front-mount intercooler
lijkt wel verdacht veel op doe van jou, gezien de lobster 

Immer wieder die verdammte Holländer
en tis al zo krap daar 

iemand enig idee of een cooler van een opel vivaro achter de bumper van een gtt te krijgen is, kheb der op internet 1 gevonden die voor een mooi prijsje weg mag, mah zkou graag wel weten of het enig sinds weg te werken is achter de bumper
R5GTT. Drive it like you stole it
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /87195.jpg[/img]
maten heb ik niet, zou ik even uit moeten zoeken, maar ik d8 mischien heeft iemand dit al eens geprobeerd. maar ben bang dat ie iets te groot is
maten heb ik niet, zou ik even uit moeten zoeken, maar ik d8 mischien heeft iemand dit al eens geprobeerd. maar ben bang dat ie iets te groot is
R5GTT. Drive it like you stole it
Denk dat ie wel past, lijkt een stuk kleiner.
Ik ken die dingen jah, ze zijn smal, maar TE hoog
Tenminste.... voor achter de spijlen tussen de mistpitten. Wat wel kan, omdat ie zo dun is, dat het onderste stukje achter de lip vd bumper komt. Dan moet je de IC een beetje schuin naar achter monteren, dan lukt 't wel.
succes

Tenminste.... voor achter de spijlen tussen de mistpitten. Wat wel kan, omdat ie zo dun is, dat het onderste stukje achter de lip vd bumper komt. Dan moet je de IC een beetje schuin naar achter monteren, dan lukt 't wel.
succes

Mrtn = Maarten
-
Laat ik die nu toevallig uit m'n hoofd wetenSteven schreef:Als je nou maten en een foto geeft kan ik wel een schatting doen...
Denk je dat er hier iemand is die toevallig alle intercoolermaten uit z'n hoofd weet?
Die intercooler heeft haakse aansluitingen (dus naar achteren gericht) en de afmetingen zijn 73 x 20. De breedte van het alu-gedeelte is zo'n 55 cm. De aansluitingen zijn 50mm in diameter.
Ik heb contact gehad met dezelfde persoon (in elk geval dezelfde foto). De ic was idd goedkoop, maar heb 'm uiteindelijk niet gekocht, omdat ik de komende tijd toch nog niet met een fmic project ga beginnen. Ik was bij deze intercooler van plan om de bumper te bewerken, zodat het allemaal passend zou worden.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
[img]http://img7.imgspot.com/u/04/305/06/DSCF0217inet.JPG[/img]
Zaakje zit weer gemonteerd
Gaas zit echt tegen de IC aan, dus geen ongelukjes maken
Jammergenoeg is vorige week tijdens die stormen mn bumper omgewaaid, stond tegen een muur, dus allemaal krassen
Maarjah... hebben we weer wat te doen van de zomer
Zaakje zit weer gemonteerd

Jammergenoeg is vorige week tijdens die stormen mn bumper omgewaaid, stond tegen een muur, dus allemaal krassen

Maarjah... hebben we weer wat te doen van de zomer

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jammer van die krassen, maar het ziet er wel goed uit! Is dat je oliekoeler die zo scheef hangt? Blijft dat zo? 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
jep, is de oliekoeler en die blijft ook zo staan jah.
Paste niet recht staand, anders kwam ie voor de radiateur en dat heb ik liever niet ivm met warmtestraling enzo..
Kzal nog wel even een picje maken vd oliekoeler, zit best mooi namelijk
Paste niet recht staand, anders kwam ie voor de radiateur en dat heb ik liever niet ivm met warmtestraling enzo..
Kzal nog wel even een picje maken vd oliekoeler, zit best mooi namelijk

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Eindelijk gelast en wel.
[img]http://img28.exs.cx/img28/8823/S3010164.jpg[/img]
[img]http://img28.exs.cx/img28/9177/S3010166.jpg[/img]
[img]http://img28.exs.cx/img28/8823/S3010164.jpg[/img]
[img]http://img28.exs.cx/img28/9177/S3010166.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Moet nog ff helemaal precies bekijken hoe ik het wil.
Maar dat komt wel goed.
Maar dat komt wel goed.
met recht een dikke FMIC 

-
- Über-Spammer
Dikke shit man

-
- Contacteer:
Ja het gaat nu ff meer om dat het functioneel is dan dat het er netjes uitziet.
Zal in het begin wel ff zonder bumper rijden.
Zal in het begin wel ff zonder bumper rijden.
-
Heb je nou die vivaro/traffic intercooler op de kop kunnen tikken van die kerel die in Oss woonde???? Ik had 'm ook via marktplaats gemaild, maar ik moet de gtt eerst maar eens rijdend krijgen en de carosserie opknappen. Hij was in elk geval nie duurpaz-maniac schreef:kheb voor mijn gtt ook een mooi intercoolertje op de kop getikt, dus binnenkort ook FMIC op de gtt![]()
kzal wel es wat foto's online zetten als ik em binnen heb

Volgens de maten die hij opgaf, zou die aan de ene kant buiten en aan de andere kant binnen het subframe vallen. Daarnaast zou de bumper wat aangepast moeten worden (of schuin monteren). Klopt dat?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ist eventueel handig om 2 intercoolers te gebruiken>?
en daarmee bedoel ik de bestaande (upgrade) en dezelfde maar dan gemonteerd in de bumper.
En die dan aan elkaar doorverbonden
Geeft dit veel meer weerstand?
en daarmee bedoel ik de bestaande (upgrade) en dezelfde maar dan gemonteerd in de bumper.
En die dan aan elkaar doorverbonden
Geeft dit veel meer weerstand?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
Als je het goed doet NIET 
Zie GTTuning systeem.. ook wel org ic + cybercooler

Zie GTTuning systeem.. ook wel org ic + cybercooler

Dit principe heft GTtuning ook.
In principe erg waardeloos, gezien de eerste intercooler al erg in de weg zit en niet veel doet en dan nog ene hoop extra piping wat een hele hoop extra weerstand met zich meebrengt.
Dit houd in dat je de turbo weer veel harder moet laten werken wat weer een hogere gastemperatuur teweeg brengt dus uiteindelijk is de winst minimaal tot nix.
Verder moet je dit toch ook wel in turbolag gaan merken, dus beter gewoon 1 grote.
In principe erg waardeloos, gezien de eerste intercooler al erg in de weg zit en niet veel doet en dan nog ene hoop extra piping wat een hele hoop extra weerstand met zich meebrengt.
Dit houd in dat je de turbo weer veel harder moet laten werken wat weer een hogere gastemperatuur teweeg brengt dus uiteindelijk is de winst minimaal tot nix.
Verder moet je dit toch ook wel in turbolag gaan merken, dus beter gewoon 1 grote.
Kun je niet gewoon alleen de Cybercooler gebruiken dan?? en de originele intercooler gewoon weg laten?? of heeft dat dan weer te weinig effect??
Mijn mening is dat als je dan het openluchtfilter achter de grille plaatst op de plek van de originele ic in plaats van in het (warme) motorruim naast je turbo. Dat het effect nagenoeg hetzelfde of misschien wel beter is.
Maargoed GTtuning met aanhangers denken daar vast heel anders over
Maargoed GTtuning met aanhangers denken daar vast heel anders over

-
- Contacteer:
Uhhm
Ja wat moet ik zeggen.
Mijn auto hangt achter m`n FMIC
.
Damn wat is dat ding grooooooot.
Pica komt morgen wel.
Ja wat moet ik zeggen.
Mijn auto hangt achter m`n FMIC