welk sportfilter?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ernie E.

Welk soort sportfilter kan ik als beste op mijn clio 16V monteren ?
Een van K&N, zo'n 57i kit? zoja waar is deze als goedkoopste te bestellen ?
Of is er een andere die beter is ?
:smoke:
Jasper16v

K&N vervanginsfilter vind ik.

Ook al gezocht trouwens op het forum? Er zijn denk ik ongeveer 316 topics over :).
Calle

Martijn.

ej das der maar 1 :D
Calle

Martijn. schreef:
ej das der maar 1 :D
Er staat ook bijv deze... :lol: :D
5gt8vturbo

[ffofftopic]
ik heb thuis ergens nog een clio 16v staan met 4 openlucht filters das pas gaaf :smoke:. Die stond in de engelse gti preformance
[/ffofftopic]
Madmaus

Performance=> Vervangingsfilter
Sound=> Openluchtfilter
Ernie E.

Madmaus schreef:Performance=> Vervangingsfilter
Sound=> Openluchtfilter
Dus voor een beter geluid kan ik beter een openluchtfilter kopen en zorgen voor een goede luchtaanzuiging (lees koud).
:worship:
Madmaus

Ernie E. schreef:
Madmaus schreef:Performance=> Vervangingsfilter
Sound=> Openluchtfilter
Dus voor een beter geluid kan ik beter een openluchtfilter kopen en zorgen voor een goede luchtaanzuiging (lees koud).
:worship:
Ja eigelijk wel.
Ik heb laatst met iemand staan praten die ook races reed. En die had getest met vervangingsfilter en openluchtfilter. En die zei dat er duidelijk vermogensafname is bij gebruik van een openluchtfilter. En als je het doet moet je idd zorgen voor een goeie koude lucht aanvoer.
Ik heb gekozen voor een vervangingsfilter van K&N. Qua geluid wel iets beter, en prestaties trek ie iets beter door in de hoge toeren.
Vriend van mij had een openluchtfilter erop, ja het geluid is echt goed gewoon. Als je vol op het gas trapt kijk iedereen om :p
Het is maar net wat je wilt.
Ernie E.

[quote="Madmaus
Ja eigelijk wel.
Ik heb laatst met iemand staan praten die ook races reed. En die had getest met vervangingsfilter en openluchtfilter. En die zei dat er duidelijk vermogensafname is bij gebruik van een openluchtfilter. En als je het doet moet je idd zorgen voor een goeie koude lucht aanvoer.
Ik heb gekozen voor een vervangingsfilter van K&N. Qua geluid wel iets beter, en prestaties trek ie iets beter door in de hoge toeren.
Vriend van mij had een openluchtfilter erop, ja het geluid is echt goed gewoon. Als je vol op het gas trapt kijk iedereen om :p
Het is maar net wat je wilt.[/quote]

Die vermogensafname is dan weer een mindere kant van het verhaal he. Een leuk geluid is natuurlijk leuk maar niet ten kosten van het vermogen.
Of je moet inderdaad zorgen voor goede koude lucht toevoer.
Madmaus

Ja maar hoe dat verhaal precies in elkaar steekt weet ik niet. Als je dat wilt kan je met een slang vanaf je bumper naar je filter toe.
Maar dat ik volgens mij nog niet zo makkelijk.
Ik zou in elk geval niet gewoon zonder na te denken zo'n open lucht filter erop gooien. Is nog slecht voor het blokkie ook als ie zoveel warme/hete lucht aanzuigt.

Misschien heeft iemand anders ervaring met koude luchtaanvoer??

Succes.
Calle

Als je het goed wil doen met een openluchtfilter, moet je een apart compartiment in je motor ruimte maken met een aanvoer van verse buitenlucht. Bij een GTT wordt die vaak achter de linker koplamp gemaakt, na het verhuizen van het expansievat.

Alleen een slang in de buurt van je filter hangen zoals de meeste mensen doen, omdat een apart compartiment nogal omslachtig is, helpt wel wat, maar de filters trekken hun lucht van alle kanten aan en worden zelf ook warm door de afstraling van de motor. Bij Top Gear hebben ze met die warmte nog eens wat maaltijden bereidt...

Ik heb ook wel eens van die openlucht filters in een buis gezien 'Vortex' ofzo, heeft iemand daar ervaringen mee?
Madmaus

Calle schreef: Ik heb ook wel eens van die openlucht filters in een buis gezien 'Vortex' ofzo, heeft iemand daar ervaringen mee?
Twister noemen ze dat toch??
Harm
Car: Renault Grand Espace
Contacteer:

Dit is bij K-tec te koop:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... er_kit.jpg[/img]
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Madmaus schreef:Ja maar hoe dat verhaal precies in elkaar steekt weet ik niet. Als je dat wilt kan je met een slang vanaf je bumper naar je filter toe.
Maar dat ik volgens mij nog niet zo makkelijk.
Ik zou in elk geval niet gewoon zonder na te denken zo'n open lucht filter erop gooien. Is nog slecht voor het blokkie ook als ie zoveel warme/hete lucht aanzuigt.

Misschien heeft iemand anders ervaring met koude luchtaanvoer??

