Ik heb mijn versterker aangesloten, maar vanaf ik mijn wagen start, hoor ik heel de tijd mijn toeren door mijn luidsprekers, en hoe meer ik optrek hoe hoger het geluid...
Weet er iemand hoe dit op te lossen valt? Heb ondertussen al de stroomkabels apart gelegd van mijn kabels van mijn luidsprekers, ook mijn mast (de -) van mijn versterker heb ik even op de gezamelijke mast gezet, maar ook dit bracht geen verschil.
Bestaat er soms iets om dit soort geluiden te filteren?????
Met vriendelijke groet
Stroringen door mijn luidsprekers
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
leg je radio eens beter aan de massa. lekker dikke kabel, 2,5 mm2.
plus beter maken.
en check of je wel ontstoorde bougies en dynamo hebt
plus beter maken.
en check of je wel ontstoorde bougies en dynamo hebt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
En helaas ook de kwaliteit van je geluid, das het nadeel van zo'n ruisonderdrukkend apparaatjerinze schreef:Ik had hetzelfde probleem.
ik heb bij de halfords een ontstorings kastje gekocht die ik tussen de tulpstekkertjes kon plaatsen hierna was het probleem bij mij opgelost.

ik zou ook eerst ff een nieuwe massa en plus leggen
werkte bij mij
en wat voor merk radio en versterker is het?
ik had in het begin een b52 en die doet het ook erger/eerder
dan mijn nieuwe rockfordt's
en zo'n kasje is niet ideaal want het geluid wordt gewoon niet beter op
werkte bij mij

en wat voor merk radio en versterker is het?
ik had in het begin een b52 en die doet het ook erger/eerder
dan mijn nieuwe rockfordt's

en zo'n kasje is niet ideaal want het geluid wordt gewoon niet beter op
Ten eerste wat voor spullen heb je allemaal? merk enz enz
Ten tweede je zegt hebt de voeding bij je speakerkabel weggehaald ook bij je rca (tulp)??
Meet met een voltmeter waar achterin de meeste volts zijn Plus van je voedingskabel en frame auto waar de meeste volts is is de beste massa.
Ten derde kan het uit je versterker komen.
Ten vierde uit je toestel (radio) als het toevallig een pioneer is heb je 99% kans dat het je radio is.
Ik hoor je wel succes!!!
Ten tweede je zegt hebt de voeding bij je speakerkabel weggehaald ook bij je rca (tulp)??
Meet met een voltmeter waar achterin de meeste volts zijn Plus van je voedingskabel en frame auto waar de meeste volts is is de beste massa.
Ten derde kan het uit je versterker komen.
Ten vierde uit je toestel (radio) als het toevallig een pioneer is heb je 99% kans dat het je radio is.
Ik hoor je wel succes!!!
When too much is just right!
Pioneer???Dr.Dre schreef:Ten eerste wat voor spullen heb je allemaal? merk enz

Wat ook een zoemend geluid kan maken is als je de kabels langs een relais laat lopen, bijv. onder het dashboardkastje. Het je de betere afgeschermde kabels, dan doet dit probleem zich niet voor.
Het merk van mijne radio is ne JVC (cd/mp3 speler) , het merk van versterker is ne MarQuant (nu hoor ik al veel mensen denken, ojeee ne MarQuant, goedkopen brol (misschien heb je wel gelijk, maar laat het me uitleggen)
Heb de versterker zelf gekregen van ne kameraad, niks voor betaald (moest het aan de versterker liggen zou het niet zo erg zijn ook niet), maar daarvoor stak de versterker in mijn kameraad zijn auto en heeft daar nooit storingen voorgebracht, zelf ook dikwijls gehoord en nooit storingen gehoord. Daarom weet ik, dat het normaalgezien niet aan de versterker kan liggen. Ik geef toe de kwaliteit is waarschijnlijk niet te vergelijken met ne Sinus Live, of Climax, of RockFord maar ik vind als het in mijne kameraad zijne auto perfect werkt, moet het da in de mijne ook maar doen. Niet?
Ik heb ondertussen al alle kabels apart gelegd, dus ook de RCA apart van de stroom, ALLES APART, alleen mijn twee kabeltjes voor mijn achterste boxen mee aan te sluiten, liggen nog samen, maar hier kan het volgens mij niet aan liggen, denk ik ....?
Moet ik eigelijk de min (-) van de versterker per se aansluiten op een ijzer opervlakte ergens in de koffer, of kan ik dit rechtstreeks naar de min (-) van de accu aansluiten??
Heb ook wa met de GAIN van de versterker aan het "spelen" geweest, maar ook dit bracht geen verschil, althans toch niet wa de storingen betreft...

