Riël zijn ... GTE -> GTT 'funcar'
Het gaat mij alleen om ín het geval van backfire. Niet voorkomen ofzo.
Met een intercooler heb je een aanzienlijke hoeveelheid mengsel wat de lucht in vliegt met intercooler en al, zonder niet.
Bovendien weet ik niet, of het gas condenseert in de intercooler?
Met een intercooler heb je een aanzienlijke hoeveelheid mengsel wat de lucht in vliegt met intercooler en al, zonder niet.
Bovendien weet ik niet, of het gas condenseert in de intercooler?
m'n 4tje heeft een deuk in de motorkap, van binnen naar buiten..........Steven schreef:Nah dat condenseren zal wel meevallen, verder kun je het juist als explosieveilig zien. Liever de intercooler die uitmekaar klapt dan dat de hele boel aan diggele gaat.
Tip: neem een GT ic

cool!
@Riel: knaken van je schade. Deuren slopen is echt useless. Bij mij hebben ze dat ook geprobeerd, toen toch maar een ruit in gegooid. Had dat dan meteen gedaan..
@Riel: knaken van je schade. Deuren slopen is echt useless. Bij mij hebben ze dat ook geprobeerd, toen toch maar een ruit in gegooid. Had dat dan meteen gedaan..

Natuurlijk een paar plaatjes. De auto wordt langzaamaan wat beter 
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]

[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... Small).JPG[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
velgen staan em niet slecht!!
nu nog een stukkie zakken alleen! 
enne...dat ding onder dat zeiltje..wanneer rijdt dat weer?


enne...dat ding onder dat zeiltje..wanneer rijdt dat weer?

Ik weet jou wel te vinden binnenkortBart V schreef:Hee Riel, ik heb (nog steeds) dat spul liggen voor je om die hoogvlieger van je wat dichter bij het asfalt te zettenOf was je van plan mee te gaan doen aan de dakar??

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Die bumpers vragen ook wel om een kleurtje 

Wie heeft er voor mij een compleet, net 19 interieur (bijvoorbeeld een 16v maar een ander mooi stofje is mij ook goed, ik weet niet wat er leverbaar was). Ik heb 2 spiksplinternieuwe kuipstoelen staan in de plastic voor vrijwel elke auto geschikt (moeten nog sleden onder gelast). Foto van de kuipjes komt nog.
@ bartv even financieen afwachten, maar soon kom ik effe langs
@ bartv even financieen afwachten, maar soon kom ik effe langs

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Riel PM 

Project: GTT Blue Sport
Sooooow
Het originele hart is vandaag verwijderd. Gratis af te halen voor de liefhebber!
Morgen kijken of we die turbomotor erin gelepeld krijgen, benieuwd wat we tegenkomen ... oh oh
Eruit halen ging al akelig lastig had 't simpeler verwacht. Naar BOVEN is niet veel plaats 
En hopen dat die lpg installatie een beetje wil meewerken anders ga ik even veel belasting betalen en veel brandstof betalen.
Het originele hart is vandaag verwijderd. Gratis af te halen voor de liefhebber!
Morgen kijken of we die turbomotor erin gelepeld krijgen, benieuwd wat we tegenkomen ... oh oh


En hopen dat die lpg installatie een beetje wil meewerken anders ga ik even veel belasting betalen en veel brandstof betalen.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Succes!
En vergeet niet de pica's
En vergeet niet de pica's

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
lekker weertje om te sleutelen, pfff
suc6 ermee!

