Maik's 5GT Turbo phase1 Project. (gaat maar verder)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

Doet 'ie het al? >-) :p :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Oh ga die jongen nou niet zitten heuen, het is al erg genoeg dat het allemaal zo tegen zit.
Kop op Maik, ik weet hoe het voelt :wink: (Y)
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

Matijs schreef:Oh ga die jongen nou niet zitten heuen, het is al erg genoeg dat het allemaal zo tegen zit.
Kop op Maik, ik weet hoe het voelt :wink: (Y)
??? Ik ben slechts benieuwd, probeer wat interesse te tonen :beer:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:) Snap ik, maar misschien heeft Maik momenteel wat lange tenen :wink:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

moet zeggen dat ik ook wel benieuwt ben naar de status :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Status, Auto rot weg en Koppeling werkt nog niet :s

Dit weekend hopelijk weer sleutelen, want vorig weekend kwam het er niet van :(.

Hopelijk kan ik goed nieuws brengen na dit weekend, zoniet dan kan het alsnog want dan komt er gewoon een koppeling in die voor de Renault 5 GT Turbo is gemaakt.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik zal voor je duimen (Y)

hope dat het lukt met de koppeling,tenmiste de gene die je er in wilde zetten.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

Succes joh (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Jongens hier weer een update:

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is:
De koppeling en het vliegwiel zijn 100% goed,
dit houd in dat het hier niet aan ligt.

Slechte nieuws is:
ik maak te weinig koppelslag.
Dit kan weer verschillende redenen hebben,
die ik weer moet gaan uitzoeken.

Of te wel, ik ben nog wel even bezig.

vandaar de vraag aan jullie, kunnen jullie
voor mij de afmetingen van verschillende koppelvorken
opmeten en posten.
(( dit staat ook in topic koppelvork in JB3-bak ))
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Jongens erger kan het niet worden,

er zitten scheurtjes in mijn spagettiespruitstuk :( :(


pff wat word ik ....... :@
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

had jij je spruitstuk in gepakt???? k-tec???
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

dammed,zit je echt niet mee

hou de moed er in (Y) was het spruitstuk net nieuw?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

JL wil ze niet meer verkopen vanwege dat scheuren. hij heeft er garantie problemen mee gehad om dat ze niet wilden geloven dat er zo veel gescheurd waren meen ik (N) (N)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wil nix zeggen, maar bijna alle ingewikkelde spagetti's scheuren. Tis gewoon technisch erg onhadig met al die bochtjes en het uitzetten.
En al die RVS dingen scheuren allemaal bij de collector.
Spruitstukken voor Nissan (CA18, SR20 motoren) zin ook erg compact en onhandig. Scheuren ook allemaal rond de 10.000 km.

Normaal staal heeft er iets minder last van en is ook makkelijker te repareren.

Want let op, Maik laat em lassen en binnen de kortste keren gaat ie weer...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ja ik weet het steven,

Hoe zit het met de mensen die een spagetti hebben met die verstevigde platen erbij??

@bone: ja hij zat in gepakt ...
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

niet in pakken!!! kan het niet vaak genoeg zeggen!!
(N)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

oke, ga hem toch laten lassen zover mogelijk en dan ook het verpakkingje eraf halen.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Hoe zit het met de mensen die een spagetti hebben met die verstevigde platen erbij??
Wat bedoel je hier mee Maik? Waar zitten die? Ik heb er hier een liggen van Reichhrad, hellaas nog niet gemonteerd, maar zit hier verschil in t.o.z.v. die van k-tec?

En waar is hij gescheurt precies.

gr sander
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Bij de collector aan turbo zijde...


.....

ik vroeg mij eerder af of mensen die geen tape gebruikt hebben maar wel een verstevigde versie hebben of die ook last van schuren hadden.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Bij de collector aan turbo zijde...


.....

ik vroeg mij eerder af of mensen die geen tape gebruikt hebben maar wel een verstevigde versie hebben of die ook last van schuren hadden.
Wat wel belangerijk is dat je de turbo goed afsteunt, want anders scheurt hij door het gewicht van je turbo. Je turbo moet op zijn steeun steunen en niet op het uitlaatspruitstuk.

gr sander

gr sander
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Die extra steunen heb ik er idd inzitten :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De mijne is niet gescheurd. Ik heb wel die extra steunen erop zitten maar heb hem niet ingepakt.
5 GT Turbo '88 GT5
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Oké, bedankt Roy.

