[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt001.jpg[/img]
Er zaten enige gebreken aan de auto maar ik vond dat ik hem wel even kon bellen. Ik belde dus maakte een afspraak voor de volgende dag, en nadat ik gekeken heb (en gereden) kon ik me niet bedwingen en heb de wagen gekocht. De dag er op ophalen, toen bleek dat er meerdere mensen hadden gebeld, en hij werd zelfs een beetje emotioneel (nooit moeite met verkopen van de auto, nu wel), hij zei dat gezien de animo voor de auto (na mijn bezoek belden nog een stuk of 20 mensen) hij de wagen misschien wel voor 1500 te koop had kunnen zetten. Ik vertelde hem mijn plannen en hij was wel benieuwd hoe dat ging lopen dus hij zou wel een kijkje nemen op het forum.
Afgelopen week had ik tijd om de auto even te wassen en er foto's van te maken. Hierbij dan ook die foto's:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt002.jpg[/img]
Ik ben ook de halve maand december (en begin januari) bezig geweest met mijn verhuizing, ik woon nu wat verder in (of uit hoe je het wil noemen) Enschede, andere fotosetting dus

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt003.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt004.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt005.jpg[/img]
Is dit trouwens een origineel geleverd ph1 dakraam? Zo niet dan moet die er uit namelijk.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt006.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt007.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt008.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt010.jpg[/img]
Ik zie deze ook wel eens zwart, ook hierbij de vraag, is dit origineel zo gekleurd?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt011.jpg[/img]
Ah we komen aan de gebreken en restauratiepuntjes. De bedoeling is de auto origineel te laten / maken, en de "schade" te repareren. Als eerste de raamlijst ofwel parafan, deze heeft nogal veel roest en moet in zijn geheel vervangen worden. De 2e vorige eigenaar (niet van wie ik kocht), Bas uit Arnhem, lid van CRS zo is mij door de vorige eigenaar verteld, heeft de wagen blijkbaar overgespoten zonder roestbewerking te doen. Zo is het dus moeilijk om beginnende roestplekjes te zien en verdere roestplekken zien er dan zo uit...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt012.jpg[/img]
Nog meer.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt013.jpg[/img]
Er moet iets geraakt zijn, de voorbumper moet dus ook vervangen worden. Reparatie zonder overspuiten lijkt me erg lastig want dat blijf je zien.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt014.jpg[/img]
Ook hier is enige roest te vinden, wat dus ook bewerkt moet worden.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt015.jpg[/img]
In het voorscherm zit aan de bestuurderskant een klein putje.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt016.jpg[/img]
Bovenaan het raam is wat van de lak weggebladderd.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt017.jpg[/img]
124700 gelopen, voor een ph1 niet zo veel geloof ik. De auto werd door Bas als hobby en door de vorige eigenaar als woon-werk auto gebruikt, weinig kilometers rijden dus.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt018.jpg[/img]
Het lijkt wel standaard, bijrijdersstoel in uitermate goede staat (vlekje = vlekje en geen beschadiging), ...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt019.jpg[/img]
... en de bestuurdersstoel ziet er niet meer uit en is al meerdere malen gerepareerd.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt020.jpg[/img]
Ook nooit achterin gezeten blijkbaar

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt021.jpg[/img]
Als je toch bezig bent met fotograferen maak je natuurlijk een foto omhoog door het dakraampje. Toch?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt022.jpg[/img]
Zit trouwens ook een mooie dubbeldins in. As usual: de knoppen voor de verwarming werken niet. De eigenaar heeft daarom maar een gat in de dubbeldins zijkant gemaakt om bij de verwarming te kunnen. Beetje jammer.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt023.jpg[/img]
Het plastic op de deur heeft bij de spiegel ook een scheurtje.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt025.jpg[/img]
Ook hier is de verf iets weggeschuurd, waarschijnlijk deur tegenaan gekomen.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt026.jpg[/img]
Onder de kap alles netjes droog en goed startend, goed lopend. Wat minder goed rijdend maar dat is geen motorisch probleem, de koppeling slipt dus die moet vervangen worden.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt035.jpg[/img]
Uitloper van de parafan roest. Zijpanelen leuk gepopnageld.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt037.jpg[/img]
Achterbumperophanging bestuurderskant is ook een plekje.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt036.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt038.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt039.jpg[/img]
Die velgen moeten natuurlijk vervangen worden door de originele ph1.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt040.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt041.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt042.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt043.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt044.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt045.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt046.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt047.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt048.jpg[/img]
Aangezien hij toch nog eventjes blijft staan totdat ik een sleutelplaats gevonden heb, onder de hoes maar.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt049.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... gtt050.jpg[/img]
En dit is nu de view vanuit mijn kamer.
De planning:
- sleutelplek zoeken
- complete demontage van de auto, inclusief motor
- koppelingsplaat vervangen
- roest bewerken, lassen
- delen of complete auto overspuiten
- kleine reparaties: knoppen werkend, ruitenwisser interval, roostertjes (die laten nu constant lucht door), mistlichten werkend
De auto moet dus compleet origineel worden en blijven, ik ga er niets aan tunen of stylen of wat dan ook. Hooguit een dumpvalve omdat die zo verslavend werkt

Mocht iemand dus een sleutelplek hebben in de buurt van Enschede (mag ook over de grens
