Renault clio 1.4 RT Stuur Trilt??? 31-5

Vertel hier alles over je project.
Son Boelie

ik kan lezen.....

En als je dat ook kan, waar ik van uit ga, zie je dat ik heb gezocht en dat ding genaam multitester heb gevonden op zoekterm 'LED spanningszoeker'. Er staat in de beschrijving dat het een 'spanningszoeker' is, maar omdat deze niet gebruik maakt van direct contact....

Nu is mijn vraag, die link die hierboven staat. Kan ik dat hier ook mee doen aangezien er zo'n meter als jij laat zien niet tussen staat?

ja of nee?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Haas
Car: Megane RS

ga naar de gamma en haal gewoon zo'n ding. Of bij een electrozaak, probeer t daar eens. Zeg wat je wil hebben en wat je er mee wil doen, dan kunnen zij je haarfijn uitleggen hoe, wat, waarom en hoe je moet meten.Gewoon ff rondvragen, hoeft niet meteen wat te kopen he ;)
Son Boelie

ander idee is dat ik meteen die kabels vervang zonder te meten. Ik denk namelijk al gezien te hebben waar de breuk is, dus kan ik net zo goed die kabels er uittrekken en dan tegelijk de nieuwe er in doen.

Weet iemand hoe deze kabels vastzitten, met taileripjes of klemmen? Anders moet ik het namelijk eerst openmaken ipv kabels er gewoon doorheentrekken...
Haas

taileripjes? :lol:

ik zou alles los halen en t netjes terugleggen... Maar goed, das eigen mening. Origineel is t toch netter. Kijk of je zo'n kabel op de sloop kunt vinden oid. Die stekkers zijn nogal verkaaid goed los te halen en die heb je toch nodig. Maw, ik zou zelf niet wat in elkaar gaan vlooien..
Son Boelie

~Haas~ schreef:taileripjes? :lol:

ik zou alles los halen en t netjes terugleggen... Maar goed, das eigen mening. Origineel is t toch netter. Kijk of je zo'n kabel op de sloop kunt vinden oid. Die stekkers zijn nogal verkaaid goed los te halen en die heb je toch nodig. Maw, ik zou zelf niet wat in elkaar gaan vlooien..
Zo schrijven wij dat hier :lol:

Zijn dat speciale kabels dan? risico van de sloop is dat ze misschien ook al hun beste tijd hebben gehad, ik dacht dat het net zo simpel was om zelf stuk kabel bij de electrozaak te halen en dan die stekkertjes gewoon overzetten.

De kabel die er nu in zit is blijkbaar al eens kapot gegaan bij het scharnierpunt van de klep, dus kan het wel weer proberen, maar ja dan blijf je bezig.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Son Boelie schreef:, maar ja dan blijf je bezig.
eigenschuld
Son Boelie

Erik (Schepjes) schreef:
Son Boelie schreef:, maar ja dan blijf je bezig.
eigenschuld
NEEN, vorige eigenaar!!!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Neeeej je heb een Renault gekocht! :lol: :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Son Boelie

Erik (Schepjes) schreef:Neeeej je heb een Renault gekocht! :lol: :wink:
:lol: Perfecte auto om bezig te blijven..... :wink:
Haas

die kabeltjes trekken is t probleem niet nee, maar de stekkers er netjees aankrijgen, wordt lastiger. Vraag anders wat dat ding kost bij de dealert? Zal niet goedkoop zijn, maar ja, als je geen sloopdelen wil, kom je hier snel op uit...
Son Boelie

Nou, goede nieuws is dat ik de kabelbreuk heb gevonden. Zit bij het scharnierpunt van de klep.

Slechte nieuws is als ik deze kabel wil vervangen dan moet ik dus de hele set kabels die naar de achterklep lopen vervangen. Al die kabels zijn omringd door tape dus zit helemaal vastgeplakt.

Toch maar kijken of ik em zelf kan fixen zonder te vervangen, anders moet ik ook nog al die panelen enz enz los maken
Haas

jaha...en dat is me een moeite... :~
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kun je voorstellen :D :lol: :lol: ....

je zou ook nog de tape om de draden weg kunnen halen, maar zal ook wel veel te veel moeite zijn
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Son Boelie

Erik Olijnsma schreef:kun je voorstellen :D :lol: :lol: ....

je zou ook nog de tape om de draden weg kunnen halen, maar zal ook wel veel te veel moeite zijn
dat is het inderdaad, veel te veel (S)

zouden jullie het wel helemaal vervangen dan?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja
Son Boelie

dat kan ook, ik vind het te veel moeite om al die panelen aan de binnenkant weg te halen, stuk dashboard, kabels losmaken van tape, nieuwe kabel trekken om iets te repareren wat een 'luxe' is.

