuseekogels te ruim zijn waardoor het wiel speling heeft.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
tijdje terug wel behoorlijk de stoeprand geraakt. Is het mogelijk om dan die velg weer recht te maken, of gewoon meteen nieuwe?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.


Richten kan, maar zoek nou eerst eens uit wat t is

-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
dat wil ik graag doen, maar kan ik zelf kijken of een velg krom is als dat zichtbaar is, het uitlijnen kan je ook niet met het blote oog zien en tijdens het rijden merk ik geen afwijking naar een kant.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
dan doe je de dingen die je wel kunt, dus speling controleren op stuurkogels, fuseekogels, draagarmen, enz. Visueel controleren bandoppervlak, schade aan een velg, ophangingsdelen enz...
Zo moeilijk is t toch niet dat te bedenken of wel?
Succes, als je nou wat gevonden hebt, maak ff een duidelijke foto en plaats die hier. Gewauwel in de lucht hebben we nix aan, dus daar ben jij ook niet mee geholpen!

Zo moeilijk is t toch niet dat te bedenken of wel?
Succes, als je nou wat gevonden hebt, maak ff een duidelijke foto en plaats die hier. Gewauwel in de lucht hebben we nix aan, dus daar ben jij ook niet mee geholpen!

-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Nou remplekkie kan het niet meer zijn, ik heb eindelijk mijn nieuwe remschijven en blokjes er op gezet, iets wat ik veel te lang had uitgesteld vanwege tijdgebrek.
Ik had trouwens geen idee dat dat zo makkelijk was.
Ik had trouwens geen idee dat dat zo makkelijk was.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.