Eindelijk ben ik weer verder gegaan met mijn renault 5.
Alle vorderingen zijn te volgen op mijn website:
http://www.1816vturbo.nl
Renault 5 1.8 16v turbo
Ben benieuwt, is zeker een intressant project. Ga je het org. uitlaatspruitstuk gebruiken met een flens voor de turbo of een kompleet nieuwe uitlaatspruitstuk?
gr s
nder
gr s

leuk bas
hou ons op de hoogte

Ja, ik heb het te druk gehad met allerlei zaken, waardoor helaas het renault gebeuren op de achtergrond verdween. Gelukkig heb ik nu weer tijd genoeg om eraan te werken. De bedoeling is dat ik in de zomer ermee rondrij.
Het uitlaatspruitstuk wordt vervangen door een ander spruitstuk. Hier komt de turbo gelijk op te zitten, dus eigenlijk tussen de motor en het schutbord ipv boven de versnellingsbak. Het inlaatspruitstuk blijft hetzelfde. Motorisch wordt alles gereviseerd, en hij wordt voorzien van lage compressiezuigers en een andere koppakking. Deze info komt ook allemaal op de site.
Groetjes bas
Het uitlaatspruitstuk wordt vervangen door een ander spruitstuk. Hier komt de turbo gelijk op te zitten, dus eigenlijk tussen de motor en het schutbord ipv boven de versnellingsbak. Het inlaatspruitstuk blijft hetzelfde. Motorisch wordt alles gereviseerd, en hij wordt voorzien van lage compressiezuigers en een andere koppakking. Deze info komt ook allemaal op de site.
Groetjes bas
Update:
De drukgroep is gearriveerd, en de motor, cilinderkop en krukas, vliegwiel en drukgroep gaan naar van kronenburg. De cilinders worden gehoond, de kleppen opnieuw ingeslepen en de krukas gebalanceerd. Dan is het wachten op de zuigers en kan het blok weer in elkaar.
Het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel zijn klaar voor de spuiter. Zaterdag wordt de 5 opgehaald en gaat de oude motor eruit. Daarna kan de auto naar de spuiter. Al met al gaat het lekker. Zolang de bankrekening het kan bijhouden uiteraard....
groetjes bas
De drukgroep is gearriveerd, en de motor, cilinderkop en krukas, vliegwiel en drukgroep gaan naar van kronenburg. De cilinders worden gehoond, de kleppen opnieuw ingeslepen en de krukas gebalanceerd. Dan is het wachten op de zuigers en kan het blok weer in elkaar.
Het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel zijn klaar voor de spuiter. Zaterdag wordt de 5 opgehaald en gaat de oude motor eruit. Daarna kan de auto naar de spuiter. Al met al gaat het lekker. Zolang de bankrekening het kan bijhouden uiteraard....
groetjes bas
in principe wel, suggesties zijn welkom uiteraard. ik heb nog een paar weken om de knoop door te hakken.
groetjes
groetjes
-
Welke kleur heb je nu in gedachte dan?
Ben ook erg benieuwd naar de foto's, vooral van de motor
Gr, Frits.
Ben ook erg benieuwd naar de foto's, vooral van de motor

Gr, Frits.
Nou de koppeling is binnen. Het onderblok en de cilinderkop en de krukas met vliegwiel en drukgroep zijn naar van kronenburg toe. Daar wordt het blok opgeboord, de kleppen worden opnieuw ingeslepen en de krukas gebalanceerd. Over twee weken moet de motor weer terug zijn en kan hij opgebouwd worden. Ondertussen ga ik verder met de auto. De kooi wordt pasklaar gemaakt, en dan kan de auto naar de spuiter.
De kleur wordt waarschijnlijk geel.
Groetjes bas
De kleur wordt waarschijnlijk geel.
Groetjes bas
Het project vordert gestaag,
De auto is afgelopen week naar de spuiter gebracht. De rolkooi is binnen.
Verder heb ik de motor naar van kronenburg gebracht en daar is hij uitgeboord, gehoond en de krukas gebalanceerd. Deze week ga ik de cilinderkop in elkaar zetten. Als het goed is komen ook de zuigers binnen en de rest van de motor revisie set. Dan ga ik de motor opbouwen. Dan is het nog wachten op de turbo, uitlaatspruitstuk en de williams bak. De computer is ook al aangepast door fastchip. De bedoeling is dat de auto over 2 maanden klaar is, al weet ik natuurlijk niet wat we nog tegenkomen met het plaatsen van de motor. Ik zal binnenkort zorgen voor foto's
groetjes bas
De auto is afgelopen week naar de spuiter gebracht. De rolkooi is binnen.
Verder heb ik de motor naar van kronenburg gebracht en daar is hij uitgeboord, gehoond en de krukas gebalanceerd. Deze week ga ik de cilinderkop in elkaar zetten. Als het goed is komen ook de zuigers binnen en de rest van de motor revisie set. Dan ga ik de motor opbouwen. Dan is het nog wachten op de turbo, uitlaatspruitstuk en de williams bak. De computer is ook al aangepast door fastchip. De bedoeling is dat de auto over 2 maanden klaar is, al weet ik natuurlijk niet wat we nog tegenkomen met het plaatsen van de motor. Ik zal binnenkort zorgen voor foto's
groetjes bas
ook hier allemaal leuke plannen natuurlijk Bas 
Ik neem aan dat jij de meeste producten bij BB vandaan haalt, oa het uitlaatspruitstuk...?
Of knutsel je zelf ook nog wat?
Heb nl een beetje rond gesnuffeld wat de onderdelen los bij andere bedrijven kost maar daar zit maar weinig verschil in eigenlijk...
bv de ejectoren kan ik niet echt goedkoper vinden als dat BB ze aanbiedt..
Als het de 802 van Bosch zijn....
nou ik kijk uit naar wat info en pics.
succes ermee!

Ik neem aan dat jij de meeste producten bij BB vandaan haalt, oa het uitlaatspruitstuk...?
Of knutsel je zelf ook nog wat?
Heb nl een beetje rond gesnuffeld wat de onderdelen los bij andere bedrijven kost maar daar zit maar weinig verschil in eigenlijk...
bv de ejectoren kan ik niet echt goedkoper vinden als dat BB ze aanbiedt..
Als het de 802 van Bosch zijn....

nou ik kijk uit naar wat info en pics.
succes ermee!
Ik heb een aantal dingen in samenwerking met Mbcarperformance gedaan en dat heeft mij toch al veel geld gescheeld. Ook de injectors zijn goedkoper en het zijn echt de 802 van bosch.
Maar goed het blijft een duur project.
Ik heb net de zuigers gemonteerd (lage compressie) en volgende week verwacht ik de kopset en de motorpakkingset. Dan wordt de motor geheel gemonteerd.
De auto staat bij de spuiter. Het interieur wordt gedaan en de auto wordt strakgemaakt. Dan komt hij terug en bouw ik de motor in. ik wil dan alles aangesloten en lopend hebben. Daarna terug naar de spuiter en opbouwen. Dan kan hopelijk de pret beginnen.
bas
Maar goed het blijft een duur project.
Ik heb net de zuigers gemonteerd (lage compressie) en volgende week verwacht ik de kopset en de motorpakkingset. Dan wordt de motor geheel gemonteerd.
De auto staat bij de spuiter. Het interieur wordt gedaan en de auto wordt strakgemaakt. Dan komt hij terug en bouw ik de motor in. ik wil dan alles aangesloten en lopend hebben. Daarna terug naar de spuiter en opbouwen. Dan kan hopelijk de pret beginnen.
bas