turbodruk
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
wie rijd er hier trouwens allemaal met verhoogde turbodruk op zijn gtt?
en met hoeveel druk rij je?
van de alpine is bij mij bekend wat je precies moet doen om redelijk veilig met een verhoogde turbodruk te kunnen rijden.
maar wat MOET je allemaal doen om de turbodruk bij een gtt te verhogen?
en met hoeveel druk rij je?
van de alpine is bij mij bekend wat je precies moet doen om redelijk veilig met een verhoogde turbodruk te kunnen rijden.
maar wat MOET je allemaal doen om de turbodruk bij een gtt te verhogen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik geloof tot 1 bar boven de gasklep bar weinig, alleen de IC strappen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
@bart sorry
@ erik ic strappen?????
@ erik ic strappen?????
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
een paar tie-rap om de lengteas van de IC, zodat ie wat moeilijker uit elkaar kan ploffen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Contacteer:
spand band of iets dergelijks op de IC heen d8 ik...
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lolbroeken, stel je een serieuze vraag krijg je zulke antwoorden

-
- Contacteer:
umm was serieus antwoord hoor 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
maar hoezo dan die intercooler blijft toch wel zitten?
ow erik (schepjes)de alpine onderdelen dag is bij jouw in de buurt
ow erik (schepjes)de alpine onderdelen dag is bij jouw in de buurt

-
- Contacteer:
om de IC zelf heen zeg maar dat ie niet uitmelkaar klapt. niet aan de auto vast.
waar is die dag dan?
waar is die dag dan?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
is die zo zwak dan die intercooler?
De onderdelen dag zal georganiseerd worden in Heerhugowaard, Noord-Holland bij Renault Dealer Frans Stokman. Aansluitend zal er een toertocht van 150km zijn door het prachtige West Friese landschap, eindigend aan het strand. Enkel een drankje of een volledige maaltijd is hier mogelijk. Geen drempels en flitspalen is onze motivatie, dus suc6 verzekerd!
De onderdelen dag zal georganiseerd worden in Heerhugowaard, Noord-Holland bij Renault Dealer Frans Stokman. Aansluitend zal er een toertocht van 150km zijn door het prachtige West Friese landschap, eindigend aan het strand. Enkel een drankje of een volledige maaltijd is hier mogelijk. Geen drempels en flitspalen is onze motivatie, dus suc6 verzekerd!
-
- Contacteer:
Luco/Alpine-racer schreef:is die zo zwak dan die intercooler?
Weet ik het ik heb geen gtt

GeinigLuco/Alpine-racer schreef: De onderdelen dag zal georganiseerd worden in Heerhugowaard, Noord-Holland bij Renault Dealer Frans Stokman. Aansluitend zal er een toertocht van 150km zijn door het prachtige West Friese landschap, eindigend aan het strand. Enkel een drankje of een volledige maaltijd is hier mogelijk. Geen drempels en flitspalen is onze motivatie, dus suc6 verzekerd!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja misschien komt er een vermogensbank
nou ben ik nog niks opgeschoten met die ic, dat die dingen zo zwak zijn dan 0,3 bar meer?
ik wacht wel af

nou ben ik nog niks opgeschoten met die ic, dat die dingen zo zwak zijn dan 0,3 bar meer?
ik wacht wel af

Die van een gtt kunnen inderdaad niet goed 1 bar hebben. Daar klapt de kap vanaf, is maar geklemd he.Luco/Alpine-racer schreef:ja misschien komt er een vermogensbank![]()
ik wacht wel af
Beter is ook een grotere sproeier monteren, en een pingelsensor is ook geen overbodige luxe. Koeling in orde en dan 1 bar boven de klep. Happy turbo'ing!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dus eigenlijk een andere intercooler kopen?Riël schreef:Die van een gtt kunnen inderdaad niet goed 1 bar hebben. Daar klapt de kap vanaf, is maar geklemd he.Luco/Alpine-racer schreef:ja misschien komt er een vermogensbank![]()
ik wacht wel af
Beter is ook een grotere sproeier monteren, en een pingelsensor is ook geen overbodige luxe. Koeling in orde en dan 1 bar boven de klep. Happy turbo'ing!
Nou die intercooler zit gewoon op een kutplek daar, dus kun je beter een paar lange slangenklemmen bij de praxis scoren (bij de ventilatieafdeling). Gaat goed tot 1.5 bar.
Je kunt wel dikke pegels voor zo'n uprated forge neerlegge, maarja ik zou het niet doen
Je kunt wel dikke pegels voor zo'n uprated forge neerlegge, maarja ik zou het niet doen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
is idd een kloteplek
maar eens kijken of we hem opschroeven als we de slangen gaan bestellen, maar ff rustig aan
eerst de motor af en dat gaat ook weer hard met de munten
maar eens kijken of we hem opschroeven als we de slangen gaan bestellen, maar ff rustig aan
eerst de motor af en dat gaat ook weer hard met de munten

Ik kan van een vriend van me een IC van een megane 1.9 TDI overnemen.
Qua oppervlakte is ie toch wel bijna 4 keer zo groot als de originele IC...
Als je de bumper er af haalt past ie heel mooi net rechts van het sleepoog, en precies achtr de sleuven die in de bumper zitten.
Op die manier hoef je ook niks aan je bumper te doen, zoals wat sleufjes bij zagen...
De slangen en aansluitingen passen op die manier precies tussen allerlei balken door.
Hij gaat er als het goed is aankomende week op
Laat het jullie weten wat daar uit komt!
Qua oppervlakte is ie toch wel bijna 4 keer zo groot als de originele IC...
Als je de bumper er af haalt past ie heel mooi net rechts van het sleepoog, en precies achtr de sleuven die in de bumper zitten.
Op die manier hoef je ook niks aan je bumper te doen, zoals wat sleufjes bij zagen...
De slangen en aansluitingen passen op die manier precies tussen allerlei balken door.
Hij gaat er als het goed is aankomende week op

