Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Bram (vospower)

GAAT ER NOG IEMAND VANUIT MAASTRICHT NAAR EINDHOVEN?

EN KOMT ER MORGEN IEMAND NAAR DE MAC???

LAAT HET FF WETEN AUB!!! :)
dikkeknodel
Contacteer:

Hey, ik laat ook maar weer eens ff wat van me horen. Lange tijd druk gehad, maar ik heb weer een gaatje gevonden. En ik MOET eigenlijk gewoon nog eens langkomen. Moet toch ff patsen met mijn kuipstoel, ik weet niet of iemand het zich nog herinnerd, het is al zo lang geleden. Een stoel is inmiddels geheel met skai bekleed, veel werk, maar de moeite waard.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

jaaa, maar kom je ook? :D
marco

wilco en ik gaan ook, wilco rijdt met mij mee.We vertrekken om half 8

greetz marc
Bram (vospower)

10 voor 8, carpool valk???
Patrick L.

hi,
ik niet kan,
I`am @work.
MarcoG
Contacteer:

Nou, sinds vanavond wordt mijn skelter tot stilstand gebracht door 285mm geanodiseerd staal en DS2500 blokskes...tenminste, linksvoor voorlopig. Had een 2 meter lange waslijnpaal nodig gehad om die naafmoer los te krijgen, en veel, zeer veel adrenaline om de klauw van de fusee te halen...zeker 9 uur werk voor alleen de linkerkant van de woage...
Morgen na mijn werk zal ik de rechterhelft doen. Dat moet makkelijker gaan aangezien ik aan die zijde ook laatst het wiellager (loshalen:naaf, fusee, remklauw) vervangen heb.
Trouwens, qua remkrachtverdeling merkte ik er nog niets van, auto trekt zelfs met stuur los nog niet het geringste naar links. Maar remde nog zeer voorzichtig tot nu toe. Die klauw heeft nu krappe 3mm speling op de 15" eta beta velg. En op dat stuk van de velg zit ook een loodje geplakt van krappe 3mm dik hehe, leuk om te zien hoe dat NET past. (Y)
Werk sinds kort (morgen eerste dag) weer in Maastricht, heb ook een vriendin (F) daar, zodat ik de uurtjes na mijn werk en voor TNM op een ehh, "manier" kan doorbrengen.
Als ik morgen op tijd klaar ben zal ik even komen showen :wink: Ziet er goed uit, je wiel, propvol met rem.

Ik denk trouwens dat ik een volledige rechteras kom te vervangen, aangezien de binnenste homokineet (bakzijde) toch wat veel speling heeft. Heb laten navragen, ABS as kost 112 euro en zonder ABS 129,- ? Moet eentje met ABS hubbe...
Of heeft iemand ABS assen (links en rechts) en bijhorende draagarmen liggen van een 19 16v, waar ie zŽn nek over breekt elke dag? :beer:
Bram (vospower)

Komt er nou nog iemand vanavond richting de mac?

Ik kijk nog ff om een uurtje of 6 op het forum

Rob rik en ik willen wel, maar zo schiet het niet op, maja bekend probleem

A MarcoG :) :worship:
Marcel J.

hEY mARCO HEB JE EEN NUMMER VAN DIE AANDRIJFASSEN DIE JE NODIG HEBT?! vOLGENS MIJ BEN JE VOOR MINDER DAN € 150.- HET MANNEKE, OM ER 19 16V SPULLEN ONDER TE LEGGEN...

kKOM VANAVOND TROUWENS NIET
MarcoG
Contacteer:

Heb geen nummer van de onderdelen die ik nodig heb. Zou 123 niet weten wat past...
De assen, zijn die altijd dezelfde diameter (16v,willy,19 16v) daar waar ze de versn.bak ingaan?
Als het past, past het MJ en gaat het op de auto.
Rob.H

wie komt er dan wel

Rik (als er andere komen)
Bram (als er andere komen)
Rob (als er andere komen)
Bram (vospower)

Ik skip vanavond ivm te lage opkomst :)

volgende week beter
dikkeknodel
Contacteer:

Ik was vandaag echt van plan om te komen, maar (zonder dat ik wist dat er zowieso weinig kwam) heb ik besloten om niet te komen, uit vrees dat ik achter het stuur in slaap van op het saaie stuk Susteren-Maastricht autoweg... Ben helemaal gaar van slaapgebrek+werken... :evil:
Op tijd naar bed, rond TNM aanvang tijd is denk ik een beter idee...
Rob.H

Ik sluit me bij bram aan. Hopelijk volgende week beter.

