[R5 GTT] Project CookieMonster -> WIE WEET RAAD?

Vertel hier alles over je project.
Merijn.V
Contacteer:

JA, ik hou uitverkoop!!!!! :D

En NEE, ik stop niet met mijn Renault-project.

Echter aangezien ik ruim een jaar geleden een huis gekocht heb, is mijn R5 niet erg opgeschoten, helemaal niet eigenlijk.

Ik heb echter zoveel spullen dubbel, dat ik probeer met wat handel te drijven, spulletjes die ik nog wel zoek voor m'n project te kunnen bekostigen.

Bijvoorbeeld:
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/ ... eSport.jpg[/img]

Bovenstaande orginele BlueSport velgjes ruilen tegen 4 goede 15" bandjes voor m'n 15" stalen velgen.....

M'n prima draaiende GTT-blok verpats ik ook, HELEMAAL COMPLEET, zodat ik aanpassingen aan m'n totaal te reviseren Coupe-blok kan gaan doen. Etc.
Laatst gewijzigd door Merijn.V op zo 6 mar 2005 22:44, 8 keer totaal gewijzigd.
Merijn.V
Contacteer:

Zo bedacht ik me dat ik zoiezo een snelle R5 op de weg wilde zetten en rij en stuurgenot, en het betere bochtenwerk begint bij een goed onderstel.

[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/ ... aagarm.jpg[/img]
Nieuwe draagarmen met powerflexbussen.

[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/pic/Cuppoot.jpg[/img]Nieuwe CUPClio-veerpoten, Williamsfusee's met nieuwe lagers, het zou moeten passen met camberbouten, of het echt gaat werken blijft voorlopig even een verassing.

[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/ ... tklauw.jpg[/img] Remmen, ook erg belangrijk, dus er komt een set nagelnieuwe Renault Sport remklauwen op.

Ik ben overigens nog op zoek naar een setje nieuwe/semi-nieuwe ORGINELE Williams remschijven en een setje nieuwe CUP-remblokken.

Heb een nieuwe pagina aan m'n website toegevoegd:
http://members.lycos.nl/cookiesproject/ ... rstel.html
Menno

Leuk spul, dat wordt een leuke.

die clio veerpoten gaan wel passen, maar zijn veeel te hard voor een 5je. Je auto wordt erg stuiterig, forse klappen op je chassis, en onderstuur.
rev it like a rental
Merijn.V
Contacteer:

Menno schreef:die clio veerpoten gaan wel passen, maar zijn veeel te hard voor een 5je. Je auto wordt erg stuiterig, forse klappen op je chassis, en onderstuur.
Zat te denken om dat een beetje te compenseren door het plaatsen van progressieve Merwede veren. Ik heb zoiezo nog geen veren voor het ding, alleen de poten.
Merijn.V
Contacteer:

YESSSSS, 2 nagelnieuwe 7J CUP-velgen rechtstreeks uit La France......HELAAS....de centjes die ik ervoor had liggen zijn inmiddels door een ongenodigde gast meegenomen en het fototoestel wat ik wilde gebruiken om jullie op een fotootje te trakteren is door dezelfde persoon meegenomen....

Momenteel zijn ze nog zwart, maar dit gaat niet lang meer duren.
Merijn.V
Contacteer:

Goed, al heeeeeel lang niks meer gebeurt.

Ik heb echter afgelopen zondag eindelijk mijn gestraalde, verzinkte, en doorgelaste GTT subframe gespoten met zilverkleurige hamerite.

Het is de bedoeling dat deze donderdag a.s. onde rde R5 gaat, want dan moeten er weer wielen onder. Binnenkort moet het hele spul namelijk verplaats worden van Barendrecht naar Delft.
Merijn.V
Contacteer:

De R5 staat weer op 4 bandjes.

Gisteren met een maatje alle voorwerpen van m'n oude subframe op m'n nieuwe doorgelaste en gespoten subframe gemonteerd.

Nieuwe draagarmen met powerflexbussen gemonteerd.

Echter ik liep tegen een probleempje aan. De 2 achterste gaten waar 2 hele dikke bouten doorheen gaan om het subframe weer op de auto te monteren die passen dus niet.