Ik heb het trouwens gefixed en meteen oorzaak van de breuk weggenomen. De kabel was al eerder gesoldeerd, alleen hebben ze toen een stuk kabel er af gehaald en geen stukkie bij gezet. Doordat ie te kort was kwam er te veel spanning op, dus stukkie tussen gezet en voila, het werkt weer zoals het hoort.
1nsane

oke toppie man! toch nog gelukt dus :) ben ik blij dat dat er bij mij niet standaard inzit zeg :P
Son Boelie

ach, het is wel handig als je je klauwen vol hebt zitten, zon cv. Maar ja, zoals ik al zei, t is een luxe.
Son Boelie

Ik merkte vorige week op de snelweg toen ik 130 reed dat mijn stuur begon te trillen. Ik paar dagen daarna naar de garage gereden, ff mijn voorwielen uit laten balanceren. Waren eerst niet 100%, maar nog niet zo erg dat ze een trilling moeten veroorzaken.

Nu ik vandaag weer op de snelweg kwam merkte ik dat het nog steeds trilde. Iemand enig idee wat nu te doen?
Haas

als je wielen niet in balans zijn, trilt t... klaar!

bij hogere snelheid gaat t vaker om je achterwielen dan je voorwielen..dus maar weer terug naar de dealert :~ :s

niet toevallig remplekje?
Son Boelie

wat bedoel je met remplekje?

Bij de dealer zeiden ze dat als het de achterbanden zijn de trilling meer vanuit de stoel komt, de hele auto zou dan beetje moeten trillen.
Zou het ook iets anders kunnen zijn, voordat ik weer 2 banden laat balanceren??
Haas

ja, dat zou kunnen ja...

Kom op, man , twee wieltjes balanceren, kost je hooguit 2 tientjes...

Een remplek? wat ik daarmee bedoel? nou, keer hard remmen en bijna blokkerende wielen of geheel blokkerend. Dan ruik je op een gegeven moment wat....ziedaar: remplekje
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:ja, dat zou kunnen ja...

Kom op, man , twee wieltjes balanceren, kost je hooguit 2 tientjes...

Een remplek? wat ik daarmee bedoel? nou, keer hard remmen en bijna blokkerende wielen of geheel blokkerend. Dan ruik je op een gegeven moment wat....ziedaar: remplekje
Zie formule 1 :D
pierre

Son Boelie schreef:Ik merkte vorige week op de snelweg toen ik 130 reed dat mijn stuur begon te trillen. Ik paar dagen daarna naar de garage gereden, ff mijn voorwielen uit laten balanceren. Waren eerst niet 100%, maar nog niet zo erg dat ze een trilling moeten veroorzaken.

Nu ik vandaag weer op de snelweg kwam merkte ik dat het nog steeds trilde. Iemand enig idee wat nu te doen?
ander balanceerbedrijf proberen, sommige hebben defekte apparatuur, dan wordt het nooit goed.
kan ook zijn dat je velg onrond is geworden door een ongelukje, of je fuseekogels te ruim zijn waardoor het wiel speling heeft.
Son Boelie

tijdje terug wel behoorlijk de stoeprand geraakt. Is het mogelijk om dan die velg weer recht te maken, of gewoon meteen nieuwe?
Haas

(I) :~

Richten kan, maar zoek nou eerst eens uit wat t is :s
Son Boelie

dat wil ik graag doen, maar kan ik zelf kijken of een velg krom is als dat zichtbaar is, het uitlijnen kan je ook niet met het blote oog zien en tijdens het rijden merk ik geen afwijking naar een kant.
Haas

dan doe je de dingen die je wel kunt, dus speling controleren op stuurkogels, fuseekogels, draagarmen, enz. Visueel controleren bandoppervlak, schade aan een velg, ophangingsdelen enz...

Zo moeilijk is t toch niet dat te bedenken of wel?

Succes, als je nou wat gevonden hebt, maak ff een duidelijke foto en plaats die hier. Gewauwel in de lucht hebben we nix aan, dus daar ben jij ook niet mee geholpen!

:)
Son Boelie

Nou remplekkie kan het niet meer zijn, ik heb eindelijk mijn nieuwe remschijven en blokjes er op gezet, iets wat ik veel te lang had uitgesteld vanwege tijdgebrek.

Ik had trouwens geen idee dat dat zo makkelijk was.
Plaats reactie