ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

:lol: :)
LotuzClioWilliams

Ollie schreef:Maakt toch niet uit dat het geen 'echte' Williams is, zo'n puristen zijn we toch ook niet allemaal hier, of wel :D
Ik vind het wel storend, eerlijk gezegd. En het is toch zeker geen schande om in een 16v te rijden?
Ollie

Nee, het is zeker geen schande om een 16V te rijden, ik doe het ook :p
Maar iedereen moet toch zelf weten wat ie er mee doet, dikke bodykit, spoilers, stickers etc. ALs de auto maar naar jouw smaak is. Maar ik ben natuurlijk geen Williams rijder, dus weet niet hoe deze heiligschennis voelt :wink:
(en oké, die 2.0 gaat misschien te ver)
Droes

kvind het zeker een goed uitziende 16v, en idd die roest moet je maar is gaan aanpakken :wink:
Enja over die williams-look, ieder zijn mening erover natuurlijk, ik persoonlijk vind het maar niets.
Jullie weten met wat ik rij, en er is geen haarken op mijne kop da der aan pijst om daar GT Turbo of dergelijke op te hangen. Tis nu eenmaal niet zo, jammer maar helaas.
evo
Contacteer:

Ziet er zeker goed uit. Jammer van de roest.
PatrickG

Droes schreef:kvind het zeker een goed uitziende 16v, en idd die roest moet je maar is gaan aanpakken :wink:
Enja over die williams-look, ieder zijn mening erover natuurlijk, ik persoonlijk vind het maar niets.
Jullie weten met wat ik rij, en er is geen haarken op mijne kop da der aan pijst om daar GT Turbo of dergelijke op te hangen. Tis nu eenmaal niet zo, jammer maar helaas.
wat houd ge tegen een gt turbo te kopen dan?
Ollie schreef:Nee, het is zeker geen schande om een 16V te rijden, ik doe het ook :p
nee de jouwe is zeker niet verkeerd (Y)
Droes

Indertijd heb ik eerst naar ne GTT gezocht, maar hier in België is het een heel ander verhaal dan in Nederland. Je ziet ze niet zoveel meer en als je er eentje tegenkomt is i zo rot dan dat em groot is.
Heb dan maar een gewone super5 gekocht en dat is ietsjes uit de hand gelopen :D
Is zonde om hem nu te verkopen.. vind je ni?!
Ik ken alles van elektriek, maar niets van automechaniek, is ook al een nadeel voor me dan.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Droes schreef:
Je zou wel gek zijn om hem weg te doen Droes, ik vind je 5je echt superwijs! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
PatrickG

Droes schreef:Indertijd heb ik eerst naar ne GTT gezocht, maar hier in België is het een heel ander verhaal dan in Nederland. Je ziet ze niet zoveel meer en als je er eentje tegenkomt is i zo rot dan dat em groot is.
Heb dan maar een gewone super5 gekocht en dat is ietsjes uit de hand gelopen :D
Ik ken alles van elektriek, maar niets van automechaniek, is ook al een nadeel voor me dan.
tis zeker zonde om hem nu te verkopen, tis een van de mooiste, strak in de lak, mooie kleur :)
misschien is het mogelijk om een turbo blok uit nederland te halen dan? als je graag een turbo wilt dan he :)
maar verkopen zou ik zeker niet doen nee!.
Merijn
Über-Spammer

In Belgie mag je er geen ander blok ingooien. Dan komt ie niet meer door de keuring. :(

Hoe is het eigenlijk afgelopen met Kevin's 5 GTT Cabrio?
PatrickG

Merijn schreef:In Belgie mag je er geen ander blok ingooien. Dan komt ie niet meer door de keuring. :(

Hoe is het eigenlijk afgelopen met Kevin's 5 GTT Cabrio?
1.1 turbo dan ;)
wat een kutland :P en ik maar denken dat nederland moeilijk doet.
Merijn
Über-Spammer

Ook die turbo mag je er niet opschroeven... :( En tegenwoordig is het ook niet meer te doen om een auto in Nederland te laten keuren en dan in te voeren naar Belgie. Ik geloof dat ze aan de hand van het chassisnummer nagaan wat er origineel in hoort. Als die 2 niet matchen, dan heb je pech. :(
PatrickG

Merijn schreef:Ook die turbo mag je er niet opschroeven... :( En tegenwoordig is het ook niet meer te doen om een auto in Nederland te laten keuren en dan in te voeren naar Belgie. Ik geloof dat ze aan de hand van het chassisnummer nagaan wat er origineel in hoort. Als die 2 niet matchen, dan heb je pech. :(
ok, belgie sucked.
weer eentje minder op mn lijst om te emigreren :P
Droes