Heb de versterker zelf gekregen van ne kameraad, niks voor betaald (moest het aan de versterker liggen zou het niet zo erg zijn ook niet), maar daarvoor stak de versterker in mijn kameraad zijn auto en heeft daar nooit storingen voorgebracht, zelf ook dikwijls gehoord en nooit storingen gehoord. Daarom weet ik, dat het normaalgezien niet aan de versterker kan liggen. Ik geef toe de kwaliteit is waarschijnlijk niet te vergelijken met ne Sinus Live, of Climax, of RockFord maar ik vind als het in mijne kameraad zijne auto perfect werkt, moet het da in de mijne ook maar doen. Niet?
Ik heb ondertussen al alle kabels apart gelegd, dus ook de RCA apart van de stroom, ALLES APART, alleen mijn twee kabeltjes voor mijn achterste boxen mee aan te sluiten, liggen nog samen, maar hier kan het volgens mij niet aan liggen, denk ik ....?
Moet ik eigelijk de min (-) van de versterker per se aansluiten op een ijzer opervlakte ergens in de koffer, of kan ik dit rechtstreeks naar de min (-) van de accu aansluiten??
Heb ook wa met de GAIN van de versterker aan het "spelen" geweest, maar ook dit bracht geen verschil, althans toch niet wa de storingen betreft...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
misschien t massapunt ff goed nakijken? dat was bij mij t probleem in t begin in mn vorige auto..ff t massapunt goed opgeschuurd zodat je op blank metaal zit, goede dikke kabel erop en nergens meer last van gehad!
Het is echt de versterker. Ik heb dit ook gehad met een marquant versterker. Als je de massa geod hebt blijft het vaak toch, storing is klote.
Toen ik de marquant verving door een rockford versterker, op exact dezelfde kabels aangesloten, had ik 0,000 gezoem meer. Dus waar ligt 't aan?
Maar, een oplossing is er natuurlijk altijd, en dat is een storingsfiltertje tussen je RCA kabels zetten. Dit dingen kosten nog geen 10 euro. Dan is de brom zo goed als verdwenen.
Toen ik de marquant verving door een rockford versterker, op exact dezelfde kabels aangesloten, had ik 0,000 gezoem meer. Dus waar ligt 't aan?

Maar, een oplossing is er natuurlijk altijd, en dat is een storingsfiltertje tussen je RCA kabels zetten. Dit dingen kosten nog geen 10 euro. Dan is de brom zo goed als verdwenen.
Daar merk je met een marquant nu helemaal niks vanStefan S. schreef:En helaas ook de kwaliteit van je geluid, das het nadeel van zo'n ruisonderdrukkend apparaatjerinze schreef:Ik had hetzelfde probleem.
ik heb bij de halfords een ontstorings kastje gekocht die ik tussen de tulpstekkertjes kon plaatsen hierna was het probleem bij mij opgelost.

Niets tegen marquant trouwens, ik hou wel van budget, en heb er zelf ook een in de auto liggen.
Een goedkope versterker moet in mijn ogen ook storingsvrij kunnen werken. Zeker gezien het feit dat zijn maat dat ding probleemloos heeft gebruikt, moet het wel ergens anders aan liggen.
Ik zou het massapunt heel goed nakijken. Effe goed opschuren, zodat je zeker weet dat je goed contact maakt met blank metaal.
Ik heb het in mijn Clio ook gehad (Sony en Lanzar versterkers) en dat is allemaal opgelost, nadat de bekabeling opnieuw gelegd was en alles netjes opnieuw aangesloten.
Ik zou het massapunt heel goed nakijken. Effe goed opschuren, zodat je zeker weet dat je goed contact maakt met blank metaal.
Ik heb het in mijn Clio ook gehad (Sony en Lanzar versterkers) en dat is allemaal opgelost, nadat de bekabeling opnieuw gelegd was en alles netjes opnieuw aangesloten.
Ik ben zelf al 10 jaar car-audio installer ik spreek uit ervaring!ik weet niet hoe jij hierbij komt....maar slaat in ieder geval nergens op. Pioneer heeft echt geen problemen met de aarding van hun radio's.
Het is een feit dat de pioneer toestellen de meeste uitval hebben op het massa spoor op de print!
Oke marquant zoals je al vaak hebt horen vallen hier is het een grote kans dat het je versterker is je kan nog es proberen om een duurdere rca kabel te nemen en die even als test over de achterbank heen legt.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik niet geheel onbekend ben in de audiowereld. Het verhaal van het massaprobleem op de printplaat van Pioneer kwam inderdaad voor maar dan praat je van de modellen van ouder dan 5 jaar. De modellen hierna hebben hier structureel geen problemen mee. Een incident kan natuurlijk altijd, maar dat heb je ook met een Alpine, clarion enz.Dr.Dre schreef:Ik ben zelf al 10 jaar car-audio installer ik spreek uit ervaring!ik weet niet hoe jij hierbij komt....maar slaat in ieder geval nergens op. Pioneer heeft echt geen problemen met de aarding van hun radio's.
Het is een feit dat de pioneer toestellen de meeste uitval hebben op het massa spoor op de print!
No offence hoor, maar ik vind het een vrij gewaagde en ongenuanceerde uitspraak tegen het merk Pioneer, die het merk absoluut niet verdient

No offence back 2uNo offence hoor, maar ik vind het een vrij gewaagde en ongenuanceerde uitspraak tegen het merk Pioneer,
Ik val het merk ook helemaal niet aan! maar het is gewoon zo dat in 99 % van de gevallen met massa print sporen dat het een pioneer is kan ik ook niks aan doen.
En btw ze hebben er nu nog last van maar goed daar gaat het hier niet om het gaat er om of onze vriend de storing nu kwijt is ja of de nee!
Kijk ff op forum.showyoursound.nl
zoek hier ff naar dynamoruis.
kijk anders ff op http://www.12vhifi.nl
staat ook een heleboel op.
zoek hier ff naar dynamoruis.
kijk anders ff op http://www.12vhifi.nl
staat ook een heleboel op.