Afslaan clio 2 phase 2 1.6 16 bij koude start....

Post hier al je vragen over de Clio
Mike (spitsoor)
Contacteer:

leuk he die elektronische stuur bekrachtiging :lol:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:
Sander2 schreef:Mijn clio draait zo'n 1200 RPM stationair als hij koud is.
Ja goed, jij hebt een RS, die heeft misschien nokkenassen, waarbij je wel een wat hoger stationair toerental moet hebben, omdat hij anders echt wel afslaat...
Klopt. Maar die 1100-1200 toreen maakt hij echt maar een paar seconden. Daarna zakt hij naar een acceptabeler 900 om bij een warme motor naar 700 te zakken. Hij schommelt ook erg in het begin, maar daarover zijn al meer topics geweest in het Clio RS forum...
Sander2

elmotheelk (Eric) schreef:
Rémi clio ph3 schreef:
Sander2 schreef:Mijn clio draait zo'n 1200 RPM stationair als hij koud is.
Ja goed, jij hebt een RS, die heeft misschien nokkenassen, waarbij je wel een wat hoger stationair toerental moet hebben, omdat hij anders echt wel afslaat...
Klopt. Maar die 1100-1200 toreen maakt hij echt maar een paar seconden. Daarna zakt hij naar een acceptabeler 900 om bij een warme motor naar 700 te zakken. Hij schommelt ook erg in het begin, maar daarover zijn al meer topics geweest in het Clio RS forum...
Idd. De mijne gaat donderdag naar de garage omdat het raam mechanisme kapot is (krakend geluid als je je raam open/dicht doet), kijken of ik misschien een nieuwe firmware geupload krijg haha. Wellicht doet hij het daarna anders. :lol:
Remco_Rs
Contacteer:

Ik zou inderdaad, Beginnen met het Smoorklephuis schoon is,,Dit komt zo vaak voor dat de sluitrand van de klep,,erg vervuild is...en meteen een Updat versie van de software ,erop laten zetten,meen dat cd versie 32,de laatste is.maar dat weten ze bij de betreffende dealer ook wel ,
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Moet er nog steeds mee aan de gang (S)
speedline

speedline schreef:Ik zou maar eens (laten) kijken of het gasklephuis schoon is. Vooral de boring en sluitrand.

En ff opletten met een ETC gasklep. Niet met allerlei agressieve reinigingsmiddelen op de stelmotor en elektronica spuiten. Spreekt voor zich maar toch... :~
REMCO-X schreef:Ik zou inderdaad, Beginnen met het Smoorklephuis schoon is,,Dit komt zo vaak voor dat de sluitrand van de klep,,erg vervuild is...en meteen een Updat versie van de software ,erop laten zetten,meen dat cd versie 32,de laatste is.maar dat weten ze bij de betreffende dealer ook wel ,
Lezen is moeilijk schijnt. Waarom zou je goede aanwijzingen negeren tenslotte...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

De kracht zit m in Herhalen Gerrit :D

Ik zou me ergens anders druk om maken (F)
Remco_Rs
Contacteer:

Sorry Cd versie 33 ,is er alweer :) .net binnen gekregen...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ook voor de coupé?

Want dan moet ik m ff laten servicen bij een dealer
Remco_Rs
Contacteer:

Ja ook voor mensen die in megane,s rijden :)
Sander2

Erik Olijnsma schreef:ook voor de coupé?

Want dan moet ik m ff laten servicen bij een dealer
Ga jij elke keer langs voor een update?!? (~)
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Bijhouden hé, net als je virussoftware op je computer :D :lol:
Rémi clio ph3

Kun je dat gewoon vragen, en spelen ze dan de laatste software erop? Moet ik ook eens doen dan!
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Is mogelijk. als je maar betaald. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Bijhouden hé, net als je virussoftware op je computer :D :lol:
:lol: :lol: :lol:

heb nog nooit een update gehad, daarom moet ik maar eens :wink:
Arco
Über-Spammer

Afhankelijk van je software en uitvoering kan dit 10-20 of maybe max. een half uurtje duren.