Laat het jullie weten wat daar uit komt!
Zal ik doen!
Welliswaar met mijn foon maar zal het wel proberen.
(Heb nog nooit een foto geupload maar hoop dat ik daar wel uit kom)
Gaat het bij een IC om de opp, dikte of de ruimte tussen de ribben?
Natuurlijk de combinatie, maar wat heeft het meeste effect?
Welliswaar met mijn foon maar zal het wel proberen.
(Heb nog nooit een foto geupload maar hoop dat ik daar wel uit kom)
Gaat het bij een IC om de opp, dikte of de ruimte tussen de ribben?
Natuurlijk de combinatie, maar wat heeft het meeste effect?
Frontaal oppervlak is belangrijker dan dikte.
Sja de core is een beetje lastig om te zeggen, moet zo gestroomlijnd mogelijk zijn en zoveel mogelijk oppervlak hebben.
Verder ist ook erg belangrijk dat de core over het gehele oppervlak zoveel mogelijk lucht krijgt. als de helft van de core bijv achter de bumper zit isda nogal nadelig.
Sja allemaal logica
Sja de core is een beetje lastig om te zeggen, moet zo gestroomlijnd mogelijk zijn en zoveel mogelijk oppervlak hebben.
Verder ist ook erg belangrijk dat de core over het gehele oppervlak zoveel mogelijk lucht krijgt. als de helft van de core bijv achter de bumper zit isda nogal nadelig.
Sja allemaal logica

Inhoud is wel belangrijk.
Intercooler is een buffer, het metaal koelt de lucht, hoe meer metaal hoe beter, dus hoe groter hoe beter*. De buiten lucht koelt de intercooler en dat lukt meestal wel.
*Maar we denken natuurlijk wel nog aan het arme kleine turbotje wat m vol moet duwen hé
Intercooler is een buffer, het metaal koelt de lucht, hoe meer metaal hoe beter, dus hoe groter hoe beter*. De buiten lucht koelt de intercooler en dat lukt meestal wel.
*Maar we denken natuurlijk wel nog aan het arme kleine turbotje wat m vol moet duwen hé
denk er ook aan dat de lucht door de IC heenstroomt met een bepaalde snelheid. Als de lucht langer gekoeld word, is de temp na de IC lager. Dus theoretisch is een lange IC beter. Praktisch zitten hier wel enige nadelen aan..Riël schreef:Inhoud is wel belangrijk.
Daarbij ook wat Riël zegt: hoe groter de IC, hoe langer t duurt voor de turbo m 'vol' heeft en dan heb je dus een groter turbogat (

Nou, een beetje late reactie, maar hij is nu eindelijk klaar...
Het effectief koelend oppervlak is 60x20.
Hij past net niet tussen de sleepogen dus mijn auto moet het vanaf nu altijd doen hahaha
Een beetje geklooi met slangen uit andere auto's maar nu loopt de aanvoer naast het subframe en afvoer net over de dynamo.
Ik heb de bumper een klein beetje aan moeten passen maar het valt reuze mee. Je ziet het bijna niet...
Misschien dat er straks nog wat verbeterd kan worden mar dat moet ik nog bekijken.
Ik heb het idee dat de turbo nog iets feller reageert op het gas, en ik heb er 0.1 bar winst aan over gehouden...
De openluchtfilter zit nu op de plaats van de oude IC en vangt daardoor genoeg koude lucht. Ik wil nog een keer een beschermkap maken zodat ie nog minder warme lucht aan zuigt.
Je hoort de turbo nu nog net wat harder fluiten.
Het stofzuiger effect krijg je alleen bij half gas maar ja, wie doet dat nou...
Foto's heb ik, maar die staan op mijn pc en ik weet niet hoe ik die hier op kan krijgen. Die kunnen dus via mail, of als iemand mij kan helpen...
Ze zijn met mijn foon gemaakt dus niet super scherp, maar je kunt het wel zien.
Groeten Bart
Het effectief koelend oppervlak is 60x20.
Hij past net niet tussen de sleepogen dus mijn auto moet het vanaf nu altijd doen hahaha
Een beetje geklooi met slangen uit andere auto's maar nu loopt de aanvoer naast het subframe en afvoer net over de dynamo.
Ik heb de bumper een klein beetje aan moeten passen maar het valt reuze mee. Je ziet het bijna niet...
Misschien dat er straks nog wat verbeterd kan worden mar dat moet ik nog bekijken.
Ik heb het idee dat de turbo nog iets feller reageert op het gas, en ik heb er 0.1 bar winst aan over gehouden...

De openluchtfilter zit nu op de plaats van de oude IC en vangt daardoor genoeg koude lucht. Ik wil nog een keer een beschermkap maken zodat ie nog minder warme lucht aan zuigt.
Je hoort de turbo nu nog net wat harder fluiten.

Het stofzuiger effect krijg je alleen bij half gas maar ja, wie doet dat nou...

Foto's heb ik, maar die staan op mijn pc en ik weet niet hoe ik die hier op kan krijgen. Die kunnen dus via mail, of als iemand mij kan helpen...
Ze zijn met mijn foon gemaakt dus niet super scherp, maar je kunt het wel zien.
Groeten Bart
Laatst gewijzigd door Bart GTT op vr 27 mei 2005 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.