Renault clio 1.4 RT Stuur Trilt??? 31-5

Vertel hier alles over je project.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Dankzij het goede weer kan ik eindelijk beginnen aan het 'restaureren' van mijn mooie clio'tje.

Ik ga het interieur en exterieur eens flink opknappen en waar nodig is onderdelen vervangen.

Wat er zowieso gaat gebeuren:

de wieldoppen worden hersteld met plamuur en daarna opnieuw gespoten, misschien dat ik binnenkort zelfs velgjes koop.

Bumpers en andere zwarte onderdelen krijgen hun echte zwarte kleur terug dankzij een duur goedje van Wurth.

Ga er een aantal deukjes proberen uit te halen, die een of andere (N) er afgelopen weekend met zijn deur heeft ingegooid. 2 deukjes maar liefst.

Lak helemaal weer als nieuw maken, door middel van krasvuller, kleurhersteller en wax uiteraard.

Zonneband en sticker plakken.

Interieur en exterieur iets mooier er uit laten zien door wat kleine dingetjes, nieuwe pedaaltjes, pookknop en misschien ook nog zo'n verchroomd uiteinde van de uitlaat.

Ik heb ook nog iets gepland wat te maken heeft met LED's en interieur van de auto, maar dat blijft nog even afwachten of het mogelijk is en zo ja, of het ook leuk is.

Hier alvast wat foto's van nu.


Hier zie je de velgen nu, dit is de slechtste, de vorige eigenaar heeft volgens mij geprobeerd om steen te vergruizen met zijn wieldop, niet gelukt. Waarom opnieuw spuiten, vind ik leuker als kopen!
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20001.jpg[/img]


Hij ziet er nu wel schoon uit maar is ie helemaal niet, links voor portier zit een klein deukje in, nog wel in ieder geval. Rechts ziet u de hond, die ongeveer 1 sec na de foto zijn poot op tilt om mijn auto te 'zegenen'.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20003.jpg[/img]


Voorop zitten wat kleine deukjes en is de lak een beetje beschadigd.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20004.jpg[/img]


Achterkant geen deukjes, maar wel 2 lelijke stickers, gaan er ook spoedig vanaf. Misschien binnenkort verlengstukje van de uitlaat.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20006.jpg[/img]


Interieur, zo standaard als maar zijn kan, op radio en stuurhoes na.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20011.jpg[/img]


en onder de kap
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20014.jpg[/img]


ook onder de kap.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20019.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Son Boelie op di 31 mei 2005 14:14, 18 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

uhm... Er gaat iets mis met de foto's. Ik moet een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven om de foto's te kunnen zien en helaaaas heb ik die niet. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Verander 'homedrive' even in 'members' en de problemen zullen opgelost zijn. :)
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Het is gelukt, denk dat ik voortaan maar een kleiner formaat foto's maak, net als de onderste.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

De wieldoppen liggen nu nog te drogen, wie weet lukt het nog om vandaag de foto's te maken, aangezien ik er eerst nog even vernis overheen moet doen om te zorgen dat het er niet afgewassen word.

En ik heeft geen idee waar de vernis staat.... :lol:
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Is het een fase 2?
heb ook een 1.4 rt gehad ander voorgrilletje geen zij - pinkers, geen toerenteller kloje ook anders. Wel dezelfde motoropstelling.
Die van mij kwam uit 1992.
Toch apart
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee wat het verschil is tussen een fase 1 en fase 2.

Hier is de foto van de wieldoppen, morgen maak ik er 1 in het zonlicht, het is nu te donker.

Ik kan al wel zeggen dat ze er super strak uitzien.

[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20023.jpg[/img]
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mooi resultaat :worship:
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

bedankt, ik heb ze straks op de wielen gezet en moet zeggen, hij ziet er in een keer een stuk mooier uit, vraag me toch af hoe het er aan het eind uit ziet.

Morgen foto's van de doppen op de auto!


iemand trouwens enig idee waar je rekening mee moet houden als je andere wielen er op wil zetten, de velgen en banden enz.???

Iemand misschien nog 4 goede 15 inch bandjes liggen die hij/zij voor een mooi prijsje weg wil doen???
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Hier zijn de velgen nu, op de foto zie je niet veel verschil helaas, aangezien deze in de schaduw stond, maar vergelijk deze maar eens, weg krassen, hallo spiegelbeeld.

Voor
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20001.jpg[/img]

Na
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20025.jpg[/img]

Van afstand.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20024.jpg[/img]
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Nou meteen maar even die lelijke stickers verwijderd, nadeel is dat ik nu wel van 1 sticker duidelijk de randen zie zitten in de lak.

Iemand trouwens enig idee hoe ik deze kan laten verdwijnen????