DWZ de gaten van het nieuwe subframe zijn dus behoorlijk kleiner dan de gaten van het oude subframe. Ken iemand deze problemen? Eerder tegengekomen? Op zich is het nu geen probleem, want de auto hoeft alleen maar te rollen, zodat deze op een autoambulance verplaatst kan worden.

Maar iemand bekend met het feit dat die gaten onderling verschillen?

Heb ik nog een vraag, het bekrachtige stuurhuis van een clio16v is dat zonder aanpassingen te monteren op het GTT subframe? Iemand ervaringen mee?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Misschien leuk om het geheel wat op te fleuren met wat foto's?! :foto:
Merijn.V
Contacteer:

Hou op schei uit, ik baal als een stekker, ben m'n fototoestel namelijk vergeten....GRRRRRRR, maar goed.
Ronnie B.
Contacteer:

en, camera? met fotos is het net wat leuker! :)
Merijn.V
Contacteer:

Als ik het niet vergeet, dan rij ik zondag ff langs de garage om een paar plaatjes te schieten.
Merijn.V
Contacteer:

De nieuwe sleutelplek, die ik samen met een ander deel, anders is het helemaal niet meer te betalen.
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/garage.jpg[/img]

De huidige status van de GTT, half in staat van ontbinding zullen we maar zeggen:
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/GTT001.jpg[/img]

Doorgelast, gestraald en met hamerite gespoten subframe, met nieuwe pdraagarmen en powerflex bussen:
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/GTT002.jpg[/img]

Hoe hoort die klem te zitten en waar dient ie voor?
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/GTT003.jpg[/img]

Dit is een 16v subframe, past dit stuurhuis op m'n GTT-subframe? Of kan ik dat vergeten?
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/GTT005.jpg[/img]

Dit nette spatbordje is voor de handel, iemand belangstelling voor een spatbord met orginele bestickering? T.E.A.B. stuur maar een PM.
[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/spatbord.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Merijn.V op zo 6 mar 2005 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Leuk om te zien Merijn! Succes met klussen nog! Mooie beunplek trouwens!
Merijn.V
Contacteer:

Zie bovenstaande plaatjes:

Vraag1: Waar is die klem voor en hoe hoort ie te zitten?

Vraag2: Hoe zit het met dat bekrachtigde 16v stuurhuis, kan ik die op de GTT zetten, iemand ervaring met zo'n stap?

Vraag3: What the fuck is ondertaand apparaatje: (hint, dit is een 16v subframe)

[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/wtfit.jpg[/img]
-Ray-
Contacteer:

ziet er uit als het pompje wat nog voor een paar minuten koelvloeistof rondpompt nadat je het contact uitgezet hebt.
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn.V
Contacteer:

-Ray- schreef:ziet er uit als het pompje wat nog voor een paar minuten koelvloeistof rondpompt nadat je het contact uitgezet hebt.
Ow, dan is dat dat vage pompje wat Achterberg altijd ertussen uit haalt, althans dat heeft ie bij mijn willie ooit gedaan.
Merijn.V
Contacteer:

Merijn.V schreef:Zie bovenstaande plaatjes:

Vraag1: Waar is die klem voor en hoe hoort ie te zitten?

Vraag2: Hoe zit het met dat bekrachtigde 16v stuurhuis, kan ik die op de GTT zetten, iemand ervaring met zo'n stap?

[img]http://members.lycos.nl/cookiesproject/GTT/wtfit.jpg[/img]
Anyone?
jeroen.k

Is inderdaad het elektrieke waterpompje dat na het uit zetten van de motor nog even doorpompt. Ding zorgt vaak voor kortsluiting en wordt daarom inderdaad nog wel eens verwijderd of onklaar gemaakt...

