Nou ik d8 laat ik alvast een topic aanmaken want vant jaar moet het dan toch maar gebeuren mijn clio 1.8 16V word dus een clio 1.8 16V TURBO hmmmm. Wou al een tijdje wat anders en ja als Boneless (jeroen)in je familie zit kom je al snel op een turbo uit . Dus zoals jullie begrijpen jeroen gaat me helpen . De Turbo heb ik al thuis liggen, en nog wat leuke dingentjes uitlaatspruitstuk maken we zelf en nog meer , maar ik zal jullie op de hoogte houden van het project en fotos volgen
clio_16_klapper schreef:Nou ik d8 laat ik alvast een topic aanmaken want vant jaar moet het dan toch maar gebeuren mijn clio 1.8 16V word dus een clio 1.8 16V TURBO hmmmm. Wou al een tijdje wat anders en ja als Boneless (jeroen)in je familie zit kom je al snel op een turbo uit . Dus zoals jullie begrijpen jeroen gaat me helpen . De Turbo heb ik al thuis liggen, en nog wat leuke dingentjes uitlaatspruitstuk maken we zelf en nog meer , maar ik zal jullie op de hoogte houden van het project en fotos volgen
k zou zeggen. succes, en sla maar vast wat spesso koppakkingen in.
r5alpine-turbo schreef:als boneless je helpt dan komt het zeker goed
offtopic: hoezoo heeft hij jou al gepmt?
ontopic: Mooi projektje ben benieuwd naar het resultaat ,maar dat zal wel goed gaan komen en snel.
Hoe was het ook al weer :Alles wat goed is komt snel.
maximaal 55 kg (hangt van de lengte af) niet te groot ,heb ook maar een renault 5 je. en natuurlijk goodlooking( zie de gemidelde vrouw in babe topic)hahahahahah
BONELESS (jeroen) schreef:maximaal 55 kg (hangt van de lengte af) niet te groot ,heb ook maar een renault 5 je. en natuurlijk goodlooking( zie de gemidelde vrouw in babe topic)hahahahahah
ik ga op zoek, alles in ruil voor een williams turbo conversie
welke verbruggen bedoel je, die Vakgarage? Nee daar is hij niet van geweest.
Of heb je hem zien staan bij verbuggen op de Munt? dat kan kloppen want daar werk ik , En ja voordat ik hem in de loods heb gezet heb ik hem nog ff snel gewassen , Je zit me toch niet te stalken
nee zou niet durven om je te stalken! Heb je hem gekocht van een jongen in Emmeloord? De broer van een jongen (edwin verbruggen geloof ik) die ik ken had ook een zilvere toen hij hem verkocht, hadden de achterschermen last van roest. Dus dacht ik dat het die van jou wel eens kon zijn! Ja ik zie hem altijd bij verbruggen op de Munt staan ja! Mooie wagen!
Nee hij is niet van die Kerel Edwin geweest. Ik heb hem gekocht in hmmm zuidwolde ja, en ja tuurlijk roest op het achter scherm anders is het geen echt clio , maar daar zit al lang een ander fris stukje plaat op
Nou dan maar eens ff een update over dit project het is te lang stil geweest. Maar heb niet stil gezeten. Ik was eerst van plan om de Carroserie te laten voor wat hij was. En gewoon de kooi pas maken stoelen erin velgen etc. en motor klaar en rijden. Maar ja als je eenmaal begint met iets los te halen haal je steeds meer los . En kom je dus ook steeds weer wat anders tegen. Dus met andere woorden ik pak hem nu helemaal aan alles weer fris maken. nou hier volgen de fotos.
Nee de flenzen heb ik zelf gemaakt, dus de 2 felenzen aan de turbo en de flens aan de Cyl. kop heb ik ook zefl gemaakt. En dan mag Jeroen zich ff lekker in de bochten wringen , Ja hou ik hem ook weer uit de kroeg haha.
En ja waarom niet voor K04, Op de Passat zit d8 een K03 standaard en das ook een 1.8, en mijn Comp. blijft hetzelfde dus hoef ook niet een te grote Stofzuiger.
The K03 Sport does flow more air than the standard K03, and is capable of holding boost at the 15 lb level. Unfortunately, the K03 Sport was a stopgap measure. Modifying the stock K03 worked, but reliability was a factor for some people. The thin shaft remained, so balancing the bigger wheels of the K03 Sport was even more important. It was also difficult, and as mentioned before, the slightest imperfection could cause the shaft to wobble and the impeller blades to impact the sides of the turbo--or worse--at higher boost levels. There just wasn't a lot of room to play with in the K03. To top it all off, excessive heat was still a factor. This was exacerbated in the K03 Sport because its greater capacity begged higher boost levels, which means even more heat.
Then, along came the Audi TT. This car uses the same 1.8T engine as the Passat, but with a whopping 225 hp. It does this through the use of the K04. A bigger version of the K03, the K04 has bigger wheels than the K03 or even the K03 Sport. Subsequently, it can flow more air at the same boost level, without any reliability questions. The K04 is so much better than the K03 Sport in fact that virtually every tuner offering a turbo upgrade for the 1.8T has abandoned the K03 Sport in favor of the K04
Mischien hier wat aan, wat gegevens van de K03 sport tov K04,