Niet slecht al zeg ik het zelf.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20027.jpg[/img]

Maar toch jammer, kijk net links langs clio.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20028.jpg[/img]
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Sticker en nummerplaathouder van Coppes Bergharen (Y) Komt de jouwe daar ook vandaan? Mijn S ook namelijk, goeie lui daar (Y) :worship:
Die vlekken van die stickers had ik ook, gewoon een keer goed wassen, ontvetten enz. De tijd zal je een handje helpen, het gaat vanzelf weg, na een maand was er bij niks meer van te zien. Dan x goed in de was zetten doet ook wonderen :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Strijder schreef:Is het een fase 2?
heb ook een 1.4 rt gehad ander voorgrilletje geen zij - pinkers, geen toerenteller kloje ook anders. Wel dezelfde motoropstelling.
Die van mij kwam uit 1992.
Toch apart
alle veertienhondertjes hebben dezelfde motoropstelling, das toch logisch :) Een 16V voeren ze toch ook niet op 3 verschillende wijzen uit? ;)
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Dat zou je nog verbazen, er zijn zowieso 5 verschillende moter uitvoeringen voor de clio van 91 tot 98.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Son Boelie schreef:Dat zou je nog verbazen, er zijn zowieso 5 verschillende moter uitvoeringen voor de clio van 91 tot 98.
Ga eens beter tellen dan. ik kom nu uit mn hoofd al op 9 of 10 verschillende motoren 8)

Enne, die stickerplekken goed poetsen samen met de rest van de achterklep dan moet het goed gaan.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Son Boelie schreef:Dat zou je nog verbazen, er zijn zowieso 5 verschillende moter uitvoeringen voor de clio van 91 tot 98.
I wasn't tokkin' 'bout verschillende motoren. Ik had het over 1400'tjes in zowel ph I II en III clio's :)
Daarnaast, in principe is veel van de vershillende blokken hetzelfde.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Frits, kom op acht: 1.1, 1.2, 1.4, 1.7, 1.8(RT), 1.8RSi, 16V en willi. Welke mis ik dan? (S)
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

In het boek van haynes staan 5 type motoren beschreven, uitgezonderd de diesels en williams.

Dus echt alleen benzine clio's
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

~Haas~ schreef:@Frits, kom op acht: 1.1, 1.2, 1.4, 1.7, 1.8(RT), 1.8RSi, 16V en willi. Welke mis ik dan? (S)
Er zijn van de 1.2 en ik dacht ook vande 1.4 ook carb. versie's vanuit gekomen in het begin van de productie. die 1.7 is ook een carb trouwens, en niet in nederland geleverd origineel. 8)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

1.1 is ook een carb, maar ook alleen in belgie geleverd.

Diesel was ik nog vegeten ja...En die 1.7 ken ik van die rooie van jou ja ;)

Die carb blokken 1.4 zaten alleen in een 19 volgens mij, niet in een clio. Carb versie van een 1.2 ken ik niet..
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Er zijn C, D, E en F blokken in de benzine clio's geleverd. Daar heb nog carburateur, mono- en multipoint injectie versies van. E blokken zijn bijvoorbeeld als 1.2 en 1.4 monopoint geleverd.

Clio 1.4 is volgens mij altijd een 1.4 monopoint E blok, in de 19 kan het ook een C blok zijn.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

~Haas~ schreef:
Strijder schreef:Is het een fase 2?
heb ook een 1.4 rt gehad ander voorgrilletje geen zij - pinkers, geen toerenteller kloje ook anders. Wel dezelfde motoropstelling.
Die van mij kwam uit 1992.
Toch apart
alle veertienhondertjes hebben dezelfde motoropstelling, das toch logisch :) Een 16V voeren ze toch ook niet op 3 verschillende wijzen uit? ;)
Nou dat zeg je maar een klasgenoot heeft een clio overgenomen van zijn nichtje. auto uit 92 en in 95 is er een andere motor ingezet maar zelfde aantal kw's maar ziet er heel anders uit de gehele opstelling
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

maar ook de ene 1.4 heeft abs de andere niet (zelfde jaarbouw) mara ook zij - pinkers centrale vergrendeling toerenteller enz enz
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Calle schreef:Er zijn C, D, E en F blokken in de benzine clio's geleverd. Daar heb nog carburateur, mono- en multipoint injectie versies van. E blokken zijn bijvoorbeeld als 1.2 en 1.4 monopoint geleverd.

Clio 1.4 is volgens mij altijd een 1.4 monopoint E blok, in de 19 kan het ook een C blok zijn.
In de clio ook, volgens mij het 5 GTS blok (wat ik eens aan Bruno verkocht heb, voor in de clio :) )
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Strijder schreef:maar ook de ene 1.4 heeft abs de andere niet (zelfde jaarbouw) mara ook zij - pinkers centrale vergrendeling toerenteller enz enz
dit heeft toch geen tol te maken met motoropstelling?!?!?! :( Verschil in uitvoering heet zoiets.. Zijn gewoon optionele zaken waaruit de koper kan kiezen of hij ze wel wil of niet (zoja, meer flappen aub ;) )