Op wie moeten we allemaal wachten bij de valk?
Rik (Bram)
Maro (Wilco)

Ik rij misschien zelf of kruip in rik zijn clio.
dikkeknodel
Contacteer:

Wie gaat er dit jaar naar de openingsmeeting in R'dam?

Ik was zelf van plan om te gaan, het is dan wel een flink stuk rijden, maar ik heb er wel zin in. Dan maar hopen op beter weer (op de heenweg) dan vorig jaar... al het poetswerk :lol: voor niks.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

marco zal rond half 8 bij mij zijn dus zou ik zeggen rond 8 uur bij de valk?
Riël
Über-Spammer

wilco blue schreef:marco zal rond half 8 bij mij zijn dus zou ik zeggen rond 8 uur bij de valk?
Ok, als ik kom, ben ik er op tijd!

Groetjes!
marco

Nou super vette opkomst gister om naar eindhoven te gaan <NOT >,buiten mij en wilco nog 2 mensen.We zijn met 2 auto's opgegaan,leuke rit gehad en lekker gemact.

greetz and see ya all in de proementied
MarcoG
Contacteer:

It is done.....

dit kwam eraf...kwam door staal op staal remmen
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/oude-shit.jpg[/img]

ter vergelijking....het scheelt niet zo heel veel
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/oud-vs-nieuw.jpg[/img]

Zo staat ie er weer netjes bij...nu mij nog beheersen om dat zaakje rustig in te remmen
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/285mm.jpg[/img]

zo werd het gedaan...in de kou
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/in-da-garage.jpg[/img]

het remt goed ja!

Gisteren nog olie ververst, 1/2 liter afgetapt en aangevuld met ATF olie, warm gereden, en toen de hele meuk eruit en filtertje ook verwisseld. Met het idee dat het het getik van de kleppen tegen zou gaan...maar dat heeft nog niet helemaal zijn werking gedaan. Bij de volgende oliewissel nog maar een keer doen.
Tevens maar een fris K&N vervangingsfilter erin gestopt...
Marcel J.

MarcoG schreef:Gisteren nog olie ververst, 1/2 liter afgetapt en aangevuld met ATF olie, warm gereden, en toen de hele meuk eruit en filtertje ook verwisseld. Met het idee dat het het getik van de kleppen tegen zou gaan...maar dat heeft nog niet helemaal zijn werking gedaan. Bij de volgende oliewissel nog maar een keer doen.
Je kunt beter een subliment bij de olie doen tegen het tikken. 10 min laten lopen & dan de olie aflaten en goede olie vullen. Dit zal n\beter helpen tegen het tikken. Maar Tblijft toch een specifiek kwaaltje voor de 16v. Niet besparen op de olie...
MarcoG
Contacteer:

@MJ. Tip voor supplement en olie? Nu heb ik Valvoline Maxlife ofzo, 10w40, halfsyntheet op aanraden van Riel.