é 65.- ex. BTW per uur. Kosten vallen dus mee.
Moet je wel alleen doen als het de reiniging van je gasklephuis en inlaatspruitstuk al hebt gedaan.

Remco_Rs
Contacteer:

En opgelost????
Rémi clio ph3

Ik moet over 4000 km gaan voor mijn eerste beurtje, dus dan vraag ik pas of ze dat willen updaten (over 6 weken)
Ferry

Volgens mij is het afslaan verleden tijd (Y) (Y) heb inderdaad tijdens de grote beurt het luchtfilter eraf gehaald en de boel schoongespoten daarachter. Was blijkbaar vervuild geraakt, hij loopt nu weer als een zonnetje in koude toestand. ( in warme ook hoor :D :D ), jammer dat alleen nu de ruitenwisser het begeven heeft haha
Rémi clio ph3

:( Gisteren reed ik naar huis en sinds dien brandt er een lampje op mijn dashbord :s (en niet dat van de lege tank :wink: ). Ik heb in de handleiding na gekeken, en het is het luchtverontreinigings lampje :s het zit bij mij rechts onder in de hoek en ziet er ongeveer zo: [img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lampje.JPG[/img] uit..... Hij is orange (dus niet rood) en er staat geen stop in (dus niet het motormanagement lampje)

Heeft iemand een idee wat dat is? En heeft dat te maken met de K&N luchtfilter die ik heb..... Ook houdt de auto soms in bij lage toeren, dan komt hij niet door een bepaald toerental heen.... Heb ik voorheen nooit last van gehad.
Rémi clio ph3

Net even bij de Dealert geweest.... en waarschijnlijk is een bobine kapot... oud bekend probleem dus :@ . dat lampje gaat dus gewoon branden als de motor een keer niet heeft verbrandt en blijft dan aan. Het wordt maandag gemaakt.
Maarja, kheb nog garantie (Y)
Priyantha
Contacteer:

Wij hadden het zelfde probleem bij de Laguna van mijn pappie.
Koste een hoop centjes (N)
En we kregen verdomme maar 20% coulance van Renault Nederland (N) (N) . Toen we de auto ophaalde hadden ze de verlichting van de Airco unit :@ :@gesloopt maar ze zeggen wel vrolijk dat je daat 420+ euri voor moet dokken en dat is inclusief die 20% schijt coulance van Renault Nederland (N)

Maar alles werkt nu wel weer, behalve de verlichting die hebben we maar niet laten doen is toch niet normaal, die verlichting doet het trouwens al weer een paar maanden zonder probs :smoke:
Ferry

wilde net gaan replyen, dat lampje is idd de bobine, heb ik al 4 keer gehad, vraag maar even naar de coulance regeling, bij jou wordt hij helemaal vergoed als het goed is.

succes ermee
Rémi clio ph3

Ferry schreef: vraag maar even naar de coulance regeling, bij jou wordt hij helemaal vergoed als het goed is.

succes ermee
DÉ reden dat ik een nieuwe auto heb gekocht is de garantie, dus ze moeten wel vergoeden :wink:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:oud bekend probleem dus
bekend probleem? hoe dat zo? en komt het vaker voor? en zo ja alleen bij de 1.6 uitvoering of ook ander moter types?
Remco_Rs
Contacteer:

Dit komt zeer geregeld voor ja ...en ook bij andere motoren bv 1.2/1.4 16v,ssssssssss
Mike (spitsoor)
Contacteer:

aha oke thnx :D hopen dat het bij mij nie gaat gebeuren :wink: ben al bijna door men garantie heen (Y)
Rémi clio ph3

