pk'tjes winnen bij campus?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PantezZ

Zou iemand weten hoe je enkele pk'tjes kan winnen bij een r5 campusje. Ik wou gisteren drukke weg oversteken en was bijna leven en auto kwijt omdat ik dacht dat ik toch beetje vlugger aan overkant zou geraken :p
Ik denk dat mijn autotje nu ongeveer 50 pk'tjes heeft, maar ik zou dit graag beetje optrekken om mij ook veiliger te voelen en voor het rijplezier natuurlijk
:smoke:
I have a hard Campus....
Madmaus

Je kan zoveel chippen en tunen als je wilt maar als je echt merkbaar sneller wilt gaan zou ik toch aan een andere auto gaan denken als ik jou was.
Nu besteed je eigelijk alleen maar geld in niets. Stel dat je van die 50 pk voor een paar honderd euro 65 pk kan maken =30% vermogens winst, dan heb je nog niets eigelijk.
PantezZ

Das waar, maar ik wil gewoon dat het autootje toch een klein beetje vlugger optrekt. Die topsnelheid kan mijn niets schelen en met een auto van +-700kg zal die 30% vermogenswinst toch zeker voelbaar zijn denk ik.
I have a hard Campus....
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een GTE/X-blokkie erin? :D
PantezZ

kan misschien een oplossing zijn. Mijn campusje heeft ook maar 250 euro gekost :D :D :D en het heeft nog maar 90 000 km dus ja. :smoke: Het zijn wel al die andere zaken die erbij komen kijken als ik ander blokje erin zou poepen :p
I have a hard Campus....
Merijn
Über-Spammer

Hmm... Dan zou ik het ook allemaal laten zoals het is. Goedkope tunign bestaat in mijn ogen niet. Als je serieuze vermogenswinst wilt hebben, dan zul je fors moeten investeren.
Madmaus

En als je dan toch fors gaat investeren kan dat beter in een andere auto zijn :p
Een goeie basis is het halve werk.
Ik snap trouwens je probleem wel. ik heb een 5 GTL gehad met 47 pk. Daar heb ik ook vervelende situaties in meegemaakt. Toen heb ik besloten om voor een cio 16v te gaan. Nadat ik bijna onder vrachtwagen kwam. :lol:
PantezZ

een goeie basis, daar zeg je iets :) , dit is mijn eerste auto dus ik weet niet veel van basis af. Zou een 1.4 blokje geen oplossing zijn(geen turbo natuurlijk:p) . Ik kan daar zelfs gratis aangeraken op autokerkhoven :D
I have a hard Campus....
Merijn
Über-Spammer

Dat is altijd een verbetering, maar in welke staat is dat blok en wat moet er verder allemaal aangepast worden aan je auto? Dat zijn wel dingen waar je serieus over na moet denken, voordat je eraan begint.
PantezZ

Aanpassingen die ik zou willen doen??
=> vijf-versnellings (die ik ook daar kan vinden)
=> carrosserie (met kunststoffen bumperkes) en chassis herspuiten
=> torsie verlagen achteraan
=> verlagingsveertjes vooraan
=> (ander motorblok ????)

Op dat autokerhof lag een TR motorblok (dus ik denk een 1.4 met zo'n 75 pk'tjes) met 75 000 km. Ik heb gecontroleerd op lekkage, maar niets gevonden. Slangen zijn ook nog OK, dus het blokje ziet er wel nog gezond uit :p
I have a hard Campus....
Merijn
Über-Spammer

Hmm... Ben je bereid er flink wat geld in te steken en is de auto het wel waard? Het blijven oude, roestige bakken... :)
PantezZ

Zoals je zegt , het zijn oude roestige bakken :D en neen, ik ga dus zeker geen zotte kosten doen, maar als ik het 1.4 blok en de 5-traps gratis kan gaan afhalen zal dit zaakje niet veel geld in beslag nemen. Spuiten doe ik ook zelf dus...
Komen daar nog veel andere zaken bijkijken ? zoals versteviging?
I have a hard Campus....
Chris@R5

Campus snel de deur uit voor hetzelfde bedrag.
Een 1.4 kun je ook voor een klein bedrag kopen.
Mijne kostte ook maar 650 euro in aanschaf.

R5 Tr project[/url]
PantezZ

ok, op zoek dus naar 1.4 :smoke:
campusje herspuiten en verkopen aan hogere prijs dan die 250 :p , lekker te doen :p :p
I have a hard Campus....
Riël
Über-Spammer

Zou ik wel doen. Een 1.4 rijdt al heel erg aardig. Je kan ook kijken voor een GTS of GTL (75 of 60pk geloof ik), nog beter is een GTX of GTE :D Anders neem je meteen een GTT :lol:
laguna2
Contacteer:

klopt ik heb een tijdje een GTS gehad, is niet supersnel, maar door de dubbele Weber geeft ie wel een prettig gevoel, vooral als je de tweede trap opentrekt...
Plaats reactie