problemen met motor williams

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

Overlaats reed ik tegen een standaart peugeot 106 GTI . tot mijn grote verbazing reed deze in derde gewoon weg van mij. mijn dealer had me verzekerd dat de williams sneller ging zijn. Het is gewoon om zot te komen. dus ik denk dat het probleem bij de motor moet liggen. in derde begint hij gelijkt te power te verliezen en gaat niet meer snel naar zijn toeren. Mocht het zijn dat er niets aan is en een van jullie ook al verloren heeft tegen een 106 gti dan zal die willy snel buiten liggen en koop ik me terug een 106
anders mocht er een oplossing of een verklaring zijn . dan zou ik die graag weten .

thx


Mathias
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Zou inderdaad niet mogen, een 106GTI zou je met een beetje willy wel moeten kunnen nemen.

Ofwel scheelt er inderdaad ergens iets aan je willy (compressieverlies ofzo) ofwel was het een enorm snel 106'je (wat ik betwijfel)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

willy moet idd zowiezo snelller zijn.
Oorzaak kan van alles zijn. Begin met controleren, danwel uitvoeren van al het normale onderhoud. Mochten daar geen problemen naar voren komen, dan idd compressie meten.
rev it like a rental
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

of het is een getuned GTIke
ik weet wel dat ik indertijd een 106 gti ke met de R5GTT achterloos achter liet,en ik zeg dan dikke meters voorsprong
een willy is volgens mij even rap als een R5GTTke
dus ja.
vertel me eerst van waar ge zijt in Belgie,kan i kzien waar de specialisten van Renault kort in je buurt zitten.
greets
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

en anders tune je je williams een beetje. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een 106 GTI heeft inderdaad echt geen kans tegen een Williams. De Williams is toch flink wat sneller. Dus er moet wel degelijk iets mis zijn met de auto. Of het is natuurlijk geen Williams, maar een Williams-look.

Wat is het chassisnummer? Zit daar de combinatie "C57M" in? Zo ja, dan is het een Williams.

Ik zou de auto maar eens goed na (laten) kijken, als ik jou was. Even verse olie, bougies, kabels, rotor, verdeelkap, etc. Kijk hoe de auto reageert na deze ingrepen. Een compressietest is ook wel aan te raden, denk ik. Dan weet je in ieder geval of je blok nog gezond is.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Je kan denk ik beter vragen of het motornummer F7R is? :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan ook, maar da's wat moeilijker te controleren. :)
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Een 16v moet toch ook wel sneller zijn dat de 106GTI?
Misschien heb je wel een gigantisch slippende koppeling.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

106 GTI pak ik met gemak inderdaad! :D Men een 2.0 16v dus...wat zijn de specs van een 106 GTI?
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
verbruik binnen b.k. 12.6 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.2 l/100km
verbruik gecombineerd 8,5 l/100km
CO2 uitstoot 201 g/km

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 10,8:1
max. vermogen 87 kW (120 pk)
6600tpm
max. koppel 145 Nm
5200tpm

maar dan krijg je weer de discussie hoe het gemeten is. peugeot zou met volle tank, 2 passagiers en 20kg bagage meten ofzo???
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lijkt me sterk dat ze daar zo meten. Doet volgens mij geen een fabrikant. Je wilt volgens mij niet weten wat die mannen allemaal gaar rijden om net die ene tiende van de 0-100 tijd te halen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Eens bellen of er nog vacatures zijn... ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hat gaat niet ALLEEN om het gaar rijden :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

:lol:

Lijkt me een leuke baan, man. Ik zie de vacature al staan:

"Renault Nederland zoekt gemotiveerde jonge autoliefhebber met een voorliefde voor het afberen van nieuwe auto's om zodoende de accelleratietijd te optimaliseren."

Ik denk dat ze duizenden reacties binnenkrijgen. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en wat zou je dan moeten doen tijdens je sollicitatie? CV met gaar gereden auto's erbij :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahahaha... :) Mag ik je Willi ff lenen?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Zo'n peug moet je dus makkelijk kunnen pakken...zelfs met een 1.8 16v zou je hem net moeten kunnen pakken. (clio 1.8 16v doet 7,9 seconden van 0-100)...

