mijn Renault 5 start moeilijk, maar bij koude start doet hij het wel, met de handchoke een beetje uit, maar na het rijden wil hij niet goed doorrijden als je veel gas geeft, wel als je zeer weinig gas geeft.
Daarna start hij helemaal niet meer...............
wie wat het probleem kan zijn?
moet het gas afgesteld worden, zit er een schroefje om het stationair toerental te verhogen, is de carburateur kapot, zit er een vlotter in en is die misschien kapot.
maakt het uit als de luchtfilter vrij vuil is, en maakt het uit als die toeter niet op de luchtfilterpan zit, want nu kun je gewoon de filter zien.
wie kan ons helpen.
je mag mij ook direkt emailen als je ons kunt helpen; peterdejong21@hotmail.com
Renault 5 verzuipt steeds??
als de luchtfilter te vuil is kan hij niet ademen, kan het daar ook aan liggen.
ik wil er niet te veel geld aan besteden, want hij moet verkocht worden voor 195 euro, weet jij iemand?
het is een TL geen GT, gewoon een simpel motortje.
ik wil er niet te veel geld aan besteden, want hij moet verkocht worden voor 195 euro, weet jij iemand?
het is een TL geen GT, gewoon een simpel motortje.
bougies waren pikzwart; dan houdt de motor toch ook in, en vraagt de motor steeds meer benzine, zodat hij verzuipt.
zal het met nieuwe bougies verholpen zijn.
heb wel eens een Peugeot gehad die ook niet vooruit te branden was en moeilijk startte, na vervangen van bougies liep ie als een tiet.
zal het met nieuwe bougies verholpen zijn.
heb wel eens een Peugeot gehad die ook niet vooruit te branden was en moeilijk startte, na vervangen van bougies liep ie als een tiet.
gas, dus carburateur is vlg. vorige eigenaar al afgesteld, .; hij zei nl.. dat het gas al was afgesteld, Alhoewel hij stationair zeer slecht loopt.
hoe kun je zien dat de bougies dan slecht zijn.
want als ze pikzwart zijn hoeft het niet zo te zijn dat ze slecht zijn.
kun je ze met een scheurpapiertje schoonscheuren, maar hoe moet dat scheuren, want bij die andere auto, ging de auto nog slechter lopen toen ik dat deed, zodat ik er maar nieuwe bougies in deed, waarna hij weer prima liep.
hoe kun je zien dat de bougies dan slecht zijn.
want als ze pikzwart zijn hoeft het niet zo te zijn dat ze slecht zijn.
kun je ze met een scheurpapiertje schoonscheuren, maar hoe moet dat scheuren, want bij die andere auto, ging de auto nog slechter lopen toen ik dat deed, zodat ik er maar nieuwe bougies in deed, waarna hij weer prima liep.
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
ja maar nu rij je renault is daar is alles anders
. het beste wat je kan doen is je carb, helemaal uit elkaar halen goed schoonmaken (remreiniger) en alle veertjes goed invetten en de sproeiers ff goed doorblazen, tel bij het los draaien van de sproeiers wel het aantal slagen voor de zekerheid, waarschijnlijk zitten ze er in totdat hij niet verder kan maar je weet maar nooit. en weer voorzichtig in elkaar zetten, haal ook de klep onder in je carb eruit en haal je asjes eruit het kan zijn dat die zijn ingesleten en daardoor niet goed meer functioneert. waardoor hij open blijft staan. vet dit ook heel goed in.
Heb je een een traps of een twee traps carb erop zitten? het gebeurt nogal vaak bij twee traps dat de tweede trap open blijft staan (heb ik zelf ook gehad) en dat de voet van de carb dan krom trekt waardoor hij veel valse lucht kan trekken, als hij hier dan op afgesteld staat en door al het vuil wat er op je carb zit weer een beetje dicht slibt. gaat hij ook raar lopen.
Als je alles in elkaar heb gezet gaat hij zeker de eerst paar minuten heel slecht lopen, hij heeft geen benzine meer en de remreiniger moet er ff uit!

