Welke benzine in de RS?
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met euro 95, 98 en V-power. Dit naar aanleiding van het topic over V-power in het 5-GTT gedeelte van het forum. Wat tanken jullie en waarom?
Voor de RS wordt aangeraden 98 te tanken wat ik dus ook doe. Maar ik heb ook twee tanks V-power gereden met goede ervaring maar dat kan bedrog zijn. Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.
Voor de RS wordt aangeraden 98 te tanken wat ik dus ook doe. Maar ik heb ook twee tanks V-power gereden met goede ervaring maar dat kan bedrog zijn. Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Gemiddeld verbruik: 7.8 l/100 km volgens boordcomputer! Het kan aan m'n rustige rechtervoet gelegen hebben maar vond het toch knap met een fabrieksopgave gemiddeld verbuik: 8.1 l/100 km.
snelweg? stad ? beide ?GijsClioRS schreef:Gemiddeld verbruik: 7.8 l/100 km volgens boordcomputer! Het kan aan m'n rustige rechtervoet gelegen hebben maar vond het toch knap met een fabrieksopgave gemiddeld verbuik: 8.1 l/100 km.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
rasit.. schreef:Wat waren die goede ervaringen met v-power dan ?
Ik heb altijd 98 getankt.
Heb (verledentijd?) heb je je Clio niet meer dan? Wist dat je van plan was hem te verkopen maar heb nooit gehoort dat hij ook echt weg was.
Wat hebbie nu dan?
Ik heb tot nu toe 98 getankt en was eigenlijk ook van plan over te stappen op vpower. Vandaar die heb, denk ik.
Ik rij gewoon nog de clio. Ik verkoop hem niet eens meer tenzij iemand gewoon betaalt wat ie waard is.

Ik rij gewoon nog de clio. Ik verkoop hem niet eens meer tenzij iemand gewoon betaalt wat ie waard is.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
haha ok op die manierrasit.. schreef:Ik heb tot nu toe 98 getankt en was eigenlijk ook van plan over te stappen op vpower. Vandaar die heb, denk ik.![]()
Ik rij gewoon nog de clio. Ik verkoop hem niet eens meer tenzij iemand gewoon betaalt wat ie waard is.
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Snelweg en stad. Ik heb twee tanks V-power gereden en beiden zo rond 7.8 l/100 km. Zaten wel vrij veel snelwegkilometers bij.rasit.. schreef:snelweg? stad ? beide ?GijsClioRS schreef:Gemiddeld verbruik: 7.8 l/100 km volgens boordcomputer! Het kan aan m'n rustige rechtervoet gelegen hebben maar vond het toch knap met een fabrieksopgave gemiddeld verbuik: 8.1 l/100 km.
Ik heb ook het idee dat de auto minder stottert/inhoudt na een koude start (zie topic kwaaltjes RS) sinds die twee tanks. Kan allemaal maar bijgeloof zijn...
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Dan rij je wel als een mietjeGijsClioRS schreef:Gemiddeld verbruik: 7.8 l/100 km volgens boordcomputer! Het kan aan m'n rustige rechtervoet gelegen hebben maar vond het toch knap met een fabrieksopgave gemiddeld verbuik: 8.1 l/100 km.



-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Rémi clio ph3 schreef:Dan rij je wel als een mietjeGijsClioRS schreef:Gemiddeld verbruik: 7.8 l/100 km volgens boordcomputer! Het kan aan m'n rustige rechtervoet gelegen hebben maar vond het toch knap met een fabrieksopgave gemiddeld verbuik: 8.1 l/100 km.![]()
Ik verbruik in mijn 1.6 16v al 8.5 tot 9 liter per 100 km
![]()


