Express en een Turbo?
Even een los idee om ondersteuning vragen. Express 1.6 Diesel uit 1986. Is het Mogelijk om daar een Turbodiesel van te maken. En waar moet je rekening mee houden. Het is even een los idee en Misschien ooit in de verre toekomst dat ik het zou doen. maar ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ooit gedacht daar te beginnen, uiteindelijk geeindigd met de koop van een benzine-express en een GTT motor er in.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat is niet echt een hulpvolle post, joost 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
I know, maar dat is wel wat makkelijker dan een TDI van bijv VW of een 1.9dCi motor er in te zetten, met GTT motor hoef je zo min mogelijk aanpassingen te doen lijkt me. Is namelijk zo swappable met al bestaande middelen.Erik Olijnsma schreef:Dat is niet echt een hulpvolle post, joost
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
alleen rijd een gtt motor nogal moeilijk op dieselJoost (DoubleYou) schreef:I know, maar dat is wel wat makkelijker dan een TDI van bijv VW of een 1.9dCi motor er in te zetten, met GTT motor hoef je zo min mogelijk aanpassingen te doen lijkt me. Is namelijk zo swappable met al bestaande middelen.Erik Olijnsma schreef:Dat is niet echt een hulpvolle post, joost
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Contacteer:
Mee eens, maar daarom kocht ik ook een benzine-express. Ik had een diesel-express toen en had hetzelfde idee.
Als je het op een atmosferische F8Q voorelkaar krijgt...gaat het op een F8N ook wel lukkenrico1047 schreef:werkt niet is een f8n motor turbo diesels zijn f8q of f9q motoren enigste oplossing is dus een nieuwe motor uit een megane ofzo

Succes
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
bij een atmosferische OTOmotor gaat dat idd wat moeilijk, maar een turbo op een Dieselmotor plaatsen is stukken makkelijker, want de toleranties zijn groter.
das een tweede....maar ging even om verschil in haalbaarheid bij de N en Q motor. Das beide even wel of niet haalbaar zegmaarrico1047 schreef:je kan nietzomaar een turbo op een atmosferische motor plaatsen ivm compesieverhoudingen en drukken en pomp enz.

inderdaad. Dat het niet 1,2,3 geregeld is snap ik ook. maar het gat meer om het haalbare. Ik zat er aan te denken toen ik de oude Espace bij mijn schoonouders zag. Weet alleen niet wat daar in ligt. Maar moest toen aan een turbodiesel denken in een express.
Alles is te maken! En nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij kom je met een wat dikkere koppakking en max 0,5 bar druk een aardig end in de buurt
Je moet er alleen wel behoorlijk wat uurtjes in gaan steken voordat het vlekkeloos werkt. Een aanrader is om dan wel een andere wagen achter de hand te hebben voor het dagelijkse vervoer.
Niet om te zeiken ofzo....maar het is oTTomotor en dat staat voor de 4-takt verbrandingsmotor. Daar kan dus ook een diesel mee bedoeld worden. Ook denk ik dat je juist bij een turbo-project op een diesel moet oppassen, want je compressie is al een behoorlijk stuk hoger dan bij benzine. Hierdoor is de kans op motorschade bij foute afstellingen groter.

bij een atmosferische OTOmotor gaat dat idd wat moeilijk, maar een turbo op een Dieselmotor plaatsen is stukken makkelijker, want de toleranties zijn groter.
Niet om te zeiken ofzo....maar het is oTTomotor en dat staat voor de 4-takt verbrandingsmotor. Daar kan dus ook een diesel mee bedoeld worden. Ook denk ik dat je juist bij een turbo-project op een diesel moet oppassen, want je compressie is al een behoorlijk stuk hoger dan bij benzine. Hierdoor is de kans op motorschade bij foute afstellingen groter.
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Erik Olijnsma schreef:alleen rijd een gtt motor nogal moeilijk op dieselJoost (DoubleYou) schreef:I know, maar dat is wel wat makkelijker dan een TDI van bijv VW of een 1.9dCi motor er in te zetten, met GTT motor hoef je zo min mogelijk aanpassingen te doen lijkt me. Is namelijk zo swappable met al bestaande middelen.Erik Olijnsma schreef:Dat is niet echt een hulpvolle post, joost
:"MEE EENS!!!!!" briljantJoost (DoubleYou) schreef:Mee eens, maar daarom kocht ik ook een benzine-express. Ik had een diesel-express toen en had hetzelfde idee.