Ik ben nieuw hier en mij naam is Callan.
Voorstellen kan altijd nog...
Ik heb een vreemd probleem met mijn renault 19 uit '94.
Het begon allemaal toen onder het rijden een keer de motor afsloeg. kan gebeuren dacht ik.
totdat ik later bij de benzine pomp de auto af zette en hem dus nooit meer aan de praat kreeg.
De startmotor draaide wel en de motor draaide ook maar hij sloeg gewoon niet aan.
Tot mijn verbazing zag ik dat de benzine meter op nul stond. Vol schaamt gooide ik de tank vol.
OLEE dacht ik, MAAR !! ! !
nog steeds gaf de meter NUL

Lucht getankt??? beetje duur voor een tank vol lucht.
Hij zat toch echt vol dus.
Eenmaal thuis (gesleept) ben ik mar eens op onderzoek uitggaan. Na heel lang zoeken bleek dat mijn brandstof pomp ook niets meer deed.
Nadat je de auto op contact zet pompt hij even en dan stopt ie totdat de motor wordt gestart.
Auto naar een monteur gebracht en deze heeft het relais vervangen. Hier zit dus de brandstofpomp EN de vlotter op.
Een tijdje ging het goed totdat hij laatst hetzelfde probleem vertoonde. Naar een paar keer draaien aan het contact deed ie het weer. Toevalstreffer dacht ik. NEE DUS. nu (30-11-04) deed ie het weer.
Alleen kreeg ik hem niet meer aan de praat.
Na wat friemelen en relais eruit en erin gedaan te hebben nog stteds niets. (weet trouwens welke relais van de brandstofpomp is) Plotseling na wat rommelen op de achterbank en boos de deur dichtgooien deed ie het weer.
Iemand suggesties ? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt??? ik wacht af. Vanavond bel ik mijn monteur (een mannetje..) weer even om te vragen of hij iets weet.
Toch een slecht relais er weer ingezet?? ik weet het niet.