renault master remprobleem
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
raar probleem! wanneer ik met de regen in deze bus rijd en ik raak het rempedaalook maar net aan met mijn teen dan wil hij al bijna blokkeren je kunt als het ware niet doseren iemand enig idee?
if it isn't possible it is not impossible
Heb ik met de laguna ook eens last van gehad !
Toen zat ik achterin een astra in zwitserland..
Toen zat ik achterin een astra in zwitserland..
Is eerlijk gezegd weinig of niks aan te doen bij de Masters. Weet dat er veel klanten langskomen om geregeld eens naar de remmen te zien.
Is het nog één met trommels achteraan, want die staan bekend als onbestuurbaar al remmend en zeker in de regen.
en de trommels piepen ook enorm, hoeveel je ze ook reinigt.
Opletten als je met zo een exemplaar rijdt.
Is het nog één met trommels achteraan, want die staan bekend als onbestuurbaar al remmend en zeker in de regen.
en de trommels piepen ook enorm, hoeveel je ze ook reinigt.
Opletten als je met zo een exemplaar rijdt.
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
wat kun je eraan doen?
if it isn't possible it is not impossible
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Zo erg heb ik het niet met mijn Scénic, maar hij de rem is wel lomp veel gevoeliger dan andere auto's waarin ik gereden heb.
Zeg ik tegen mijn vrouw: "En de rem moet je heel voorzichtig doseren." Snok! Hang ik in mijn gordel.
De rem van haar Ka heeft, voor mijn gevoel, ongeveer hetzelfde effect als, tja, mijn gaspedaal: niet veel. 
Met de gladde wegen en de harde Michelins die er standaard onderliggen rij en rem ik dan toch wat voorzichtiger als er hier een stortbui naar beneden komt.
- Peter
Zeg ik tegen mijn vrouw: "En de rem moet je heel voorzichtig doseren." Snok! Hang ik in mijn gordel.


Met de gladde wegen en de harde Michelins die er standaard onderliggen rij en rem ik dan toch wat voorzichtiger als er hier een stortbui naar beneden komt.
- Peter
Bijna elke auto heeft een remdrukregelaar die afhankelijk van de belading de remdruk regelt.
Als de auto wordt beladen, zakt de carroserie, en wordt er een hefboom (of een soortgelijk systeem) naar beneden gedrukt en kan er een hogere remdruk worden geleverd.
Dit is omdat een zwaardere auto meer remdruk nodig heeft om stil te komen te staan.
Soms gebeurt het dat de hefboom blijft hangen en dan kan de remdruk te hoog blijven zonder dat er voldoende wieldruk is en blokkeren de wielen.
Een beetje WD40 op de juiste plek kan een uitkomst bieden.
Ik weet niet het probleen van de Master, maar dit zal er mee kunnen te maken hebben.
Als de auto wordt beladen, zakt de carroserie, en wordt er een hefboom (of een soortgelijk systeem) naar beneden gedrukt en kan er een hogere remdruk worden geleverd.
Dit is omdat een zwaardere auto meer remdruk nodig heeft om stil te komen te staan.
Soms gebeurt het dat de hefboom blijft hangen en dan kan de remdruk te hoog blijven zonder dat er voldoende wieldruk is en blokkeren de wielen.
Een beetje WD40 op de juiste plek kan een uitkomst bieden.
Ik weet niet het probleen van de Master, maar dit zal er mee kunnen te maken hebben.
Een Scenic is natuurlijk ook een auto die gemaakt is om zwaarder te worden beladen.Peter @ Malta schreef:Zo erg heb ik het niet met mijn Scénic, maar hij de rem is wel lomp veel gevoeliger dan andere auto's waarin ik gereden heb.
- Peter
Ik weet zeker dat als je er met zijn vijfen in zit, dat hij dan lekker remt

-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Daar zit wat in, dat van die hefboom wist ik niet. (Ik weet heel veel niet van auto's en dit is een voorbeeld.Hans R. schreef:Een Scenic is natuurlijk ook een auto die gemaakt is om zwaarder te worden beladen.
Ik weet zeker dat als je er met zijn vijfen in zit, dat hij dan lekker remt

Maar juist als je met zijn vijven in de auto zit (heel toevallig gisteren nog: mijn zus, zwager en neefje zijn op vakantie en ik heb ze even jaloers gemaakt met lekker weer en mooie plekjes) wil je liever niet al te hard remmen... gaan ze klagen dat je roekeloos rijdt en zo.
Als ik de Ka van mijn vrouw een blokje omrij, moet ik er aan denken om het rempedaal stevig in te trappen, ook omdat zo'n Ka best wel lekker optrekt en ik daar dankbaar misbr... gebruik van maak. Ook met de koppeling is mijn Scénicje een stuk gevoeliger.
- Peter
Dan is het remsysteem gewoon erg gevoelig, maar beter zo dan slecht remmenPeter @ Malta schreef: Maar juist als je met zijn vijven in de auto zit (heel toevallig gisteren nog: mijn zus, zwager en neefje zijn op vakantie en ik heb ze even jaloers gemaakt met lekker weer en mooie plekjes) wil je liever niet al te hard remmen... gaan ze klagen dat je roekeloos rijdt en zo.

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
- Locatie: savage eb 64
hans r de master wordt totaal onbestuurbaar dus hadden we liever dat hij slecht zou remmen dit is echt een gevaar op de weg
if it isn't possible it is not impossible

Nieuwe remvoeren en remcups en het probleem is veeal verholpen.
Wil je de remvoeringen niet laten vervangen: Bij het wegrijden op een rechtstuk even de handrem iets aantrekken en je kunt weer met een gerust hart de remmen in de "ABS trappen".
De derde en eenvoudigste handeling: Aan de achteras zit een remdrukverdeelstang. Deze zorgt ervoor dat bij een zwaardere
belading er meer remdruk naar de achterwielen gaan. Als deze
verkeerd ingesteld staat (te lang) gaat er teveel remdruk naar
achterste remmen. Het resultaat laat zich raden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik denk dat t probleem inmiddels al verholpen is 

Over die remdrukregelaar, die regelt de remdrukverdeling voor de voor/achteras, niet de complete remdruk! Hij kan idd blijven hangen, of niet goed afgesteld zijn, waardoor ie erg happig kan worden. Bij de gtt bijvoorbeeld hieraan denken wanneer je de auto hebt verlaagd, eens afstellen kan een verademing zijn met remmen!