:d
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Mathiashw schreef:Overlaats reed ik tegen een standaart peugeot 106 GTI . tot mijn grote verbazing reed deze in derde gewoon weg van mij.
Het gaat hem om de derde versnelling volgens mij,
dan zit je al ongeveer aan de 100 km/u.

Gr, Frits.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Oke, maar uit ervaring sprekende hoort een willi niet in te zakken in zn 3...dat is juist een heerlijke versnelling om door te trekken! :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Tom schreef:en wat zou je dan moeten doen tijdens je sollicitatie? CV met gaar gereden auto's erbij :lol:
:~
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

:lol:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

off-topic -->

grappig, er word hier gepraat alsof een williams veel sneller is dan een 16v :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah zou toch vreemd zijn als het niet zo was :p
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

off topic:

scheelt wel 2/10e van 0 tot 100, nou wat een verschil :wink:

en 6 km per uur harder als top,

k zou graag is naast een willi staan voor het stoplicht (Y)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

he he, het lijkt niet veel, maar het scheelt zeker wel!!

maar daarvoor moet je een willie hebben :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

willow schreef:off topic:

scheelt wel 2/10e van 0 tot 100, nou wat een verschil :wink:

en 6 km per uur harder als top,

k zou graag is naast een willi staan voor het stoplicht (Y)
En 13 pk klinkt op papier ook nie echt spannend. Maar in de praktijk is een Williams echt een stuk sneller. Heeft er niemand wat meer tijden? Van 100 tot 200 in 5 bijvoorbeeld.
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als ik mijn Willi nog had, was ik graag op je 'uitnodiging' ingegaan. :) Ik vind het echt een wereld van verschil tussen die 2 wagens. De 16V is snel, maar een Willi is echt niet bij te houden door een 16V.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

willow schreef:off topic:

scheelt wel 2/10e van 0 tot 100, nou wat een verschil :wink:

en 6 km per uur harder als top,

k zou graag is naast een willi staan voor het stoplicht (Y)
En de rest van de auto, ophanging bijv? 't is toch een slag beter dan een 16v.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ik weet nog hoeveel het bij de williams en clio 16v scheelt als ze gechipt zijn, misschien dat het verschil dan nog groter wordt:)

het maximale vermogen wordt iig eerder afgegeven bij de willie en het koppel ietsje later maar dan nog.

Toch maar even naast elkaar:

Clio 16v
cilinderinhoud 1764 cm3
boring x slag 82,0 x 83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm

Clio Williams
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 82,7 x 93,0 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)
6100tpm
max. koppel 175 Nm
4500tpm
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Merijn schreef:Als ik mijn Willi nog had, was ik graag op je 'uitnodiging' ingegaan. :) Ik vind het echt een wereld van verschil tussen die 2 wagens. De 16V is snel, maar een Willi is echt niet bij te houden door een 16V.
Absoluut, vooral op hogere snelheid is de willi gewoon heer en meester, qua sprintje naar de 100 zal het inderdaad niet zo heel erg veel schelen, maar daarna begint het pas, plus dat het koppelverloop van de willi veel gunstiger is en zich dus soepeler laat rijden. Magoed deze discussie hebben we al 10x gehad :)
Don't walk the grass... smoke it
StyxX
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 17:46

"Renault Nederland zoekt gemotiveerde jonge autoliefhebber met een voorliefde voor het afberen van nieuwe auto's om zodoende de accelleratietijd te optimaliseren."
muhahaaaaa :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en volgens mij is het officieel 7,72 naar de 100.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe ken je nou in 100sten meten, de chauffeur knippert 1x en het is alweer 500ste langer.

Kweenie of je zelf wel es getimed hebt, maar probeer maar eens eens een paar sprintjes op 10den nauwkeurig te klokken, das ook al lastig. (zelfs met een G-tech)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Steven schreef:Hoe ken je nou in 100sten meten, de chauffeur knippert 1x en het is alweer 500ste langer.

Kweenie of je zelf wel es getimed hebt, maar probeer maar eens eens een paar sprintjes op 10den nauwkeurig te klokken, das ook al lastig. (zelfs met een G-tech)
Dat jij 't nie kan, betekent niet dat 't niet bestaat. :)

Maar voor de thuis-metert heb je helemaal gelijk.
rev it like a rental
Plaats reactie