Uitlaat- & elektrische raambedieningprobleem Clio RSi 01

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

Hallo,

PROBLEEM 1
vanmorgen vol goede moed richting Assen voor de ''bijeenkomst', hoor ik opeens een raar geluid die ik herken van een kapotte/lekkende uitlaat. Ik dus weer thuis, onder de auto kijken, echter alles (uitlaatsysteem) zit vast. Alleen als ik gas geef dan hoor ik dit geluid (blikkerig ratelend), en het geluid komt, voorzover ik het kan horen, bij het uitlaatspruitstuk vandaan, daar waar de uitlaat op het spruitstuk zit... wellicht een lekke uitlaatspruitstukpakking ofzo? Iemand een idee? Het uitlaatsysteem is nog relatief jong en de katalysator ook, alle bijna 3 jaar, dus dat zou het niet mogen zijn..... ?! Als ik rijd dan merk ik niet echt dat er vermogensverlies is...
Wat mag vervanging van zo'n spruitstukpakking kosten?

PROBLEEM 2
Verder nog iets kleins maar wel irriterend, de elektrische raambediening rechts (bediening rechts) gaat alleen naar beneden maar niet omhoog. Linker zijde werkt alles prima, en via de linkerzijde kan ik echter wel de rechterruit op en en neer bewegen!
Ik heb aan de rechterzijde alles los gehad en verder alle zekeringen gecontroleerd (30 ampere voor elek. raambedeining) echter niets te vinden? Wat kan het zijn? Een defecte schakelaar? Ook graag hier reacties op.

BEDANKT.

groeten, turboman
pierre

komt waarschijnlijk uit voorste demper, binnenwerk hiervan zit los, middendemper vervangen.

of uitlaat hangt los aan de voorste buis, tis geen uitlaatspruitstuk.
Clio16vTR

Ik heb dat ook gehad.

bij mij was toen dat bovenste geleidingsblokje kapot gegaan, kan ook zijn dat dat bij jou het geval is. Die van mij wou wel naar beneden maar niet meer omhoog.

Heb toen bij de sloop een raammechaniek gehaald aangezien renault die dingen niet losverkoopt :evil:
turboman
Contacteer:

Blijkt dus dat er een gat in de uitlaat zat. Nu dichtgelast.
Plaats reactie