Hoe kom ik erachter of er ABS in m'n auto zit? Het is wel een optie geweest op dat model (niet standaard). Er zit wel een verzekering (15 ampere) daar waar die zitten moet, echter kan ik nergens anders erachter komen waar ABS zit (ook niet tijdens het op contact zetten). Iemand een idee?
groeten, Turboman
ABS in Clio RSi 01-1997?
Wat dacht je van een stukkie rijden en voluit op de rem gaan staan? Als je een op hol geslagen tarzan onder je pedaal voelt: ja
Hoor je gierende banden met bijbehorende rook: nee
Sorry hoor, maar logischer kan gewoon niet

Dan zou het inderdaad zo zijn dat er ABS op zit, maar ik twijfel aangezien de RSi voor- en achter schrijfremmen heeft en van zichzelf uit al zeer goed remt. Als ik dan vol rem is het inderdaad zo dat ik geen gierende banden heb. Maar als ik je reaktie zo hoor dan klinkt dat heel logischSteven schreef:Wat dacht je van een stukkie rijden en voluit op de rem gaan staan? Als je een op hol geslagen tarzan onder je pedaal voelt: ja
Is het ook nog ergens te zien, het ABS ?
''Als je een op hol geslagen tarzan onder je pedaal voelt''.... ik krijg het helaas niet visueel...
gr. Turboman
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
als je abs inslaat dan voelk je je pedaal heen en weer gaan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
haha en als je lang genoeg rook ziet mag je ook gelijk nieuwe banden bestellenSteven schreef:Wat dacht je van een stukkie rijden en voluit op de rem gaan staan? Als je een op hol geslagen tarzan onder je pedaal voelt: ja

Ik heb een RSi uit jan. 94... heb nét geen ABS. Maar heb het ook nog nooit nodig gehad, alleen een paar keer met regenachtig weer lichtelijk blokkerende voorwielen gehad. Met m'n 5je GTX had ik het met droog weer heel vaak... best irritant maar ook wel lache soms 

- '94 Clio RSi -
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
moet je eens proberen te remmen met een alpine 501 pffff
als je niet eerst zachtjes aanremt zijn gelijk je banden weg
leuke auto maar de remmen zijn zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar klote
als je niet eerst zachtjes aanremt zijn gelijk je banden weg

leuke auto maar de remmen zijn zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar klote

Zelfs verplicht om een contole lampje te hebben ,dus als je geen ABS lampje op je daschboord hebt ,zal je wel geen abs hebben......kijk anders eens in je instructie boekje.
Steven schreef:Mijn manier is het het leukst
En vooral proberen zonder gordel om

Ik heb wel het lampje maar geen abs 
En de remmen van een RSi zijn standaard gewoon zwaar klote
Daarom gaan we ze maar ff verbeteren
Je kan ook ff aan de achterkant van je aandrijf as kijken (wielzijde) als daar iets zit wat aangedreven kan worden door je as kan het abs zijn....anders heb je het niet
Ik heb nu een nieuwe aandrijfas liggen met de mogelijkheid voor abs...zit vertanding op nl....

En de remmen van een RSi zijn standaard gewoon zwaar klote

Daarom gaan we ze maar ff verbeteren

Je kan ook ff aan de achterkant van je aandrijf as kijken (wielzijde) als daar iets zit wat aangedreven kan worden door je as kan het abs zijn....anders heb je het niet

Ik heb nu een nieuwe aandrijfas liggen met de mogelijkheid voor abs...zit vertanding op nl....
Heb je dat niet gemerkt dan tijdens de sneeuw laatst. Dan merk je het meteen. Ik heb ook ABS maar als ik toen me rem pedaal maar aanraakte vloelde je het meteen en hoorde je hem ratelen. En als je ineens achterstevoren staat dan heb je het niet 

Ik heb ook een RSI uit '97 ook zonder ABS... Alleen ik heb in de sneeuw nooit achterste voren gestaan; ik kon zelfs nog schever als een BMWMadmaus schreef:Heb je dat niet gemerkt dan tijdens de sneeuw laatst. Dan merk je het meteen. Ik heb ook ABS maar als ik toen me rem pedaal maar aanraakte vloelde je het meteen en hoorde je hem ratelen. En als je ineens achterstevoren staat dan heb je het niet

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lampje brand pas als er een fout in het ABS systeem zit.Riël schreef:MOet je niet standaard een ABS lampje in je dash hebbenNormaal zie je het daar wel aan toch?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD