twingo easy versnellingsbak

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
gregsta
Contacteer:

Hallo, hiero een twingorijder.

ik heb een twingo-Easy uit eind 95.
nu doet ie de laatste tijd een beetje raar.
soms als ik aan het rijden ben, en hij zit gewoon in een willekeurige versnelling dan kan ik ineens niet meer schakelen dan krijg ik 'm niet uit de versnelling om terug te kunnen schakelen of verder te kunnen schakelen...
En als ik 'm eruit heb dan wil ie met geen mogelijkheid in geen enkele versnelling meer. dan moet ik 'm aan de kant zetten, kontakt uit en dan ff in z'n achteruit en dan in z'n neutraal en dan pas kan ik m opnieuw starten zodat ie daarna wel weer in alle versnellingen kan gaan.

Lichte paniek in de tent.

kan iemand m vertellen wat hier aan de hand is? :s
Thanks in advance
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ofwel, de koppelingshydrauliek is aan het overlijden. Veel voorkomend probleempje van de Easy-transmissie. Vandaar ook waarschijnlijk die waarschuwende piepjes. (2 vragen hadden ook in 1 topic gekunt :wink: )

De oplossing die vaak gebruikt wordt, is de montage van een gewone transmissie met een normale koppeling. Reparatie van de Easy-bak kon wel eens heel duur worden....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
gregsta
Contacteer:

Ok bedankt voor de info! :worship:

weet je toevallig ook een adresje waar ik dit kan laten doen? dan bedoel ik: de montage van een gewone transmissie met een normale koppeling.

sowieso bedankt!!!
Laatst gewijzigd door gregsta op ma 3 jan 2005 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
gregsta
Contacteer:

oja!
zo te horen hebbie er wel verstand van,

maar enig idee wat zoiets ongeveer kost?
een gewone transmissie met een normale koppeling laten monteren. inclusief de onderdelen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Voor montage zou ik naar een onafhankelijk autobedrijf gaan. De Renault-dealer kon weleens heel duur worden. Wat het moet kosten? Geen idee. Je hebt een andere bak nodig en een koppeling. Daar komen dan de werkuren (stuk of 4 á 5) bij.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
speedline

Zonder in details te hoeven treden. Een Twingo Easy is nog wel een stukkie anders als een handgeschakelde versie.

Er komt dus nog wel wat meer bij kijken als simpelweg het installeren van een versnellingspook, andere pedalenbox, de juiste kabels, het aanpassen van de motorelektronica en ga zo maar even door.

Prima te doen maar niet op de manier waarmee sommigen van jullie dat denken te bewerkstelligen. Bel maar eens met Veban in Rijswijk of met JL Tuning.

Het is in mijn opinie het verstandigst de complete aandrijflijn om te ruilen voor een handgeschakeld exemplaar. Maar ik kan niet telepathisch beoordelen hoe oud het voertuig is en of dit aantrekkelijk zou kunnen zijn.

Verder is diagnose stellen en het uitvoeren van reparaties aan de Easy transmissie vrij simpel. De onderdelen zijn wel vrij prijzig maar ja dat weet je van te voren.
gregsta
Contacteer:

ok, thanks!
jullie zijn geweldig. ik heb een vriendenkring met opel en vw-rijders, dus toch erg prachtig een forum als deze.

meer tips en commentaar welkom.
Plaats reactie