Succes.
ja ik heb bij mij clio een openlucht filter erop zitten met een directe toevoer voor koude lucht.Of het qua vermogen afgenomen heeft geloof ik nie voor men gevoel trekt ie juist iets feller nu kan ook door de sound komen :wink: voor een foto verwijs ik naar het topic clioII wat vinden jullie van mij wagen groetjes mike
Raziel50
Contacteer:

Wat ik merk bij mijn Megane is dat hij vlotter reageert met gas geven met een openlucht filter. Ben van plan zo'n 'twister' te monteren omdat het beloofd weinig warme lucht aan de zuigen vanaf de zijkant. plus dat een twister een gaaf geluid geeft, net weer een beetje anders als een normale openluchtfilter.
Thierry

Een openluchtfilter geeft wel een gaaf geluidje ja
Vooral als je het gas even diep intrapt :D
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Thierry schreef:Een openluchtfilter geeft wel een gaaf geluidje ja
absoluut :D als ik bij mijn cliotjuh ff het gas diep in trap brult de uitlaat bijzonder zwaar en bij wat hoger toertal hoor je de lucht gewoon in de filter gezogen worden :D egt wreed
Thierry

spitsoor schreef:
absoluut :D als ik bij mijn cliotjuh ff het gas diep in trap brult de uitlaat bijzonder zwaar en bij wat hoger toertal hoor je de lucht gewoon in de filter gezogen worden :D egt wreed
Dat aanzuiggeluid is echt prachtig ja :worship:
Daar moet ik nieteens zoveel gas voor geven om dat te horen
Ralf

Thierry schreef:
spitsoor schreef:
Dat aanzuiggeluid is echt prachtig ja :worship:
Daar moet ik nieteens zoveel gas voor geven om dat te horen
Maar jij hebt ook een echte auto :wink:
Geen 1.2 :D
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
CChris

dan heb ik nog een vraagje, gaat zo'n 57i filtertje ook goed op een laguna gt V6?? mag nl van mn pa een openluchtfilter dr op zetten voor een leuker geluidje :D :D :D .......
R 5 Convertible Rulezz
Tom
Moderator
Car: MB

koop dan een leuke uitlaat ofzo. Heeft eventueel nog iets van meerwaarde dan enkel een "leuk geluidje" :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
CChris

sjah t blijft n leasewagen.........luchtfilter kan makkelijk weer verwisseld worden voor het origineel, uitlaatje minder makkelijk en kost ook wel heel wat knaken meer als je een goed passende wil hebben......
R 5 Convertible Rulezz
Tom
Moderator
Car: MB

bij een lease wagen waar nooit naar om gekeken wordt (in veel gevallen) zou ik het al helemaal niet doen. Meestal zuig je alleen maar warme lucht aan. (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
CChris

ok ff voor de duidelijkheid dus, het gaat hier niet om performance, maar voor t geluid.....(zoals de meeste mensen met een openluchtfilter) bij mn gtt ga ik het wel goed doen. het gaat hier gewoon om de lol die we er zelf van hebben, ik vindt het geluid van die 6 cylinder echt heerlijk en dat wil ik wat meer versterken. En aangezien een openluchtfiltertje niet al teveel kost vroeg ik hier alleen ff advies voor, dus iemand nog een advies???
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer

haal gewoon een universele luchtfilterkelk, die koop je voor 20 euri ofzo en knutsel die dan zelf op de aanzuigbuis, dan ben je voor paar tientjes klaar en heb je toch mooi zwaar aanzuig geluid
R5GTT. Drive it like you stole it
Rémi clio ph3

Er zal toch vast wel een 57i zijn voor die auto, kijk anders eens bij reichhard!
Ik heb gewoon een 57i kitje op mijn clio en ben er erg tevreden mee (Y) ik kan ook absoluut niet zeggen dat er een vermogens afname is.... Hij pikt alleen wat moeilijker op als het erg warm buiten is en je staat voor het stoplicht, dan kun je beter even een klein dotje gas geven voor dat je de koppeling laat komen (is normaal ook al een "probleem" bij de clio, omdat hij weinig toeren draait stationair). En bij mij is het luchtfilter geluid echt vet >-)
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Ik heb een K&N 57I onder de kap zitten.
Met de slang naar achter.
Geeft goed geluid en merk alleen afname in de zomer.
In de winter is het juist stukken beter.
Wat je ook kan doen is een K&N filter en deze gelijk achter je linker koplamp zetten.
En een alluminium verlengbuis gebruiken.
Werkt perfect, veel koude lucht en mooi geluid.
Tis alleen ff wat werk.
Maar dan heb je ook wat.
Ik was voor mijn setje, een 15 maanden geleden, zo'n 130 pleuri kwijt.

:D
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Mike (spitsoor)
Contacteer:

143 euries :p :D voor de mijne :D
handlanger
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Clio 1.4 16V uit 2002. Voorheen had ik een Mégane Coupé en daarvan heb ik voor het inruilen het open luchtfilter verwijderd van King Dragon.

Dit luchtfilter gaf een goed geluid op de Coupé en qua vermogen niet te klagen.

Het luchtfilter is daarna door MCC gemonteerd alleen paste deze eigenlijk niet goed. Diameter van het luchtfilter was te klein. Ik heb besloten deze te verkopen en daarvoor een nieuwe filter van King Dragon te laten monteren ook weer door MCC.

Na montage is door Frank (MCC) een proefrit gemaakt maar het aanzuiggeluid was niet te horen. Nu inmiddels dik een jaar verder nog niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het geluid was namelijk waar ik zo behoorlijk gecharmeerd van was en het vermogen is er ook niet slechter op geworden.

Hebben andere Clio rijders ook deze ervaring??
Maus

Volgens mij heb je bij jouw type motor naast je luchtfilterhuis nog een resonantiebox. (Of zit dat alleen op de 1.6?)
Wanneer je die er tussenuit haalt, zal 't wel qua geluid schelen.
Plaats reactie