Dat wilde ik even weten.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Kan iemand voor mij de hoogte van een orginele koppeling meten.

dus van de grond af naar de kopsekant van drukvingers.

(het liefst in ongespanne en gespanne toestand)
Tnx. alvast.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Dacht dat mijn koppeling goed werkte maar dat is achteraf dus niet zo geweest. Ik heb denk ik hetzelfde probleem als Maik. Alleen dan wat in een lichtere vorm. :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Maik (WOOFER) schreef:Kan iemand voor mij de hoogte van een orginele koppeling meten.

dus van de grond af naar de kopsekant van drukvingers.

(het liefst in ongespanne en gespanne toestand)
Tnx. alvast.
Mijn idee:
meet de ongespannen positie op. (niet vanaf de grond, maar vanaf pasvlak van het motorblok).
Vervolgens meet je de verplaatsing van de kabel, als je de koppeling helemaal ingetrapt hebt, en met de hefboomverhouding reken je dan de verplaatsing van de drukgroepvingers uit.
rev it like a rental
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

euh... je bedoelt vanaf het vliegwiel?

want motor gaat zo moeilijk :)

vliegwiel is 23mm dik (orgineel)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Job-turbo schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Dacht dat mijn koppeling goed werkte maar dat is achteraf dus niet zo geweest. Ik heb denk ik hetzelfde probleem als Maik. Alleen dan wat in een lichtere vorm. :p
probeer eens het plastic blokje achter je pendaal weg te halen.
en als dat nog niet werkt

een moertje (ff inslijpen) en achteraan je koppelingkabel te zetten tussen het eindstuk en het metale voetje (ofzoiet hihi ;) )
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
Job-turbo schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Dacht dat mijn koppeling goed werkte maar dat is achteraf dus niet zo geweest. Ik heb denk ik hetzelfde probleem als Maik. Alleen dan wat in een lichtere vorm. :p
probeer eens het plastic blokje achter je pendaal weg te halen.
en als dat nog niet werkt

een moertje (ff inslijpen) en achteraan je koppelingkabel te zetten tussen het eindstuk en het metale voetje (ofzoiet hihi ;) )
Dat had ik dus :S Koppelde voor het gevoel wel goed... Alleen mijn krukas vond het niet zo fijntjes.. Krukas is nu niet meer bruikbaar :(
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

OKeee, krukas krom??
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Nee krukas was niet krom. Maar de lagertab was helemaal beschadigd omdat mijn koppeling niet helemaal ontkoppelde. Mijn krukas vond 226 nm niet zo fijn op die manier :s
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Okeeee, das inderdaad minder prettig op zo'n manier.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ik ben van de week weer gezellig op bezoek geweest in delf bij Goodridge en werd net zoals de vorige keer met open armen ontvangen.. :lol:

Deze Jonge heren (zal ik maar zeggen) waren weer bereid om mij te helpen.

Ik had alles meegenomen zodat we alles konden opmeten.

Als eerste hebben we goed naar de koppeling/vliegwiel gekeken. Los gehaald en gedemonteerd.

De gedemonteerde koppeling zag er niet goed uit, want er was hier en daar wat verschoven (waarschijnlijk door dat mooie standaard druklager :( ).
Ze hebben de koppeling weer in elkaar gezet zoals hij hoort te zitten en zijn toen wat meetingen gaan doen.
Omdat ik mijn motorblok niet bij had konden we een aantal metingen niet verichten, maar met wat gok en denkwerk hebben we denkbeeldig blok gemaakt en gekeken of de afstand "de slag" te halen was.
Hieruit bleek dat de slag in eerste instantie NIET het probleem moet zijn, maar zoals ik al zei zat de koppeling niet in elkaar zoals het hoorde.

Na een tijdje gepraat en gedaan te hebben, heb ik het hele zaakie weer meegenomen en ben ik afgelopen zondag aan de slag gegaan.

heb de koppeling/vliegwiel weer gemonteerd met het resultaat dat 'BEIDE' platen nu wel los kwamen.

Goed voorteken dus :D :) ;)

Nu nog maar afwachten wat er aankomen weekend gaat gebeuren, want dan wordt het blok weer gemonteerd in de auto.

Even duimen dan maar.

greetz
maik
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

.....
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Toppie Maik! :)

we (Y) (Y)
Don't walk the grass... smoke it
Plaats reactie