Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
rubie

lancia!
starte zelfs van de eerste keer
en beter heb er zo nog twee liggen 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

met welke druk haalde je 210pk dan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
rubie

1.54 bar
Steven
Car: M536

Watvoor bank is dat?

En kun je die uitdraai eens scannen? Wil dat wel eens zien :)
rubie

testbank

SuperFlow’s new top-of-the-line model SF-880 has an adjustable wheelbase mechanism that allows operators to test vehicles with wheelbases from 220 to 360 cm. These all-wheel drive models have a driveshaft that connects the two rollsets. AWD models allow you to test modern, ECU-equipped vehicles that go into limp mode when all four wheels aren’t turning at the same speed. Each rollset has its own torque-measuring load cell so you can measure torque and power split on each axle.
1.500 hp / 750 hp pro axle

320 km / hour

heb zelfs alles gefilmd,maar dat moet nog ffe omgezet worden naar wat bruikbaars voor pc staat nu op tape
mark 5t
Contacteer:

mooi man ik ben ook met zon configuratie bezig dit biedt lekker veel perspectief!!! (Y) (Y)
Steven

Wie had er nog zo'n ding ligge? ;)
pierre

rubie schreef:testbank

SuperFlow’s new top-of-the-line model SF-880 has an adjustable wheelbase mechanism that allows operators to test vehicles with wheelbases from 220 to 360 cm. These all-wheel drive models have a driveshaft that connects the two rollsets. AWD models allow you to test modern, ECU-equipped vehicles that go into limp mode when all four wheels aren’t turning at the same speed. Each rollset has its own torque-measuring load cell so you can measure torque and power split on each axle.
1.500 hp / 750 hp pro axle

320 km / hour

this speed will be a nightmare for 5 gt turbo

heb zelfs alles gefilmd,maar dat moet nog ffe omgezet worden naar wat bruikbaars voor pc staat nu op tape
Bart GTT

Zo, dit is wel heel interessant zeg! :D
Dit blijf ik goed volgen.
Als alles bij iedereen goed werkt, een keertje afspreken ergens?
Misschien wel leuk om ideeen en info uit te wisselen... :beer:
mark 5t
Contacteer:

ruben heeft nog zo een carb over
Riël
Über-Spammer

Ik vraag me af of plaatsing van de carb voor de turbo niet meer voordelen kan bieden. Buiten dat een dumpvalve buiten kwestie blijft (closed loop wel een optie) is op deze hoge drukken de menging van lucht en benzine veel beter! Ook zal de lucht minder snel opwarmen in de turbo door de hogere soortelijke warmte.

Het enige nadeel wat ik me kan voorstellen is het vacuum voor de turbo, wat de turbo dus op (onnodig) hoge toerentallen zal laten draaien. Maar met de juiste turbokeuze moet hier toch zeker winst te halen zijn, en dan zit je een behoorlijk stuk ruimer met je carberateurkeuze! >-)

Ik vraag me af of je een homogeen mensel krijgt bij drukken boven de 1,5 bar met een dikke carb en zo'n korte inlaat.

Het vermogensverschil tussen een goed en een slecht mengsel is wel degelijk te merken!
rubie

Riël schreef:Ik vraag me af of plaatsing van de carb voor de turbo niet meer voordelen kan bieden. Buiten dat een dumpvalve buiten kwestie blijft (closed loop wel een optie) is op deze hoge drukken de menging van lucht en benzine veel beter! Ook zal de lucht minder snel opwarmen in de turbo door de hogere soortelijke warmte.

Het enige nadeel wat ik me kan voorstellen is het vacuum voor de turbo, wat de turbo dus op (onnodig) hoge toerentallen zal laten draaien. Maar met de juiste turbokeuze moet hier toch zeker winst te halen zijn, en dan zit je een behoorlijk stuk ruimer met je carberateurkeuze! >-)

Ik vraag me af of je een homogeen mensel krijgt bij drukken boven de 1,5 bar met een dikke carb en zo'n korte inlaat.

Het vermogensverschil tussen een goed en een slecht mengsel is wel degelijk te merken!
over die mengselafstelling ,was best wel wat werk,waren een heel aantal runs elke keer wat anders geprobeerd ,tot het mengsel goed was!

en mijn turbo heb ik laten maken in functie van mijn motor en die carbu!
Steven

Watvoor turbo hebbie?
Riël
Über-Spammer

Ik bedoel niet de afstelling, ik bedoel het mengen. De swirl.
rubie

Steven schreef:Watvoor turbo hebbie?
t3 kogelgelagerd met een en ander aan verandert ,
maar het feine weet ik er ook niet van,kenny gtt(zit hier ook wel op het forum) die hebben thuis turbo revisie bedrijf die zijn pa heeft mijn turbo gefixt hij zal wel juist weten wat verandert is
Bart GTT

Misschien een domme vraag maar past een dubbele carb van een Alpine Turbo ook op een GTT ph2? Evt met een paar kleine aanpassingen?
Steven

Nee want de alpinecarbs zijn niet aangepast voor druk.
Bij Alpine Turbo zittie namelijk voor de turbo...
Bart GTT

Riël schreef:Ik vraag me af of plaatsing van de carb voor de turbo niet meer voordelen kan bieden. Buiten dat een dumpvalve buiten kwestie blijft (closed loop wel een optie) is op deze hoge drukken de menging van lucht en benzine veel beter! Ook zal de lucht minder snel opwarmen in de turbo door de hogere soortelijke warmte.