suc6 ermee!
Heb de motorsteunen omgezet en de bak schoongemaakt. De volvomotor heeft eigenlijk een nieuwe keerring nodig achter het vliegwiel dus even wachten dan kunnen we m morgen erin hijsen!
Mrtn, als je dit ook leest, heb jij nog wat aan de kabelboom moeten doen? Ik ben me aan het afvragen hoe ik de aansluiting voor bijv toerenteller, contactslot starten temperatuurmeter etc het beste kan regelen.
Hoe is bij jou het koelsysteem aangesloten? Ik heb er geen schema's van. Ik heb het thermostaathuis omgezet zodat deze weer direct op de radiateur aangesloten kan worden.
Ook de stuurbekrachtigingspomp heb ik van mijn oude 19 gebruikt omdat ik de aansluitingen al had liggen.
Voor de rest past alles nog vrij aardig. Veel werk
Mrtn, als je dit ook leest, heb jij nog wat aan de kabelboom moeten doen? Ik ben me aan het afvragen hoe ik de aansluiting voor bijv toerenteller, contactslot starten temperatuurmeter etc het beste kan regelen.
Hoe is bij jou het koelsysteem aangesloten? Ik heb er geen schema's van. Ik heb het thermostaathuis omgezet zodat deze weer direct op de radiateur aangesloten kan worden.
Ook de stuurbekrachtigingspomp heb ik van mijn oude 19 gebruikt omdat ik de aansluitingen al had liggen.
Voor de rest past alles nog vrij aardig. Veel werk

Kheb je PM gekregen
Aan de kabelboom heb ik niet zoveel hoeven doen, enkel aansluiten
Ik heb in totaal 2 kabelbomen gebruikt om alles aan te krijgen, dus die van de GTT, voor de temp.meter, oliedruk, startmotor, laadtstroom etc.
De kabelboom van Volvo eindigt in een stekkerblokje, hierop moet een + worden gezet en draden uit deze stekker geven ook toerentalsignaal en olietemperatuur (indien de 4polige oliepeilstokdinges in je carterpan).
Schema heb ik niet, maar als je draden uit het stekkerblokje benoemt, kan ik dit zo aangeven
Koelsysteem, kheb ten eerste het gewone thermostaathuis er nog op.
Ik moet even kijken als je wilt weten hoe ik het heb aangesloten
Ik had het eerst anders, maar na overleg met Cat zo gedaan als ik het nu heb.

Aan de kabelboom heb ik niet zoveel hoeven doen, enkel aansluiten

Ik heb in totaal 2 kabelbomen gebruikt om alles aan te krijgen, dus die van de GTT, voor de temp.meter, oliedruk, startmotor, laadtstroom etc.
De kabelboom van Volvo eindigt in een stekkerblokje, hierop moet een + worden gezet en draden uit deze stekker geven ook toerentalsignaal en olietemperatuur (indien de 4polige oliepeilstokdinges in je carterpan).
Schema heb ik niet, maar als je draden uit het stekkerblokje benoemt, kan ik dit zo aangeven

Koelsysteem, kheb ten eerste het gewone thermostaathuis er nog op.
Ik moet even kijken als je wilt weten hoe ik het heb aangesloten

Ik had het eerst anders, maar na overleg met Cat zo gedaan als ik het nu heb.
Mrtn = Maarten
Bij mij steken er in het begin van de kabelboom wat kabeltjes uit (rood/geel of bruin/geel) met een raar bruin stekkertje erop die in elkaar passen. Moet je deze inpluggen? 
Ah van die kabelboom gaat wel lukken denk ik. Misschien dan inderdaad ook beter om de originele te gebruiken, als is dat een heel wat dikkere pool als die van een gtt.

Ah van die kabelboom gaat wel lukken denk ik. Misschien dan inderdaad ook beter om de originele te gebruiken, als is dat een heel wat dikkere pool als die van een gtt.
Je moet de kabelboom van Volvo gebruiken waar de 2 comps opzitten. In de buurt van de compaansluitingen zit ook een stekkerblokje, met 4/5 draden?? deze geven functies en/of hebben voeding nodig 

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ziet er al mooi uit hoor. Spoilertje achterop, mistlampjes in je voorbumper. Alleen die bumpers nog (maar dat was je al van plan.)
En zo hoog staat ie toch niet, vind 'hoogvlieger' wel overdreven hoor. Tenslotte zie ik ook zijskirtjes, die het qua uiterlijk al lager doen lijken.
En zo hoog staat ie toch niet, vind 'hoogvlieger' wel overdreven hoor. Tenslotte zie ik ook zijskirtjes, die het qua uiterlijk al lager doen lijken.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Kan niet verder, moet nieuwe krukaskeerring hebben, die krijg je niet op zondag 
Verdorie, breekt me in de volvokop een boutje van het thermostaathuis af, midden erin grrrrr weer boren en tappen
zo schiet 't niet op 