En wat was er dan zo verschillend aan die motoren de jij bedoelt in de auto van die klasgenoot van je? Kan me niet voorstellen dathet een blok uit een clio II is en das naa rmijn idee het enige echte andere blok..
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

verschil fase 1 en phase 2,3 zijn de koplampen
je heb een 1.2 e motor
1.4 e
1.6 k
1.8 f7p rsi
18 f4p 16v
2.0f4r williams
1.2 d7f
1.2 c motor
1.8 f8ndiesel
1.9 diesel f8q
en nog buitenlandse uitvoeringen
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

rico1047 schreef:verschil fase 1 en phase 2,3 zijn de koplampen
je heb een 1.2 e motor
1.4 e
1.6 k
1.8 f7p rsi
18 f4p 16v
2.0f4r williams
1.2 d7f
1.2 c motor
1.8 f8ndiesel
1.9 diesel f8q
en nog buitenlandse uitvoeringen
Daar klopt een hoop niet van,

Clio 1 is toch wel het volgende lijstje
1.8 8v is de F3P (1794 of 1783 cc)
1.8 (eigenlijk 1764cc) 16V is F7P motor
2.0 williams is F7R
1.6 is in de clio 1 nooit geleverd
D-blokken D7F in de clio zijn 1149 cc, waarschijnlijk 1.2 l genoemd
1.2e is E7F (1171cc)
1.4e is E7J (1390cc)
C-blok in de clio is C1E (1108cc )

Er is ook nog ooit een 1.7 (zal wel het 1721cc blok zoals ook in de 19 zat geweest zijn) geleverd, maar die zie je heel weinig.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Uiterlijke verschillen tussen ph.1 en 2 zijn het grilletje, achterlichten, de spiegels en de strips. Bij phase 3 keer de clio andere koplampen, een in de voorbumper geintegreerde gril, andere motorkap, derde remlicht in de klep en een hoop interieur wijzigingen. En dan ben ik vast nog een hoop vergeten... :)
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Ik heb zojuist mijn rechts achter deur het slot verwijderd, moet zeggen dat het allemaal bij mekaar opgeteld best veel is wat je moet doen om er bij te komen, met die sealing compound en zo.

Ik zal straks ff foto maken enzo dan zien jullie hoe lastig het is om er bij te komen.

Als iemand hier tips over nodig hebt, vraag maar.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Ik heb maar 2 onderdeeltjes afgebroken bij het verwijderen van de asbak 1 en een soort van klemmetje van een kabel voor het handvat.

Beetje lijmen en ander onderdeel vervangen en klaar is kees.

Ik heb nog geen foto's kunnen maken was namelijk te laat thuis.

Morgen even rondbellen of er nog ergens op een sloop een centrale vergrendeling motor ligt en dan meteen ff inzetten.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Ik ben zojuist tot de verschrikkelijke ontdekking gekomen dat zo'n electro motertje maar liefst 65 euro kost. En bij de sloop hebben ze wel zo'n dingen liggen, enigste nadeel is, t is de verkeerde....

als iemand toevallig dit ding heeft liggen, hoor ik het graag.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20030.jpg[/img]

Dit is trouwens mijn deur zoals deze er nu uit ziet...
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20031.jpg[/img]

advies voor iedereen. Als je je pompjes van de achterklep wil vervangen, doe er dan 2 tegelijk. Ik zit nu met een iets langer hydraulisch pompje als de ander. Nu moet ik er morgen nog een halen...
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Nou, ben een tijdje bezig geweest om mijn bumpers enz weer zwart te maken.
Hiervoor heb ik wurth kleurhersteller gebruikt. tot nu toe ben ik er tevreden mee, hopelijk over 1 jaar nog steeds

nou, zoek het verschil.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20034.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20032.jpg[/img]

na
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20035.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20036.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20033.jpg[/img]

Nu nog even langs de sloop om het 2e hydraulische pompje op te halen zodat ie weer symmetrisch is.
Ook even een nieuwe rubber strip voor aan de buitenkant van de ramen halen. Is die ook weer waterdicht, best duur zo'n ding voor 45 euro h eb je er 1.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Zo, net ff de ruitenlikker vervangen die is dus ook weer in orde.

Heeft er iemand misschien nog tips over verlichting binnen in de auto.

Ik ben van plan een leuke glowwire in de deuren te bouwen, maar ik ben bang dat het te overduidelijk aanwezig is. Iemand enig idee hoe ik het mooi zou kunnen afwerken.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Naar aanleiding van een zacht gezoem van mijn linker achterwiel heb ik even mijn band er afgehaald om te kijken of er iets mis is met mijn trommelrem.

beetje verroest, maar voor de rest in goede staat, geen probleem in principe.
[img]http://members.home.nl/roelvanwanrooij/ ... %20041.jpg[/img]

Ik kon helaas niet verder gaan als dit, aangezien ik dan een nieuwe moer nodig heb om de trommelrem vast te draaien, stond in ieder geval in mijn vraagbaak boek.

Tijdens het los draaien van de trommelremmen, hoorde ik in het begin een vaag schavend geluid, maar na een minuut of 2 los draaien hoorde ik het niet meer.

Wat denken jullie, alvast nieuwe moer halen en er verder in gaan?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

ik had het zelfde met mijn clio maar bij mij was het vooral gepiep, ff trommels uit laten mesten, kan je ook wel zelf doen hoor zoals je zei maar als je het te veel moeite vind, het kost niet veel om te laten doen.
Plaats reactie