Wat betekent n\beter trouwens? :)
Riël
Über-Spammer

namelijk beter schat ik :) Dat tikken kun je maar 1 ding tegen doen en da's nieuwe klepstoters . Het is harstikke normaal en beter er mee leren leven, ben blij dat je die van ollie niet hebt :D

Die maxlife is prima :) http://www.valvoline.nl
MarcoG
Contacteer:

Wat is er met die van Ollie?
wilco blue

marco ga voor de agip :wink: .
MarcoG
Contacteer:

Agip...olie?
wilco blue

ok mj nu ben jij geef de koetsier uitleg aan marco :
Riël
Über-Spammer

AGIP Sint 2000 Bovenzijde pagina
SAE 10W-40

* ACEA A3/B3/B4
* API SL/CF; EC
* VW 500.00/505.00 (11/92)
* MB 229.1
* BMW
* PORSCHE
* FORD

Valvoline:

On oxidation and deposit performance, TÜV Nord analysed Valvoline's data from an 80-hour test on a 1997 gasoline engine. TÜV Nord confirmed that the deposit data not only showed that MaxLife greatly exceeds the API SJ/CF, ACEA A3/B2 requirement, but that the WPD (Weighted Piston Deposit) rating is 1.45 points higher than the API SL limit and is 0.6 higher than the API SL/CF, ACEA A3/B3 level.

Overtreft dus de normen SL/CF van de Agip :)

maargoed, de agip kan die normen net zo goed overtreffen, SL is de laatste norm :P Maar maxlife heeft additieven die de agip niet heeft, en die kunnen bij veel km's best goed van pas komen.
voske

hallo allemaal,

zouden we komende donderdag weer eens zoals van ouds een goede een volle tnm gaan houden weet je wel zoals eerst zoals je afspraken deed verzetten om naar tnm te kunnen etc etc. :) . Nou zo niet nou dan niet he :lol: .

ik schrijf me er alvast voor in :

komen:

Danny
Marcel J.

Riël schreef:Overtreft dus de normen SL/CF van de Agip :)

maargoed, de agip kan die normen net zo goed overtreffen, SL is de laatste norm :P Maar maxlife heeft additieven die de agip niet heeft, en die kunnen bij veel km's best goed van pas komen.
*BULLSHIT*

Wil meneer aub geen appels met peren vergelijken. Zekers voor iemand die jouw studie doet...

@marco g; PM
wilco blue

tata koestier in de aanval :P go marcel gogo!! :lol:
Riël
Über-Spammer

MJ schreef:
Riël schreef:Overtreft dus de normen SL/CF van de Agip :)

*BULLSHIT*

Wil meneer aub geen appels met peren vergelijken. Zekers voor iemand die jouw studie doet...

@marco g; PM
:lol: :lol:

moet je zo bijdehand zijn?
Nee, allebei prima olien, maar ze verschillen iets. Mijn voorkeur gaat naar de valvoline, goede ervaringen mee en agip ken ik niet. Thats it, (F)
Marcel J.

Riël schreef: :lol: :lol:

moet je zo bijdehand zijn?
Nee, allebei prima olien, maar ze verschillen iets. Mijn voorkeur gaat naar de valvoline, goede ervaringen mee en agip ken ik niet. Thats it, (F)
nee hoor

Dat kan. Kzeg ook absolut niet dat het slechte olie is. Kken de specificaties niet van de olie.

dadelijk PM :wink:
MarcoG
Contacteer:

Jonges jonges....ok, poldermodel in nederland: helft agip, helft maxlife :wink: Ik kachel die Maxlife op, en gezien mijn kilometrage gaat er over een half jaar dus Agip in. Empirisch onderzoek.

Wat betreft die 19 16V draagarmen en assen...ehh, mijn standaard 16V stuurstang en stabilisatorstang, passen die nog wel na een ombouw?
Riël
Über-Spammer

MJ schreef: dadelijk PM :wink:
jaaa zek effekes de oortjes gewassen :beer:

weer wat geleerd 8)
Marcel J.

MarcoG schreef:Wat betreft die 19 16V draagarmen en assen...ehh, mijn standaard 16V stuurstang en stabilisatorstang, passen die nog wel na een ombouw?
Kdenk het niet :D Maar volgens mij informatie zouden die van alle 19 modelen moeten passen. Kwel je dat wel eens uitzoeken...

@Riël: kprobeer het te regelen (Y) Je hoort nog van mij. En je oren gewassen nee hoor. mijn handen stinken niet :wink: :lol:
Gesloten