overzetten

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

ik heb op dit moment een 1.3 16v maar daar kan ik nix meer mee
nu heb ik een nieuwe op het ook maar dat is een 1.0
en eigenlijk wil ik daar dan een 1.6 in gooien maar kan dat zomaar
of moet je heel veel aanpassen en vooral
krijg je dan niet veel gezeik met de rdw/apk
had nog wat bedacht als dat niet kan kan ik dan niet mijn eigen kentekens houden
en het chassisnummer overzetten
racing
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

heb t idee dat t niet om een Renault gaat :p

Maar in principe kun je dat prima doen, maakt voor de apk geen fuck uit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Volgens mij gaat het erom dat die 1.0 auto een 3 pitter is en die 1.6 een4 pitter is...

Dan mag het volgens mij niet...
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

. , : ; ! ? HOOFD- en kleine letter mogen ook gebruikt worden!

Over welke auto hebben we het hier? Type, jaartal, etc.

Het chassisnummer overzetten heet volgens mij omkatten en is illegaal zover ik weet, of je moet de auto opnieuw bij de RDW aan gaan bieden voor kenteken keuring etc.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Andere auto en daarop je eigen kentekens houden en het chassisnummer overzetten?
Denk niet dat je daar helemaal mee weg komt ;)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Calle schreef:. , : ; ! ? HOOFD- en kleine letter mogen ook gebruikt worden!

Over welke auto hebben we het hier? Type, jaartal, etc.

Het chassisnummer overzetten heet volgens mij omkatten en is illegaal zover ik weet, of je moet de auto opnieuw bij de RDW aan gaan bieden voor kenteken keuring etc.
denk dat het hier om een daihatsjoe charada gaat :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Gezondheid ;) :p
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik ben op marktplaats ook al eens een Renault 19 charade tegengekomen :lol: :D
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Jacco Twingi schreef:Gezondheid ;) :p
:lol: :lol:
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

het gaat inderdaad niet over een renault sorry
ik ben weleens op meetings geweest met mijn charade

en het gaat er inderdaad om dat een 1.0 een 3 pitter is en een
1.6 een 4 pitter
volgens mij mag het niet maar hoe dat precies zit weet ik niet
racing
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

met vier/vier cilinder mag het ook zomaar niet, al denken de meeste van wel

als je bv een renault 4 1.2 neem en je hangt daar een clio sport blok in met 200 pk mag dat niet, als je meer dan een aantal %en vermogenswinst creeert moet men zowieso de auto opnieuw aan de rdw aanbieden ter keuring :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Verandering van aantal cylinders of brandstof mag niet zomaar, dan moet je een typegoedkeuring doen en die is duur...
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

das jammer
dan gaat de koop niet door vrees ik
racing
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Luco/Alpine-racer schreef: als je meer dan een aantal %en vermogenswinst creeert moet men zowieso de auto opnieuw aan de rdw aanbieden ter keuring :(
Daar zijn een hoop mensen niet van op de hoogte en er zijn ook weinig APK stations die daar moeilijk over doen.

Brandstof en aantal cylinders staan vermeldt op je kenteken dus daar zit je aan vast, de eerste APK keuring heb je dan een groot probleem. Wel is het makkelijker om het te laten wijzigen als er voor die uitvoering al een typegoedkeuring is, zoals bijvoorbeeld met een 3 en 4 cylinder charade het geval zou zijn. Maar dan nog zal je hem bij de RDW moeten laten keuren (en dus komen er kosten bij), je moet even kijken of dat voor zo'n auto wel de moeite waard is, er zijn er genoeg te krijgen.
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

ja ik heb nu een 1.3 alleen is die te rot om verder mee te gaan

nu heb ik echt een nette gevonden alleen kom ik er net achter dat dat een 1.0 is en dat is wel heel erg jammer
racing
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

apk kan er wel niet moeilijk over doen maar geloof me als je een ongeluk krijgt men een 5je die origineel bv een 1.2 motor heeft met 70 pk en je hangt er een 2.0 met 170 pk in dat je echt een heel groot probleem kunt krijgen waarbij de verzekering ook wel eens niet uit kan betalen, omdat je auto niet is zoals die verzekerd zou moeten zijn

wees er dus voorzichtig mee

ik geloof dat het rond de 20% is
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bram schreef:Volgens mij gaat het erom dat die 1.0 auto een 3 pitter is en die 1.6 een4 pitter is...

Dan mag het volgens mij niet...
klopt helemaal, had het niet goed doorgelezen,

maar zolang het aantal cilinders gelijk blijft, en je niet meer dan een bepaald percentage vermogen komt, is het geoorloofd

Maar omkatten mag idd niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Arnoud
Berichten: 240
Lid geworden op: di 23 dec 2003 10:27
Locatie: Poeldijk

ff Offtopic:

ik heb ook een charade gehad: 993cc turbo :worship: :worship:
maar ja we zitten hier nu eenmaal bij de Renaulttuningclub. dus zal het er niet meer over hebben...

Grt, Arnoud
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

zijn snelle karretjes he :p
racing
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

bedankt voor jullie snelle en duidelijke reactie ook al ben ik geen renault rijden
ik had deze vraag op meerdere forums neergezet aangezien ik snel antwoord wou, dat is gelukt
is ook wel gebleken aan welk forum je wat hebt en welke niet sommige reageren vol afschuw omdat ik niet hun merk rij maarja beetje triest

dankje (Y)
racing
Plaats reactie