Maar het verbuik van de RS viel me zo wie zo erg mee. M'n vorige wagen (Pug 106 1.6 16V) verbruikte stukken meer.
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Nee hoor, ik rij hem altijd heel voorzichtig warm, en probeer me vaak heel goed aan de snelheid te houden in nederlandOllie schreef:Jij rijdt ook als een 'SAU'
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Ik kan me wel voorstellen dat het alleen al fijn is om te weten dat je veel power hebt voor als, maar dat je niet altijd alle paarden uitlaat!!GijsClioRS schreef:Rémi clio ph3 schreef:Dan rij je wel als een mietjeGijsClioRS schreef:Gemiddeld verbruik: 7.8 l/100 km volgens boordcomputer! Het kan aan m'n rustige rechtervoet gelegen hebben maar vond het toch knap met een fabrieksopgave gemiddeld verbuik: 8.1 l/100 km.![]()
Ik verbruik in mijn 1.6 16v al 8.5 tot 9 liter per 100 km
![]()
Eerlijk is eerlijk, ik gebruik niet vaak het volle potentieel van de auto. Komt deels door korte ritten waarbij de moter niet warm is en ik het dus erg rustig aan doen en deels doordat me vriendin vaak naast me zit en die heeft een hekel aan flink gassen
. En ik ben gewoon niet zo'n ontzettende scheurneus (en dan niet reageren van: "dan kun je beter een 1.2 kopen"). Ik koop de auto ook voor de looks.
Maar het verbuik van de RS viel me zo wie zo erg mee. M'n vorige wagen (Pug 106 1.6 16V) verbruikte stukken meer.
Daarbij komt dat de RS een langere eindoverbrenging heeft waardoor hij zuiniger is dan mijn 1.6 op de autoweg. En mijn auto ziet voor 70% van de km's autoweg....
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Mooi tochRon RS schreef:Ik vond het verbruik van mijn RS nog wel meevallen, als je het gaat vergelijken met andere 2 liters.Op korte stukken 1 op 10/11 op lange 1 op 11/12.En altijd met 98 of in Duitsland 100

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ik rij hetzelfde. 1 op 10/11 en bij veel snelweg 1 op 11/12.Ron RS schreef:Ik vond het verbruik van mijn RS nog wel meevallen, als je het gaat vergelijken met andere 2 liters.Op korte stukken 1 op 10/11 op lange 1 op 11/12.En altijd met 98 of in Duitsland 100
Maar de vraag is natuurlijk: welke benzine? Ik tank ongeveer net zo vaak 95, 98 en V-Power (97) en om nou te zeggen dat ik het merk... nee. Dus bij goedkope (Tango en consorten) tankstations tank ik 98, bij Shell in de stad V-Power en bij de duure tankstations en op de snelweg altijd 95.
Ook het onregelmatige lopen bij een koude start is bij mij niet echt anders bij 98 of 95. V-Power heb ik nog niet vaak getankt, dus ik kan niet zeggen of die daar wel beter van loopt.
Het verbruik tussen de verschillende benzines heb ik nog nooit getest.
Eric
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
eigenlijk doe ik het zelfde, was in eerste bang dat 95 niet goed zou zijn. Mar heb dit gececkt bij mijn pa die bij de reno dealer werkt en die zegt dat als je het afwisseld met 98 dat er nix an de hand is.elmotheelk (Eric) schreef:Ik rij hetzelfde. 1 op 10/11 en bij veel snelweg 1 op 11/12.Ron RS schreef:Ik vond het verbruik van mijn RS nog wel meevallen, als je het gaat vergelijken met andere 2 liters.Op korte stukken 1 op 10/11 op lange 1 op 11/12.En altijd met 98 of in Duitsland 100
Maar de vraag is natuurlijk: welke benzine? Ik tank ongeveer net zo vaak 95, 98 en V-Power (97) en om nou te zeggen dat ik het merk... nee. Dus bij goedkope (Tango en consorten) tankstations tank ik 98, bij Shell in de stad V-Power en bij de duure tankstations en op de snelweg altijd 95.
Ook het onregelmatige lopen bij een koude start is bij mij niet echt anders bij 98 of 95. V-Power heb ik nog niet vaak getankt, dus ik kan niet zeggen of die daar wel beter van loopt.
Het verbruik tussen de verschillende benzines heb ik nog nooit getest.
Eric
Vpower vindt ik geldverdienerij

Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen liever 98 dan 95 tankt? De fabrikanten hebben tegenwoordig toch alle motoren voor 95 gemaakt. De shell verkoopt 98 zelfs niet eens meer aan de snelweg, kun je alleen nog 95 tanken. Want ik merk echt geen meter verschil tussen 98 en 95, met v-power merk ik het wel btw.
Sinds ik de auto heb, tank ik altijd euro 95. Gaat eigenlijk altijd goed. Op de snelweg haal ik zo'n 1 op 13~15 dus dat valt best mee. (100 km/uur). Ik ga binnenkort naar Italie met de auto, en meestal komen die lange ritten ook het verbruik ten goede. 

