Motor flushen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
LotuzClioWilliams

Wie heeft er ervaring met Forté Motor Flush? Ik wil binnenkort m'n olie verversen en wellicht is het goed om dit middel een keer te gebruiken.
Roy
Moderator

Ik heb het weleens gebruikt om een motor met lekker koppakking door te spoelen. Toen zat er allemaal van die mayo-achtige zooi door de olie.

Ik vind het wel goed spul :)
mark 5t
Contacteer:

gewoon doen ik heb het al met meerdere autos gedaan en het werkt perfect. hierbij de volgorde:
-oude olie er uit laten lopen
-nieuwe goedkope olie er in doen van de aldi of zo tezamen met de toevoeging.
-motor poosje laten draaien volgens de gebruiksaanwijzing (ik deed altijd gewoon een half uurtje met af en toe eens gas geven)
-daarna alles er uit laten lopen met warme motor en tevens het oliefilter er af draaien.
-als laatste na een half uurtje uitdruppen de juiste olie met goede specificaties er in doen tezamen met een nieuw filter.

succes!!
LotuzClioWilliams

Klinkt positief. :)
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

ik zou er niet aan beginnen!!!! het is troep (je turbo vind het niet fijn) (N),als je een turbo hebt. en negen van de tien keer krijg je een olie boot (gaat dus olie zuipen) :@ :@ . gewoon verversen en na 5000 km nog een keer.
LotuzClioWilliams

Zou wel leuk zijn, maar helaas heeft m'n Williams geen turbo.
Michel S.
Contacteer:

Of je doet het goedkoop. Syntetische olie erin mikken. Deze heeft een veel hogere reinigende werking van half Synth.
Maar dan komen jullie waarschijnlijk aanproppen met de kennis, dat moet je nooit doen. Waarom niet....Want dan gaat die lekken.
Synth olie verwijderd oude aangebakken olie(sludge) van keeringen etc etc. Net die olie houdt het lekken tegen, en dat verwijder je. Dus dat doe je niet. Maar je zou dan wel je motor spoelen met andere troep wat nog agresiever reinigd.
Het KAN goed gaan, maar het kan oh zo fout gaan.

Betere vind ik inderdaad el cheapo olie erin(wel juiste graad etc), even een half uurtje rijden(stationair laten lopen is niet al te best!). en goed warm laten worden en dan een uur laten druppelen. Nieuwe olie met oliefilter en voila. Opgelost.
Schoon zonder de slechte dingen.
mark 5t
Contacteer:

er zijn dus diverse manieren om het te doen dat kan je hier wel lezen.
ikzelf heb echter nog nooit problemen gehad met mijn methode en heb het toch al bij meerdere wagens gedaan.
kies je methode zou ik zo zeggen en laat ons weten of het gewerkt heeft.
LotuzClioWilliams

Ik ben nu aan het twijfelen gebracht. Ik wil ook niet het risico nemen de conditie van de motor te verslechteren namelijk.

Als er nog meer mensen zijn die ervaring hebben hiermee, dan hoor (lees) ik graag jullie mening hierover.
pierre

het heeft geen zin, baat het niet het kan wel schaden omdat het een schoonmaakprodukt is wat een motor absoluut niet nodig heeft.

het voldoet oude olie eruit te laten lopen, motor warmdraaien en plug eruit, laat het zaakje rustig 5 uren uitlekken en vervang oliefilter.
daarna de gewenste kwaliteitsolie en viscositeit erin
LotuzClioWilliams

M'n wagen is net terug van een grote beurt en hij loopt weer als een zonnetje. Motor flushen is niet meer aan de orde. :)
Plaats reactie