Zijstrips op deuren

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Anonymous

Hallo allemaal.

Ik ben de trotse bezitter van een Clio II phase 1 (maart 2001) 1.4i.

Nu heb ik een aantal maanden geleden een ongelukje gehad en moest er aan mijn bestuurderskant een andere strip op. Echter zit daar enorm veel kleurverschil in. Nu heb ik al een tijdje zitten zoeken op het forum maar kan 123 niets vinden. Dus ik dacht ik probeer het is in een draadje.

1. kan je die strips gewoon kopen? (waar? vast ook bij de dealer ?)
2. Ik is N00b dus kan je ze makkelijk vervangen :)
3. Ik heb een Ludo versie dus zit nu me zo'n manneke aan mijn auto vast (bij het embleem op die strip) en wil daar of nix of gewoon 1.4 maar das ook nie echt stoer :P Zijn daar opties in ofzo?
4. Nu zijn ze zeg maar bumpergrijs :) (zoals mijn bumpers, maar zou je ze ook mee kunnen laten spuiten, of gewoon los laten spuiten?

Tnx alvast (Y)

btw. is er iemand in omg. Spijkenisse die hiero ronddwaald? Zou het wel leuk vinden om ff te kijken hoe iemand aanz e kar prutst om het te leren zeg maar.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

1. dealer of sloop
2. het is relatief makkelijk eraf te halen, alleen goed kijken wat je doet.
3. Nu ken ik de strip van een Ludo niet uit mijn hoofd, maar als dat op een ovaaltje zit, kun je dat ovaaltje eruit halen en op de andere strip zetten
4. lekker zelf in de kleuren spuiten, supermakkelijk en als je dan toch bezig bent, ook ff de deurgrepen en de handgreep op de kofferbak meespuiten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Anonymous

Erik Olijnsma schreef:1. dealer of sloop
2. het is relatief makkelijk eraf te halen, alleen goed kijken wat je doet.
3. Nu ken ik de strip van een Ludo niet uit mijn hoofd, maar als dat op een ovaaltje zit, kun je dat ovaaltje eruit halen en op de andere strip zetten
4. lekker zelf in de kleuren spuiten, supermakkelijk en als je dan toch bezig bent, ook ff de deurgrepen en de handgreep op de kofferbak meespuiten.
" goed kijken wat je doet" goed punt (Y) nog specifieke dpunten? ik zag dat ik allemaal van die strips heb die je kan schuiven, echter die nieuwe is volgensmij een klik systeem ofzo.

Kan je btw ook makkelijk je handsvaten eraf halen en dan wel hoe :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de strips is een klik/schuifsysteem, waarvan die van de deuren met 1 torxbout vastzit.

die torx zit onder een plastic dop aan de binnenkant van de deur, nog voor het binnenpaneel. net boven dat reflector plakkertje.

de handvaten heb ik laten zitten, en de boel eromheen goed afgeplakt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Anonymous

Erik Olijnsma schreef:de strips is een klik/schuifsysteem, waarvan die van de deuren met 1 torxbout vastzit.

die torx zit onder een plastic dop aan de binnenkant van de deur, nog voor het binnenpaneel. net boven dat reflector plakkertje.

de handvaten heb ik laten zitten, en de boel eromheen goed afgeplakt.
Top tnx voor de tip. Ik denk dat ik spuiten eerst op iets anders moet uitproberen dan op mijn auto :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dit spuiten is absoluut niet moeilijk,
gewoon eerst op die strips uitproberen.

ik zal kijken of ik nog foto's an vinden, en inscannen.Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan met mijn clio, maar had toen nog geen digi
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Anonymous

Ziet er mooi uit zeg. Zie dat je ook een lichte grill erin hebt gezet? dat had ik ook eens gezien bij een zwarte clio. Zag er toen echt mooi uit!

Ik ga van de week eens kijken of ik niet ergens bij de sloop wat vandaan kan halen. Is opzich wel goed idee om daar te zoeken. Dan kan ik mijn spuitkwaliteiten is gaan proberen.

Nogmaals ziet er goed uit!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

die grille is de standaard grille, alleen dan in zilvergrijs gespoten.
Christiaan_007
Contacteer:

Misschien een domme vraag maar. Hoe kan je precies spuitbus met de goede kleur van je auto en is dat ook in metallic lak te krijgen ? Want als je het zelf kan doen ga ik niet weer naar een spuiterij. :lol: Maar het ziet er goed :worship:
~thijs~
Contacteer:

De meest simpele manier is om met je kleurnummer naar de Halfords of Brezan te wandelen. Hou er wel rekening mee dat de kleur bijna altijd ietsie afwijkt
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Christiaan_007 schreef:Misschien een domme vraag maar. Hoe kan je precies spuitbus met de goede kleur van je auto en is dat ook in metallic lak te krijgen ? Want als je het zelf kan doen ga ik niet weer naar een spuiterij. :lol: Maar het ziet er goed :worship:
en let erop dat je een spuitbus blanke lak meeneemt, want de mettalic lak moet ingeseald worden, en krijgt de juiste kleur pas ná dat er blanke lak opzit!
Christiaan_007
Contacteer:

Dus eerst afplakken, schuren, blanke lak en daar de metallic lak?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nee, eerst de metallic lak en daarna pas de blanke lak. :)

Ga voor de kleur naar een goede lak-leverancier! Er zijn voor bijna alle kleuren verschillende 'tinten', ook al hebben ze dezelfde kleurcodes. Je kunt aan de hand van een kleurenwaaier zien welke het beste matcht met jouw lakkleur.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

met zo'n jonge auto hoeft dat nog niet, met motip kom je een heel eind
Plaats reactie