Jah die optie had ik ook voor ogen, men 5'je in nederland invoeren dan turbo blok erin en dan weer invoeren naar België, mag dus niet zegt vadertje staat.
Een auto die een 1.1 motor heeft, moet altijd zo blijven!(in België) Dit overeenkomend met het chassis nummer. (zoals Merijn al zei)
Ik weet niet hoe het afgelopen is met kevin zijnen cabrio turbo, kweet dat hij de eerste keer niet door de keuring is geraakt omwille van het turbo blok.

achja, andersom.. jij wilt niet weten wat mijn 5'je maar op een jaar kost aan verzekering, naft en taks :p
evo
Contacteer:

Hoeveel uren werk zit er in het vervangen van kleprubbers door een goed ervaren persoon?
Roger1969

ja die stickers en dat embleem moeten er gewoon af punt...tis geen williams en zal het nooit worden ook.:worship:
maar hoe krijg ik in godsnaam die stickers op een goeie manier er af? blijf je dit niet zien in de lak dan? en als dat zo is hoe los ik dat dan op? ik ben wel blij dat hij blauw is, vind ik gewoon goed passen bij de clio's :)

Niels:
Ik heb totaal geen idee wat de geschiedenis is van deze auto. weet alleen dat ik hem gekocht heb bij jellema auto's in Alkmaar.

LotuzClioWilliams:
het is gewoon een 1.8 16v interieur maar wel met de blauwe wijzerplaaten.

Vraagje:
de 16V heeft standaard ongeveer 135pk. kan ik daar nog meer uit krijgen of loont het de moeite niet?
en als dat wel de moeite zou zijn wat moet ik dan eerst doen? wil wel graag een ander uitlaat systeem van begin tot eind..MAARRRR absoluut geen herrie...Ik vind het mooi als je alleen de bassen hoort met het geronk van de moter. Geen knalpot dus maar wel performence.. enig idee wat voor type uitlaat dat dan word? (aub niet de standaard)
Ik ben ontzettend blij dat deze site bestaat, wat een informatie....
Mazzzz
Tom
Moderator
Car: MB

je zegt het zelf al: wat een informatie. Met een search zul je eigenlijk al je vragen al beantwoord zien.

voor de uitlaat is devil leuk. Goede kwaliteit en mooi geluid zonder overdreven te zijn. Peco is ook leuk. Remus of sebring zou ik niet nemen.

motor tunen kost erg veel geld in verhouding tot de pk's. Denk daar eerst aan. Eventueel een blokkie van Patrick!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roger1969

Merijn schreef:Dit had ik in het Williams-topic gezet en dat ga ik nu hier ook maar ff neerzetten... :)
Merijn schreef:Hey Rodger! :)

Gefeliciteerd met je 16V! Heb je er misschien wat foto's van? Ik ben wel nieuwsgierig geworden... :)

Er zijn nogal wat verschillen tussen de 16V en Williams. Effe een lijstje (uit mijn hoofd :) ):

- Motor (Williams: F7R, 16V: F7P)
- Versnellingsbak (Williams: JC5, 16V: JB3)
- Spoorbreedte voorzijde groter
- Spoiler op achterklep groter en in carrosseriekleur
- Mistlampen wit (volgens mij)
- Renault 19 16V-stoelen in Williams-trim
- Blauwe wijzerplaten
- Blauwe vloerbedekking
- Blauw dopje in pookknop
- Kledingzak onder hoedenplank
- Zwarte stootlijsten, ipv zwart-grijs
- Williams instaplijsten
- Nummertje op het dashboard (ph.1)
- Grotere ventilator achter radiateur
- Ander uitlaatspruitstuk
- Andere katalysator

Er zijn nog meer onderhuidse dingen die anders zijn aan een Williams, maar die weet ik zo ff niet uit mijn hoofd. :)
Zoals je ziet zijn er al een paar punten aan je auto die duidelijk niet-Williams zijn. De mistlampen en stootlijsten zijn het meest opvallend. Maar dat zal alleen een kenner opvallen. Verder kun je het ook goed zien aan de spoorbreedte aan de voorzijde.

Hoe ziet het interieur eruit?

