kachel word niet goed warm

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
catscan

mijn kachel word niet echt warm, alleen op stand 1 na een kwartier rijden komt er wat warme lucht uit, maar wil ik em lekker hard hebben blazen om de auto warm te stoken dan komt er koude/lauwe lucht uit, zelfs na een half uur rijden. de motor word gewoon normaal warm en niet te heet ofzo, kvs is niet bruin.

moet ik de kachelradiator doorspoelen nu? hoe kan ik dit het beste doen?
Arnoud

hoi,

er bestaan meerdere topics over dit probleem
helaas vertel je niet over welke auto het gaat maar volgens mij is dat bij de meeste renaults hetzelfde.

kijk eens in dit forum:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... em+spoelen

succes ermee,

Arnoud
catscan

clio 1.4 rt '95
-PAZ-
Über-Spammer

word je motor wel normaal warm,geeft je temp meter gewoon de normale temp aan na een eindje rijden?? voel eens aan je kachel slangen onder de motor kap als je motor lekker warm staat dan zouden de twee kachel slangen ongeveer even warm moeten zijn als je bovenste radiator slang. indien de slangen wel warm zijn zou je de kachel slangen er eens af kunnen halen en de kachelradiator doorspoelen met een tuinslang en evt een reiniger door je koelwater kunnen doen.
R5GTT. Drive it like you stole it
catscan

ja maar voordat ik die 2 slangen los haal moet ik toch eerst heel mijn koelwater eruit laten lopen??

ze zijn beide trouwens ongeveer even warm die slangen die in me schutbord gaan die boven elkaar zitten.
-PAZ-
Über-Spammer

de slangen die in je schutbord gaan zijn van je kachel, zijn deze even warm als de bovenste radiator slang als je motor warm is???

als je de kachel wil doorspoelen haal je gewoon de 2 slangen van je kachel los, hangt de tuinslang derin en laat em even lekker door spoelen, daarna kan je evt nog een reiniger in je koelwatersysteem doen, auto dan met die reiniger laten warmdraaien, koelwater aflaten en daarna het systeem weer vullen met koelvloeistof
R5GTT. Drive it like you stole it
catscan

ja is ongeveer even warm ja.
maar welke slang bij de radiator moet ik losdraaien om alle kvs eruit te laten lopen? en waar kan je btw die reinger zooi krijgen?
catscan

wat trouwens opvalt is dat de zij blazers bij de ramen minder hard blazen :S die in het midden van het dashboard blazen wel heel hard als ik ze op stand 3 zet. hoor dit zo??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij wel. Dat is de weg van de minste weerstand, lijkt mij.
Frits Clio 16v

Ja hebben alle (oudere) clio's, om goed op de voorruit te blazen moet je ook effe alle schuifjes dichtzetten :)

Gr, Frits.
catscan

ok bedankt :)

maar hoe kan het dat alleen in stand 1 het warm word na een eindje rijen en op 2 en 3 word het kouder..

maar ik zal eens de kvs eruit laten lopen, en dan door de 2 slangen spoelen.. hoe kan ik btw zeker weten dat ik de goeie heb ? :p
catscan

? :)
catscan

had vandaag ff mijn motor 5min stationair laten draaien en toen was de motor iets warmer dus, een halve streep ofzo.. maar toen kwam er veel warmere lucht uit, ook als ik in stand 2 zetten kwam er nog warme lucht uit op stand 3 niet echt meer..

hoe kan dit dan? verstopte kachel??

als ik gewoon rij enzo als ie warm is staat de wijzer halverwege van de temp meter dat is toch wel normaal?
catscan

hij word nu btw iets warmer maar :evil: klote clio, ik had van iemand gehoort dat het ook aan de koppakking kan liggen.. kan dat??

btw uit het rechter blazertje komt koudere lucht.. kan dit lekken??
Plaats reactie