Bij de RS wordt 98 voorgeschrevenRick schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen liever 98 dan 95 tankt? De fabrikanten hebben tegenwoordig toch alle motoren voor 95 gemaakt. De shell verkoopt 98 zelfs niet eens meer aan de snelweg, kun je alleen nog 95 tanken. Want ik merk echt geen meter verschil tussen 98 en 95, met v-power merk ik het wel btw.

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ja omdat ie misschien kan gaan pingelen met 95. Ik merk juist dat mijn rs goedkoper rijd met 95Ron RS schreef:Bij de RS wordt 98 voorgeschrevenRick schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen liever 98 dan 95 tankt? De fabrikanten hebben tegenwoordig toch alle motoren voor 95 gemaakt. De shell verkoopt 98 zelfs niet eens meer aan de snelweg, kun je alleen nog 95 tanken. Want ik merk echt geen meter verschil tussen 98 en 95, met v-power merk ik het wel btw.
Je bedoelt zuiniger? 95 is goedkoper als 98.P@TB@D schreef: Ik merk juist dat mijn rs goedkoper rijd met 95
Ik tank altijd 98. Rij gemiddeld 1 op 10. Ik heb V-power wel twee weken geprobeerd. Ik merkte geen verschil. Ik ben daarna toch maar weer 98 gaan tanken; is immers voorgeschreven.
Ik denk dat Shell de 98 uit het assortiment wil halen. Ze willen dat je V-power gaat tanken. Die vrij komende tank onder de grond kunnen ze dan gaan gebruiken voor V-power-diesel.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Het is meer andersom. Om V-Power Diesel (goede markt lijkt mij want verder bestaat er geen 'speciale/andere' diesel) te kunnen aanbieden moet er 1 verdwijnen en dat is natuurlijk 98.#Ron# schreef:Ik denk dat Shell de 98 uit het assortiment wil halen. Ze willen dat je V-power gaat tanken. Die vrij komende tank onder de grond kunnen ze dan gaan gebruiken voor V-power-diesel.
Voor de duidelijkheid: V-Power is 97 en dus relatief niet zo duur als het lijkt. Daarom wil ik die slang dus ook wel eens pakken (niet op snelweg).
Ik dacht dat ik dat ook geschreven had. Geeft niet...elmotheelk (Eric) schreef:Het is meer andersom. Om V-Power Diesel (goede markt lijkt mij want verder bestaat er geen 'speciale/andere' diesel) te kunnen aanbieden moet er 1 verdwijnen en dat is natuurlijk 98.
Bij de lokale Renault dealer hier in Uithoorn. Die zit hier aan het einde van de straat. D'as overigens een hele rit vanuit Leeuwarden. Uithoorn ligt vlak onder Amsterdam. Als 't goed is gebeurt dat begin januari. M'n nieuwe auto is overigens nog niet gearriveerd bij de dealer; ik heb vorige week nog geinformeerd.Foeke schreef:waar ga jij je clio inruilen????
Hangt ervanaf he:
Als je de auto wilt wassen moet je er wasbenzine indoen.
Als je wilt dattie loodzwaar wordt tank je gelode benzine.
Als je toch liever een V6 of V8 onder de kap wilt tank je V-power.
Houd je niet zo van hardrijden en kom je nooit bij de 95 kmu, neem dan 95.
Wil je dan toch graag boetes voor 3 km te hard, tank je 98
Wil je goedkoper tanken, en wil je meer liets voor hetzelfde geld, tank je diesel.
Rijd je graag altijd en overal volgas, dan tank je em vol gas.
Flauw he
Als je de auto wilt wassen moet je er wasbenzine indoen.
Als je wilt dattie loodzwaar wordt tank je gelode benzine.
Als je toch liever een V6 of V8 onder de kap wilt tank je V-power.
Houd je niet zo van hardrijden en kom je nooit bij de 95 kmu, neem dan 95.
Wil je dan toch graag boetes voor 3 km te hard, tank je 98
Wil je goedkoper tanken, en wil je meer liets voor hetzelfde geld, tank je diesel.
Rijd je graag altijd en overal volgas, dan tank je em vol gas.
Flauw he