Heb je een een traps of een twee traps carb erop zitten? het gebeurt nogal vaak bij twee traps dat de tweede trap open blijft staan (heb ik zelf ook gehad) en dat de voet van de carb dan krom trekt waardoor hij veel valse lucht kan trekken, als hij hier dan op afgesteld staat en door al het vuil wat er op je carb zit weer een beetje dicht slibt. gaat hij ook raar lopen.
Als je alles in elkaar heb gezet gaat hij zeker de eerst paar minuten heel slecht lopen, hij heeft geen benzine meer en de remreiniger moet er ff uit!
nw. bougies zijn niet zo duur, 12 euro de vier, probeer het en kijk dan verder.
voor je ze erin zet, check even de elektrodenafstand voor C1E= 0,8 mm.
check ook even de verdelerkap op corrosie, hier mag je wel aan schuren, bougies absoluut niet.
als je niet zo handig bent, van carburateur afblijven, laat dit een garage doen.
voor je ze erin zet, check even de elektrodenafstand voor C1E= 0,8 mm.
check ook even de verdelerkap op corrosie, hier mag je wel aan schuren, bougies absoluut niet.
als je niet zo handig bent, van carburateur afblijven, laat dit een garage doen.
waar zit die elektroden?
loopt al iets beter met nieuwe bougies, luchtfilter, en benzinefilter, maar houdt nog steeds in als ik vol gas geef.
kan het zijn dat de choke vast blijft zitten en niet teruggaat?
auto rijdt weer wel als ik het gas minder, waarna hij vooruit "schiet".
misschien moet de carburateur nog ingespoten worden met een spuitbusje ontreiniging?
loopt al iets beter met nieuwe bougies, luchtfilter, en benzinefilter, maar houdt nog steeds in als ik vol gas geef.
kan het zijn dat de choke vast blijft zitten en niet teruggaat?
auto rijdt weer wel als ik het gas minder, waarna hij vooruit "schiet".
misschien moet de carburateur nog ingespoten worden met een spuitbusje ontreiniging?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Ik denk dat de contact puntjes heel slecht zijn. De kabels van je bougies lopen naar een verdeelkap. Haal deze eens los en kijk naar de puntjes deze zullen er denk ik slecht uitzien, ff opschuren en proberen.
(Ps. wel een bekende vraag zag hem ook in mijn gastenboek staan.)
(Ps. wel een bekende vraag zag hem ook in mijn gastenboek staan.)
het is duidelijk dat je nul komma nul van auto's afweet, dus stop er maar mee.peter21 schreef:waar zit die elektroden?
loopt al iets beter met nieuwe bougies, luchtfilter, en benzinefilter, maar houdt nog steeds in als ik vol gas geef.
kan het zijn dat de choke vast blijft zitten en niet teruggaat?
auto rijdt weer wel als ik het gas minder, waarna hij vooruit "schiet".
misschien moet de carburateur nog ingespoten worden met een spuitbusje ontreiniging?
laat een deskundige kijken, die lost het wel op.
vraag een prijsopgave vooraf.
Pierre, we hebben er hier al zoveel mensen erdoorheen geluld, dat gaat nu vast ook wel weer lukkenpierre schreef:het is duidelijk dat je nul komma nul van auto's afweet, dus stop er maar mee.peter21 schreef:waar zit die elektroden?
loopt al iets beter met nieuwe bougies, luchtfilter, en benzinefilter, maar houdt nog steeds in als ik vol gas geef.
kan het zijn dat de choke vast blijft zitten en niet teruggaat?
auto rijdt weer wel als ik het gas minder, waarna hij vooruit "schiet".
misschien moet de carburateur nog ingespoten worden met een spuitbusje ontreiniging?
laat een deskundige kijken, die lost het wel op.
vraag een prijsopgave vooraf.

Beter een nieuwe verdelerkap en rotor monteren, schuren is ook niets eigenlijk.
De verdelerkap vind je zoals ad zegt als je de bougiekabels volgt. die komen op een oranje of bruine kap uit waar 5 kabels insteken. Trek deze allemaal uit, en zorg dat je weet welke waar zat!
Dan haal je de verdelerkap ervanaf (klemmetjes of 2 schroefjes). Je ziet dan de rotor. Deze kun je ook gewoon lostrekken. Neem deze mee en vraag bij de automaterialenzaak een nieuwe rotor en verdelerkap.