Verdorie, breekt me in de volvokop een boutje van het thermostaathuis af, midden erin grrrrr weer boren en tappen


zo de volvo motor hangt erin. Nu alles aangesloten krijgen.
De uitlaat komt akelig mooi uit, een stukje pijp erop lassen was alles wat nodig is.
Koelsysteem heb ik na 3 uur puzzelen en slangen op maat maken eindelijk al eens dicht, dwz alle slangen zitten ergens op. Het warme deel komt uit op de terugvoer naar de pomp dus ik denk dat dat wel klopt (origineel ook).
Verder gebruiken ze bij volvo stekkers die op verschillende apparaatjes passen. Ook niet handig.
Nu heb ik het probleem dat ik de km tellerkabel niet in de bak krijg, turbo zit in de weg. Nu weet ik ook waarom ze bij volvo een electronische gever gemonteerd hebben. Verdorie, kan die bak toch weer eronderuit.
Nu nog de slangen van en naar de intercooler erop zetten. Er is met de 19 radiateur eigenlijk geen plaats voor een intercooler. Een gtt radiator en een gtt intercooler lijken me eigenlijk een betere optie. Het is toch nog veel meer werk als dat ik dacht, helaas loopt 't beestje niet voor automaxx.
En mrtn, heb jij met die kabels enzo ook zo'n troep onder de kap??
De uitlaat komt akelig mooi uit, een stukje pijp erop lassen was alles wat nodig is.
Koelsysteem heb ik na 3 uur puzzelen en slangen op maat maken eindelijk al eens dicht, dwz alle slangen zitten ergens op. Het warme deel komt uit op de terugvoer naar de pomp dus ik denk dat dat wel klopt (origineel ook).
Verder gebruiken ze bij volvo stekkers die op verschillende apparaatjes passen. Ook niet handig.
Nu heb ik het probleem dat ik de km tellerkabel niet in de bak krijg, turbo zit in de weg. Nu weet ik ook waarom ze bij volvo een electronische gever gemonteerd hebben. Verdorie, kan die bak toch weer eronderuit.
Nu nog de slangen van en naar de intercooler erop zetten. Er is met de 19 radiateur eigenlijk geen plaats voor een intercooler. Een gtt radiator en een gtt intercooler lijken me eigenlijk een betere optie. Het is toch nog veel meer werk als dat ik dacht, helaas loopt 't beestje niet voor automaxx.
En mrtn, heb jij met die kabels enzo ook zo'n troep onder de kap??
Ik heb een vonk, relais schakelen, er komt benzine, maar helaas zitten retour en toevoer verkeerd om 
Veelste warm, van de week een nieuwe dag.
Ik krijg alleen die verrekte rommel onder de kap niet weggewerkt. en de intercooler van de mercedes past NERGENS onder de kap, helaas. Kijken of ik een exemplaar van de gtt gemonteerd krijg.

Veelste warm, van de week een nieuwe dag.
Ik krijg alleen die verrekte rommel onder de kap niet weggewerkt. en de intercooler van de mercedes past NERGENS onder de kap, helaas. Kijken of ik een exemplaar van de gtt gemonteerd krijg.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Voor de grill Riel, voor de Grill.....
Wel een werk geweest zeg.
Maar zeer benieuwd naar wat
.

Wel een werk geweest zeg.


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Er is echt geen plaats voor de gril. Dat ding is veelste breed (E220 Cdi intercooler).een 19 heeft minder plek dan een 5, raar maar waar. 5 heeft hollere bumpers, dat heeft een 19 niet.Foto's komen wel, maar 't is maar een sjebbetige 19 met een turbomotor erin, niet veel speciaals om te zien 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik bedoel dus buiten voor de grill....... Plek zat.
Maar yep, zo'n Benz IC is wel wat groter dan van zo'n 5-je.

Maar yep, zo'n Benz IC is wel wat groter dan van zo'n 5-je.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
een sjebbetige?
http://www.limburghuis.nl/Interact/ln_wdb/LS_WDB.htm
http://www.limburghuis.nl/Interact/ln_wdb/LS_WDB.htm