Express en een Turbo?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

Even een los idee om ondersteuning vragen. Express 1.6 Diesel uit 1986. Is het Mogelijk om daar een Turbodiesel van te maken. En waar moet je rekening mee houden. Het is even een los idee en Misschien ooit in de verre toekomst dat ik het zou doen. maar ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ooit gedacht daar te beginnen, uiteindelijk geeindigd met de koop van een benzine-express en een GTT motor er in.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dat is niet echt een hulpvolle post, joost :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

werkt niet is een f8n motor turbo diesels zijn f8q of f9q motoren enigste oplossing is dus een nieuwe motor uit een megane ofzo
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Dat is niet echt een hulpvolle post, joost :p
I know, maar dat is wel wat makkelijker dan een TDI van bijv VW of een 1.9dCi motor er in te zetten, met GTT motor hoef je zo min mogelijk aanpassingen te doen lijkt me. Is namelijk zo swappable met al bestaande middelen.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

lijkt me dan de dci...

die rijdt trouwens heerlijk,
heb hem ook in me megane zitten.... 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:
Erik Olijnsma schreef:Dat is niet echt een hulpvolle post, joost :p
I know, maar dat is wel wat makkelijker dan een TDI van bijv VW of een 1.9dCi motor er in te zetten, met GTT motor hoef je zo min mogelijk aanpassingen te doen lijkt me. Is namelijk zo swappable met al bestaande middelen.
alleen rijd een gtt motor nogal moeilijk op diesel :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Mee eens, maar daarom kocht ik ook een benzine-express. Ik had een diesel-express toen en had hetzelfde idee.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

rico1047 schreef:werkt niet is een f8n motor turbo diesels zijn f8q of f9q motoren enigste oplossing is dus een nieuwe motor uit een megane ofzo
Als je het op een atmosferische F8Q voorelkaar krijgt...gaat het op een F8N ook wel lukken :) F9Q's zijn duur en zeldzaam. Een atmosferische 1.9D is al een serieuse vooruitgang t.o.v een 1.6D, en die vind je her en der nog weleens voor "weinig" Das mischien nog wel de beste, inelkgeval goedkoopste oplossing.

Succes
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

je kan nietzomaar een turbo op een atmosferische motor plaatsen ivm compesieverhoudingen en drukken en pomp enz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

bij een atmosferische OTOmotor gaat dat idd wat moeilijk, maar een turbo op een Dieselmotor plaatsen is stukken makkelijker, want de toleranties zijn groter.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

spruitstukje nodig in en uit
gaatje tappen voor de olie aan en afvoer van de turbo
is volgens mij niet zomaar te doen
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

rico1047 schreef:je kan nietzomaar een turbo op een atmosferische motor plaatsen ivm compesieverhoudingen en drukken en pomp enz.
das een tweede....maar ging even om verschil in haalbaarheid bij de N en Q motor. Das beide even wel of niet haalbaar zegmaar :)
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

inderdaad. Dat het niet 1,2,3 geregeld is snap ik ook. maar het gat meer om het haalbare. Ik zat er aan te denken toen ik de oude Espace bij mijn schoonouders zag. Weet alleen niet wat daar in ligt. Maar moest toen aan een turbodiesel denken in een express.
maurice
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 25 feb 2002 0:00
Locatie: Arnhem

Alles is te maken! En nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij kom je met een wat dikkere koppakking en max 0,5 bar druk een aardig end in de buurt :p Je moet er alleen wel behoorlijk wat uurtjes in gaan steken voordat het vlekkeloos werkt. Een aanrader is om dan wel een andere wagen achter de hand te hebben voor het dagelijkse vervoer.
bij een atmosferische OTOmotor gaat dat idd wat moeilijk, maar een turbo op een Dieselmotor plaatsen is stukken makkelijker, want de toleranties zijn groter.

Niet om te zeiken ofzo....maar het is oTTomotor en dat staat voor de 4-takt verbrandingsmotor. Daar kan dus ook een diesel mee bedoeld worden. Ook denk ik dat je juist bij een turbo-project op een diesel moet oppassen, want je compressie is al een behoorlijk stuk hoger dan bij benzine. Hierdoor is de kans op motorschade bij foute afstellingen groter.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:
Erik Olijnsma schreef:Dat is niet echt een hulpvolle post, joost :p
I know, maar dat is wel wat makkelijker dan een TDI van bijv VW of een 1.9dCi motor er in te zetten, met GTT motor hoef je zo min mogelijk aanpassingen te doen lijkt me. Is namelijk zo swappable met al bestaande middelen.
alleen rijd een gtt motor nogal moeilijk op diesel :wink:
Joost (DoubleYou) schreef:Mee eens, maar daarom kocht ik ook een benzine-express. Ik had een diesel-express toen en had hetzelfde idee.
:"MEE EENS!!!!!" briljant :lol: :lol:
Plaats reactie