[r19] Stuurbekrachtiging inbouwen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
djerikp
Contacteer:

Hoi mensen,

In een bevlieging bedacht ik mij vandaag dat het wel heel stoer zou zijn wanneer ik stuurbekrachtiging in mijn renault 19 (bj 1994, diesel) zou hebben.

Wanneer iemand je een beetje vervelend heeft vastgezet, dan heb je het zweet op de rug staan van het sturen om hem dr uit te krijgen (naja jullie kennen allemaal het bekende probleem)

Mijn vraag is nou is het mogelijk om stuurbekrachtiging in te bouwen? en of dit een beetje te doen is (voor een niet-automonteur zeg maar). Waar moet ik zoal op letten?

De bekrachtiging zelf wil ik eventueel bij de sloop halen oid. (neem aan dat ze daar wel van dat soort onderdelen hebben).

Kunnen jullie tips geven over hoe ik dit moet aanpakken? of kan ik het idee beter vergeten?
djerikp
Contacteer:

Heeft niemand een idee of suggesties?
1nsane

je moet een electrische bekrachtiging hebben denk ik uit een 16v wellicht? gewoon eruit beunen die hap meenemen, en kijken oft past, gewoon improviseren alst GOED is zit er vlak bij de rand van je motorkap links bij het raam zegmaar een soort trafo waar nog een gat vrij is voor een plug daar moet ie op dacht ik, kwestie van beetje handigheid denks
Bart V

electronisch kan, die vind je o.a in de clio en express 1.9 diesels. Maar ze zijn zeldzaam, en je vind ze niet vaak op de sloop.

De 19 1.9D is ook geleverd met een mechanische pomp op de motor, en wellicht vind je die sneller op de sloop. Stuurhuis met bekrachtiging, pomp en leidingen heb ik wel voor je liggen, je moet enkel de steunen scoren die op een diesel zitten voor de pomp van de stuurbekrachtiging.
Plaats reactie