Handrem Lampje Brand onder rijden
dat er ergens iets niet goed isTMC16v schreef:Wat houd het in als je lampje van je handrem gaat branden onder het rijden.
Gaat om een R19 16v zonder ABS van 91!

misschien je handrem eraf halen als je wegrijdt?? deze kon je verwachten natuurlijk 
ik zeg: massaprobleem.

Immer wieder die verdammte Holländer
ik heb remblokken zonder dikte-indicator dus de draden bungelen voor gewoon los, Als die tegen massa aankomen moet er dan iets oplichten? Welk lampje is dat?Menno schreef:versleten remblokken?
(zou ook een ander lampje kunnen hebben, of helemaal geen lampje, don't know)
Ik heb wel meer massa problemen moeizaam starten, Als ik op de rem druk de verlichting iets dooft, Oliedruk meter die inzakt zodra je grootlicht aanzet.-Ray- schreef:misschien je handrem eraf halen als je wegrijdt?? deze kon je verwachten natuurlijk
Maar dat er een lampje zomaar aangata terwijl de handrem eraf is!!
Net bijgevuld tijdens het inluchten van de remmen!MJ schreef:Remvloeistofniveau eens controleren...
-
Kijk eens in het instructieboekje.
-
Problemen met het remsysteem. Even niet mee rijden tot 'n deskundige ernaar heeft gekeken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heeft zo'n ding nog trommels achter, of liggen daar ook al schijven?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Remblokken versleten..
Geen ideeMenno schreef:Huh? sinds wanneer is daar een lampie voor?Mickael schreef:Kan ook je remdruk verdeler zijn die zo goed als vast zit.

Had een tijd het probleem dat als ik vol doortrok zeg 7000-8000 toeren het handremlampje ging branden.
Bij de APK bleek de verdeler vast te zitten. Vervangen en nooit meer het lampje zien branden. Logica???? geen idee. Misschien kan jij het me vertellen?
[edit] nee de handremkabels waren niet te kort, dus daar kan het niet aan hebben gelegen....
Lampje is mischien gaan branden door wat vloeistoflekkage, óf een toch al te laag vloeistof peil. Bij het vervangen van die remdrukverdeler is het systeem ontlucht, en afgevuld, voldoende niveau, lampie uit.Mickael schreef:Geen ideeMenno schreef:Huh? sinds wanneer is daar een lampie voor?Mickael schreef:Kan ook je remdruk verdeler zijn die zo goed als vast zit.![]()
Had een tijd het probleem dat als ik vol doortrok zeg 7000-8000 toeren het handremlampje ging branden.
Bij de APK bleek de verdeler vast te zitten. Vervangen en nooit meer het lampje zien branden. Logica???? geen idee. Misschien kan jij het me vertellen?
[edit] nee de handremkabels waren niet te kort, dus daar kan het niet aan hebben gelegen....
Zo gok ik dat het gegaan is dan

Remblokken op kan niet
ten 1e ligt die sensordraad gewoon los!
die zou tegen massa ergens kunne aankomen dat ze dan oplichten!
ten 2e Vloeitstof moet echt op peilzijn 2week geleden andere (geen nieuwe) hoofdrem cilinder erop gekregen en alles ontlucht!
ten 2e Vloeitstof moet echt op peilzijn 2week geleden andere (geen nieuwe) hoofdrem cilinder erop gekregen en alles ontlucht!
Heb je eens naar dat stekkertje onder de handrem gekeken?
Jah en gewoon weigeren om te kijken zeker?TMC16v schreef:Remblokken op kan niet
Stel dat een of andere bono vergeet een warteltje goed dicht te draaien waardoor ie dus telkens weg staat te lekken.
En jij maar denken, dat was 2 weken terug goed, zal het nu ook wel zijn. Goed bezig Herman

Toch maar even gekeken ipv van koppig zijn en het blijkt toch dat peil op minimaal leeft!Steven schreef:Jah en gewoon weigeren om te kijken zeker?TMC16v schreef:Remblokken op kan niet
Stel dat een of andere bono vergeet een warteltje goed dicht te draaien waardoor ie dus telkens weg staat te lekken.
En jij maar denken, dat was 2 weken terug goed, zal het nu ook wel zijn. Goed bezig Herman
Heb um zelf bij gevult toen tot max en nu staat ie op min

Nu durft ik dr nie meer mee te rijden eigenlijks!Morgen met slakkegang ff naar me werk en daar afvullen! En hopen dat ie volblijft!
-
- Contacteer:
En hopen dat ie vol blijft?
het lijkt mij dat als je 2 weken geleden goed heb bijgevuld en nu alweer minimaal is dat er toch wel wat lek is..
Remmen vind ik het belangrijkste van een auto, dus ik zou er niet zo makelijk over denken hoor!
het lijkt mij dat als je 2 weken geleden goed heb bijgevuld en nu alweer minimaal is dat er toch wel wat lek is..

Remmen vind ik het belangrijkste van een auto, dus ik zou er niet zo makelijk over denken hoor!
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
Laat hem staan tot het probleem opgelost is. Veel te link om mee te rijden. Ook als je in 'n slakkegangetje rijdt, voor je het weet rij je harder dan je denkt. Je remweg wordt onzettend lang. En het gaat weer glad worden te komende tijd en heb je zeker goede remmen nodig. Zelfs de Flinstones komen op tijd stop. Dus STAAN laten. Ga maar op je fiets naar je werk.
Alles in je remsysteem, eigenlijk 
Lekje moet toch wel te vinden zijn hé, auto op de brug, pompen en zoeken maar.

Lekje moet toch wel te vinden zijn hé, auto op de brug, pompen en zoeken maar.
-
Vier jaar geleden ook problemen mee gehad. Is nog 'n heel gedoe geweest. Ik reed toen nog 19 txe uit 91. Kwam terug van kraamvisite met vrouw en mijn dochtertje van 'n paar maanden. Ook geen remmen meer en lang de kant gezet. taxi gebeld voor mijn vrouw en mijn dochtertje en mijn auto laten afslepen. Defecte hoofdremcilinder reparatie cq. vervanging door de dealer was duur. Op de sloop 'n andere gehaald en gemonteerd door 'n collega. Nog vier jaar mee gereden zonder problemen.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Black Beauty schreef:Vier jaar geleden ook problemen mee gehad. Is nog 'n heel gedoe geweest. Ik reed toen nog 19 txe uit 91. Kwam terug van kraamvisite met vrouw en mijn dochtertje van 'n paar maanden. Ook geen remmen meer en lang de kant gezet. taxi gebeld voor mijn vrouw en mijn dochtertje en mijn auto laten afslepen. Defecte hoofdremcilinder reparatie cq. vervanging door de dealer was duur. Op de sloop 'n andere gehaald en gemonteerd door 'n collega. Nog vier jaar mee gereden zonder problemen.
TMC16v schreef:2week geleden andere (geen nieuwe) hoofdrem cilinder erop gekregen