Of dat stuurhuis past...geen idee. Maaruh...gaat een stuurbekr. pomp dan wel passen in een 5? Of past hier ook een elektrieke op? Ennuh...waarom uberhaupt bekrachtiging op een 5 ;)

Overigens dat voorschermpje pm ik je ff over :) (is bestuurskant toch?)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

um ray geeft toch net antwoord? :)
Laatst gewijzigd door Erik (Schepjes) op wo 9 mar 2005 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

zucht :~
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus

jeroen.k schreef:Overigens dat voorschermpje pm ik je ff over :) (is bestuurskant toch?)
Is het rechter voorscherm,bijrijderskant dus :wink:

@Merijn.v: Goed bezig,mooi dat je eindelijk verder kunt met je project (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

voor vraag 2, kijk eens of je Tijn te pakken kan krijgen op een of andere manier. ik weet dat hij er mee bezig is geweest. maar dat is een jaar geleden. hij had toen een bekrachtigd stuurhuis, maar wel met een electrische pomp.

Gr.Frits
Abel
Über-Spammer

vraag 1 is de klem voor de kachel waterslangen.. die moet je een kwart slag draaien en dan de slangen er tussen drukken.
Merijn.V
Contacteer:

Abel schreef:vraag 1 is de klem voor de kachel waterslangen.. die moet je een kwart slag draaien en dan de slangen er tussen drukken.
Sorrie, ben misschien niet duidelijk, het gaat om die zware stalen klem die op de stabilisator stang zit (die blauwe stang).
Merijn.V
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:um ray geeft toch net antwoord? :)
Dat was antwoord op vraag 3.

Ja, daarom quote ik ook alleen vraag 1 en 2, ben alleen vergeten de foto te verwijderen..... :D
Menno

Ik rij nu zo'n anderhalf jaar rond met bekrachtiging op m'n 5je. Dat stuurhuis gaat wel passen.
Merijn.V
Contacteer:

Menno schreef:Ik rij nu zo'n anderhalf jaar rond met bekrachtiging op m'n 5je. Dat stuurhuis gaat wel passen.
PM!! :D
Ronnie B.
Contacteer:

leuke foto's merijn (Y) (Y)
Merijn.V
Contacteer:

Gezien de hoeveelheid werk die er nog aan zit, wordt ik een beetje moedeloos. (Het feit dat m'n verloofde terug gaat naar Indonesia en dus niet meer verloofd ben, helpt me ook niet echt......*SNIK* maar goed :( )

Alles zal wel een reden hebben, niet dan?

De plannen zijn als volgt:

*Witte 7J stalen cupvelgen. Ik heb 2 nieuwe en 2 gebruikte.
*rode remklauwen
*Volvokleur 245 azuurblauw voor de carosserie (smurfjes)
*Een 16v luchthapper in de motorkap, waarschijnlijk matzwart.
*In eerste instantie phase 1 zwarte skirtset rondom.

Maar voordat ik ergens aan ga beginnen, denk ik dat ik er eerst een andere voorkant ik ga lassen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Sterkte Merijn! Stort je lekker op je hobbie! De eerste tijd zal je het ff moelijk hebben met de verwerking van je ex, maar dan zie je ineens dat er meer vrouwen bestaan... Die misschien nog wel leuker zijn ook..

Succes. (F)
Merijn.V
Contacteer:

Ik zie nu ook wel dat er andere vrouwen zijn hoor . . . . . :D

Het is juist zo'n leeg huis en zo'n leeg bed waardoor je het behang van de muren wilt vreten. De wetenschap dat er niemand thuis op de wacht, het is gewoon klote. (En aangezien ik een hekel heb aan behangen...... :( )
Ronnie B.
Contacteer:

kloten voor je man...sterkte ermee (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

De eerste weekjes zijn het zwaarst.

Maar kom je nu weer vaker naar meetings? Want we zagen je nergens meer. ;)
Ronnie B.
Contacteer:

en zn gtt zou waarschijnlijk nu wel snel klaar zijn :D
jeroen.k

Florus schreef:
jeroen.k schreef:Overigens dat voorschermpje pm ik je ff over :) (is bestuurskant toch?)
Is het rechter voorscherm,bijrijderskant dus :wink:

@Merijn.v: Goed bezig,mooi dat je eindelijk verder kunt met je project (Y)
Eeuhm...typdronken ik...ik zoek dus ook de bijrijderskant haha... :lol:
Plaats reactie