Overigens, er zit een ph2 grille in, in plaats van de ph1 die erin 'hoort'.
He Merijn bedank voor de info, had ik al eerder gelezen van jou.
Aan de hand van dit lijstje ben ik ook tot de conclusie ge komen dat het een echte 1.8 16v is hehe
Roger1969

wat zou een blokkie van Patrick gaan kosten dan?? :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

poe, dan moet je patrick even contacten hier op het forum. Het zijn iig gerviseerde en opgeboorde 1.8 blokken die mooi lopen (jeroen K en rob 16v hier op het forum rijden er oa mee)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v

Mooie clio (Y)

Stickers krijg je er wel vanaf door met een fohn hem te verwarmen, en dan voorzichtig eraf halen.

Gr, Frits.
Thierry

Tom schreef:voor de uitlaat is devil leuk. Goede kwaliteit en mooi geluid zonder overdreven te zijn. Peco is ook leuk. Remus of sebring zou ik niet nemen.
Als je een stille uitlaat wilt is een Remus wel aan te raden, die hoor je bij normaal rijden bijna niet. Maar ik zou persoonlijk ook liever een Devil of Peco hebben voor het geluid :)
Laatst gewijzigd door Thierry op wo 12 jan 2005 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram

Mijn sebring met katvervanger maakt een behoorlijke herrie hoor. Een heeeel stuk meer dan de Devil in ieder geval, Devil viel mij weer een beetje tegen...
~thijs~
Contacteer:

Thierry schreef:
Tom schreef:voor de uitlaat is devil leuk. Goede kwaliteit en mooi geluid zonder overdreven te zijn. Peco is ook leuk. Remus of sebring zou ik niet nemen.
Als je een stille uitlaat wilt is een Remus wel aan te raden, die hoor je bij normaal rijden bijna niet. Maar ik zou persoonlijk ook liever een Devil of Peco hebben voor het geluid :)
Bij mij geeft ie boven de 3000 toeren best een aardige brom, nu helemaal dankzij een katvervanger. Ik heb er een 85 mm RVS reesmus onder zitten. Persoonlijk vind ik Sebring helemaal nix als we het over geen geluid geven hebben :)
Frits Clio 16v

Ik heb een sebring middendemper en een remus einddemper.
En alleen bij vol gas en boven de 3000 toeren krijg je een leuke brom.
Voor de rest vrij zacht (voor een sportuitlaat).
Dit was trouwens ook de bedoeling.

Gr, Frits.
Thierry

~thijs~ schreef:
Thierry schreef:
Bij mij geeft ie boven de 3000 toeren best een aardige brom, nu helemaal dankzij een katvervanger. Ik heb er een 85 mm RVS reesmus onder zitten. Persoonlijk vind ik Sebring helemaal nix als we het over geen geluid geven hebben :)
Maar ik zei bij normaal rijden he, dus onder de 3000 toeren :wink:
Daarboven hoor je m inderdaad brullen ja, maar ik wil een uitlaat die ook bij rustig rijden een mooie diepe brom geeft :)
~thijs~
Contacteer:

tja dan bromt ie wel maar een stuk zachter, maaruh is boven de 3000 niet normaal? :p
Bram

~thijs~ schreef:
Thierry schreef:
Tijd voor een flmpje met geluid ;)
Roger1969

hoe kan ik trouwens het beste de stroom kabel naar mijn versterker laten lopen? zit er een bestaand gat van motor gedeelte naar de cabine? Waar moet ik rekening mee houden, storing met andere electrische gedeeltes enzo.
michel 16v
Contacteer:

Bram schreef:
~thijs~ schreef:
Thierry schreef:
Tijd voor een flmpje met geluid ;)
geen geluid,hahah :worship:
~thijs~
Contacteer:

Mike 16V had een Clio 16v met een sebring einddemper en middendemper, maar mijn remus einddemper maakte meer geluid dan zijn midden en einddemper (10 cm rond)
LotuzClioWilliams

Een demper maakt toch geen geluid? Anders zouden ze het geen demper noemen. 8)
Marcel B.

Bjidehandjes gegeten! :)
Don't walk the grass... smoke it
~thijs~
Contacteer:

gheheheheh het heet toch een demper, dus het geluid wordt gedempt :wink:
en ja de ene demper dempt meer dan de ander :p
Frits Clio 16v

Roger1969 schreef:hoe kan ik trouwens het beste de stroom kabel naar mijn versterker laten lopen? zit er een bestaand gat van motor gedeelte naar de cabine? Waar moet ik rekening mee houden, storing met andere electrische gedeeltes enzo.
Bij je pedalen, links erboven. Daar zit een gat waar je doorheen kan.

Kabels moet je gescheiden houden. Dus niet je RCA kabels langs je voedingskabel!
Lees anders hier eens het stukje bekabeling: klik

Gr, Frits.
Gesloten