-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
JaSteven schreef:
Flauw he
Ben net terug uit italie, en rij toch zo'n 650 km op zo'n 45 liter benzine. dus ruim 1 op 14. Heb wel zo'n 2 uur in totaal file gereden, komt het verbruik ook niet ten goede. De boordcomputer gaf op willekeurige momenten zo'n tussen de 6 a 7 liter/100 km. Da's toch best redelijk als ik het met de rest vergelijk? (Heb toch tussen de 100~140 gereden).Sander2 schreef:Sinds ik de auto heb, tank ik altijd euro 95. Gaat eigenlijk altijd goed. Op de snelweg haal ik zo'n 1 op 13~15 dus dat valt best mee. (100 km/uur). Ik ga binnenkort naar Italie met de auto, en meestal komen die lange ritten ook het verbruik ten goede.
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Hey Ron, al nieuws over je nieuwe RS ph3?#Ron# schreef:Bij de lokale Renault dealer hier in Uithoorn. Die zit hier aan het einde van de straat. D'as overigens een hele rit vanuit Leeuwarden. Uithoorn ligt vlak onder Amsterdam. Als 't goed is gebeurt dat begin januari. M'n nieuwe auto is overigens nog niet gearriveerd bij de dealer; ik heb vorige week nog geinformeerd.Foeke schreef:waar ga jij je clio inruilen????
Ik weet niet hoe jullie die gemiddelde allemaal halen, zou wel aan mijn rijstijl liggen. Maar ik zit altijd rond de 10,8 op de 100 dus 1 op 9.
Rij nu sinds kort ook op v-power en merk geen verschil.
Merk wel het verschil als ik er v-power uit duitsland erin gooi.
Rij nu sinds kort ook op v-power en merk geen verschil.
Merk wel het verschil als ik er v-power uit duitsland erin gooi.
@Yrjo Ik rij ook gemiddeld 1 op 10. 's Winters iets er onder, zomers iets er boven. Alleen als je veel grote stukken snelweg rijdt wordt 'ie zuiniger. Het hangt natuurlijk ook van je rijstijl af. Ik ga er wel vanuit dat je 'm niet spaart, nadat 'ie warmgereden is. Anders had je ook wel een 1.2 kunnen kopen. Het kan ook anders: als je ermee op 't circuit gaat rijden loopt 'ie 1 op 5.
@Maus In het boekje staat dat 95 ron alleen in noodgevallen gebruikt mag worden. Volgens mij is het verschil de klopvastheid, ofwel de neiging om te gaan pingelen, bij hoge toerentallen. Echter, precies weet ik 't ook niet. Die Renault Sport motoren kunnen een hoop hebben, kijk maar naar de Clio-cup. Bijna nooit motorschade. Het zou echter bijzonder vervelend zijn als je je motor beschadigd door de verkeerde benzine. Vandaar...
@Maus In het boekje staat dat 95 ron alleen in noodgevallen gebruikt mag worden. Volgens mij is het verschil de klopvastheid, ofwel de neiging om te gaan pingelen, bij hoge toerentallen. Echter, precies weet ik 't ook niet. Die Renault Sport motoren kunnen een hoop hebben, kijk maar naar de Clio-cup. Bijna nooit motorschade. Het zou echter bijzonder vervelend zijn als je je motor beschadigd door de verkeerde benzine. Vandaar...
Ik tank al zolang ik de clio heb euro 95. Geen enkel probleem... Geen pingelen in de hogere toeren o.i.d.Maus schreef:Als je geen gekke dingen doet, kan je idd euro 95 tanken. Maar ik geef ten alle tijden de voorkeur aan euro 98.
Waarom onnodig risico lopen?
@maus, wat versta je onder gekke dingen? Ik wil hem weleens flink intrappen als de motor warm is, en lekker wat toeren laten maken...
Nooit geen rare dingen meegemaakt tot nu toe.... (ff afkloppen)