@ Steven: dan krijg je dit verhaal dus en zal je op zoek moeten naar een andere turbo?
Steven

Ik geloof niet in het verhaal van Riël, als ie gelijk zou hebben was Renault wel doorgegaan met dit systeem en zou elke turbomotor wel zo gebouwd worden.

Ik denk het mengsel homogeen genoeg kan worden door de spoeling in je spruitstuk en met name in de kop, langs de kleppen en dan ook nog in de verbrandingskamer. Denk niet dat je daar een compleet inlaattraject voor nodig hebt.

Dus ik zou die carbs lekker van de baan gooien.
Matijs
Contacteer:

Een pull-trough systeem zoals dat op de R5 AT zit is absoluut niet the way to go. De druk kan nooit voldoende hoog worden opgeschroeft, omdat de middelpuntvliedende kracht in de turbo alle benzine uit je mengsel centrifugeert. Bovendien is een tussenkoeler niet mogelijk, wederom vanwege het neerslaan van de benzine, in dit geval door condensatie.
Het voordeel is wel dat je de carurateur(s) niet aan hoeft te passen voor gebruik onder druk.
Pull-through is een aardige bolt-on oplossing voor een lage druk turbo conversie op een atmorferische motor, maar absoluut ongeschikt voor serieuze tuning.
Bart GTT

Hmmmm, dan laten we dat dan maar zitten... :s
Is er dan al iemand verder met de dubbele carbs?
Of heeft er inmiddels al iemand injectie op?
En wat gaat zo'n geintje dan kosten??
Bij K-Tec op de site hebben ze dat ook, maar kost alleen maar 1500,- POND, dus da's iets minder...
Iemand nog wat carbs over?
Job-turbo
Contacteer:

Er rijden hier een aantal met een injectiesysteem op de GT Turbo...

Ik binnenkort ook weer (Y)
Bart GTT

Zo, dat biedt wel wat perspectieven...! :D
Kan iemand mij een inschatting geven wat dat nou heeft gekost?
En zijn jullie nou van je start "problemen" af?
mark 5t
Contacteer:

het bewijs van een goed werkende gt met een dubbele carb is voor mij al geleverd door ruben (getest op de testbank met meer als 200 pk)
uit een 1,4 turbo blokkie met zon goedkope dubbele carb toch niet slecht naar mijn mening.
daarom ga ik er ook mee verder lekker simpel te maken, niet duur, en gemakkelijk te onderhouden .
heb laatst nog zon spruitstukkie gemaakt voor iemand die ook met zon carb wil gaan rijden.
ja hoor ook voor al je inlaatspruitsuk aanpassingen kan je mij een PM sturen.
rubie

mark 5t schreef:het bewijs van een goed werkende gt met een dubbele carb is voor mij al geleverd door ruben (getest op de testbank met meer als 200 pk)
uit een 1,4 turbo blokkie met zon goedkope dubbele carb toch niet slecht naar mijn mening.
daarom ga ik er ook mee verder lekker simpel te maken, niet duur, en gemakkelijk te onderhouden .
heb laatst nog zon spruitstukkie gemaakt voor iemand die ook met zon carb wil gaan rijden.
ja hoor ook voor al je inlaatspruitsuk aanpassingen kan je mij een PM sturen.

bij mij gaat het natuurlijk niet alleen om die carbu ,heb nog zo veel andere aanpassingen gedaan ,maar zonder die carbu weet ik zeker dat ik niet over de 200 was gegaan (krukas pk's voor de goede orde :wink: )
Steven

OW ik denk dat het wel mogelijk is om over de 200 krukaspk's te gaan met de solex.
De engelsen (en aanhangers) hebben hier wel bewijzen van.

Ben ook al aardig op weg ;)
mark 5t
Contacteer:

kijk daar houd ik nu van gewoon ieder zijn eigen weg gaan en iets maken
is niet te duur en werkt ook nog eens goed.
natuurlijk wil ik de injectie niet afkraken maar dit is gewoon heel erg goed zelf te doen en lekker goedkoop.
verder leer je er ook nog eens veel van
Plaats reactie