Het stomme is, dat de bobines bij mijn vorige clio, het ook niet gehouden hebben :evil: , alleen toen had ik volgens mij dat lampje er nog niet in.... Dus ik schrok nu een beetje omdat ik dacht dat het wat anders was (S) . Bedroevend is dat de bobines nu al na 26 dkm naar de kl... zijn :( , vooral omdat het een bekend probleem is!!! Inplaats dat ze betere bobines monteren, zetten ze er een lampje in, wat aan gaat als ze kapot zijn :s . Ik hoop dat ze het probleem dan wel oplossen bij volgende generaties motoren!
Mike (spitsoor)
Contacteer:

oei 26.000 km :p hmmm daar zit ik nog niet aan :~ nou ja hopelijk heeft men 1.2 scheurijzer er geen last van anders jammer dan maar helaas :)
Arco
Über-Spammer

Bobine-probleem komt overwegend bij een 1.6 16V voor. Heel enkele keer bij een 1.4 16V. En dan voornamelijk bij Megane I Ph II, Sceni I Ph II. Nog maar een enkele keer bij een Megane II.

Clio's daarentegen zeer weinig. Een enkele 1.4 16V of 1.6 16V. 1.2 16V nog niet gehad.

Oh ja, Denso's zijn beter als die van SAGEM.

Ferry

Ik weet niet waar jij aan die informatie komt maar bij de renault dealer bij ons in de buurt is het bijna een clio probleem en heeel af en toen op een ander renault model. Ik heb 2 vrienden met een clio 2, 1 een 1.6 ander een 1.4 phase 2 beide, allebei 4 bobineŽs vercvangen, ikzelf idem dito dus volgens mij is het wel degelijk een probleem wat veel bij de clioŽs voorkomt
Sander2

Ik had in mijn megane I Ph II, ook sagem of wellicht siemens bobine's en die zijn ook kapot gegaan. :(
Remco_Rs
Contacteer:

Ik vervang 9 van de 10 keer wel een bobine van een megane ongeacht of het nou een coupe/break/scenic is ...gewoon puur toeval dat de ene dealer meer clio ,s heeft en de andere weer meer megane,s..
Rémi clio ph3

Zo, net terug van de Renault dealer.... Het bleken niet de bobines te zijn (dus geen klacht over Renault!!!!) maar een kapot geknabbelde bedrading van de labda sonde :s . Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld :( . Kosten: 360 eurie :@ :@ :@ Ze hadden er vijf en een half uur werk aan gehad.... en er maar drie geteld..... K met P dus!

Hadden ze me al een tip gegeven om een netje met honden haren onder de kap te hangen, om te voorkomen dat er nog eens iemand komt logeren, en zich in die tijd gaat zitten vervelen onder mijn kapje :evil:

Tot slot nog een korte stomme vraag.... Kan ik zoiets op mijn All Riks verhalen? De verzekering heet per slot van rekening All Risk.....
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef::( Gisteren reed ik naar huis en sinds dien brandt er een lampje op mijn dashbord :s (en niet dat van de lege tank :wink: ). Ik heb in de handleiding na gekeken, en het is het luchtverontreinigings lampje :s het zit bij mij rechts onder in de hoek en ziet er ongeveer zo: [img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lampje.JPG[/img] uit..... Hij is orange (dus niet rood) en er staat geen stop in (dus niet het motormanagement lampje)

Heeft iemand een idee wat dat is? En heeft dat te maken met de K&N luchtfilter die ik heb..... Ook houdt de auto soms in bij lage toeren, dan komt hij niet door een bepaald toerental heen.... Heb ik voorheen nooit last van gehad.
Rémi clio ph3 schreef:Net even bij de Dealert geweest.... en waarschijnlijk is een bobine kapot... oud bekend probleem dus :@ . dat lampje gaat dus gewoon branden als de motor een keer niet heeft verbrandt en blijft dan aan. Het wordt maandag gemaakt.
Maarja, kheb nog garantie (Y)
En ik nu dus ook

kutauto's :(
morgen maar ff naar de dealert. Leaseauto

niet meer vooruit te branden dat ding, bokken, stuiteren, en knipperend dat lampje in het dash
Plaats reactie