Is het probleem dan nog niet opgelost zou je kunnen overwegen de bougiekabels te vervangen.
Ik kan me goed voorstellen dat het probleem hier ergens zit. Als je weinig gas geeft, heb je in principe een wat minder 'dicht' mengsel. De vonk springt dan nog gemakkelijk over. Ga je voor volgas, dan is de vulling compleet. De vonk heeft dan meer peut nodig, en als je onstekingssysteem ergens slecht is openbaart zich dat op deze manier.
De verdelerkap vind je zoals ad zegt als je de bougiekabels volgt. die komen op een oranje of bruine kap uit waar 5 kabels insteken. Trek deze allemaal uit, en zorg dat je weet welke waar zat!
Dan haal je de verdelerkap ervanaf (klemmetjes of 2 schroefjes). Je ziet dan de rotor. Deze kun je ook gewoon lostrekken. Neem deze mee en vraag bij de automaterialenzaak een nieuwe rotor en verdelerkap.
Is het probleem dan nog niet opgelost zou je kunnen overwegen de bougiekabels te vervangen.
Ik kan me goed voorstellen dat het probleem hier ergens zit. Als je weinig gas geeft, heb je in principe een wat minder 'dicht' mengsel. De vonk springt dan nog gemakkelijk over. Ga je voor volgas, dan is de vulling compleet. De vonk heeft dan meer peut nodig, en als je onstekingssysteem ergens slecht is openbaart zich dat op deze manier.
mmm, Riel als je dat lukt krijg je van mij een limburger vlaai opgestuurd en ga ik eens mijn eigen Unidentified Flying Object in elkaar zetten, 't word eens tijd, de blauwdrukken liggen hier al klaar, vraag maar aan Abel die weet ervan.
deze motor werkt op zwaartekrachtgolven.
deze motor werkt op zwaartekrachtgolven.
wie beweert hier dat ik er niets vanaf weet.
waarom wordt hier over elektroden of zo gepraat ; nooit van gehoort ,wel simpelere makkelijkere begrijpbare taal.
de oplossing was; 1 luchtslangetje, zat een klein sneetje in; wat moeilijk te zien was en de contactpuntjes zaten vast, misschien door plastic kapje op tussen rotor en contactpuntjes, wat preuts en versleten was zodat er een stukje van dat plastic kapje tussen de contactpuntjes zat.
hij loopt nu weer als en speer en is nu te koop voor 250 eurotjes; leuk studenten- of stadsauto. kan ik oldtimer verzekering en kost nog geen 9 euro per maand aan wegenbelasting.
wie heeft interesse?
waarom wordt hier over elektroden of zo gepraat ; nooit van gehoort ,wel simpelere makkelijkere begrijpbare taal.
de oplossing was; 1 luchtslangetje, zat een klein sneetje in; wat moeilijk te zien was en de contactpuntjes zaten vast, misschien door plastic kapje op tussen rotor en contactpuntjes, wat preuts en versleten was zodat er een stukje van dat plastic kapje tussen de contactpuntjes zat.
hij loopt nu weer als en speer en is nu te koop voor 250 eurotjes; leuk studenten- of stadsauto. kan ik oldtimer verzekering en kost nog geen 9 euro per maand aan wegenbelasting.
wie heeft interesse?
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
een paar kapjes vervangen en een slangetje en hij wordt gelijk 55 euro duurder!peter21 schreef: de oplossing was; 1 luchtslangetje, zat een klein sneetje in; wat moeilijk te zien was en de contactpuntjes zaten vast, misschien door plastic kapje op tussen rotor en contactpuntjes, wat preuts en versleten was zodat er een stukje van dat plastic kapje tussen de contactpuntjes zat.
wie heeft interesse?

Electroden is een normaal woord hoorpeter21 schreef:wie beweert hier dat ik er niets vanaf weet.
waarom wordt hier over elektroden of zo gepraat ; nooit van gehoort ,wel simpelere makkelijkere begrijpbare taal.

De bedoelde afstand is de afstand tussen dat lipje en de electrode.