Even een vraagje.
De sluiting van mijn klapraampjes achter (die pinnetjes), blijven niet meer zitten. Nu slaan elke keer de raampjes open als ik de deur dichtgooi door de overdruk. Nooit echt aan gestoord totdat het van de week zo regende. Is dit een typisch gtt kwaaltje en is dit te verhelpen? Anders zet ik er een setje op dat wel nog werkt of nieuw is(dus wel werkt).
Grz Richard
klapraampjes gtt
Bij mijn vorige Bleu Sport heb ik ze destijds vervangen omdat bij mij ook elke keer een raampje opensloeg. Helaas werktte dit niet.
Ik ken iemand die er een Tie Rip door heen heeft gedaan..
Ik ken iemand die er een Tie Rip door heen heeft gedaan..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Zit een soort klik-systeem in dat uitzet-beugeltje. Kan zijn dat hij niet meer klikt, kan ook zijn dat hij juist heel zwaar klikt, waardoor je hem er misschien niet ver genoeg in drukt.
Wat bij mij werkte was met de achterklep open en staande achter de auto met één hand het raam goed dicht drukken, en met de andere hand aan de binnenkant het hendeltje goed aantrekken. Bij mij zij hij toen ineens toch <klik>, en daarna bleef hij perfect dicht zitten
Oja, en als je raampjes erg hangen, dan ook goed omhoog trekken, zodat ze goed horizontaal hangen.
Wat bij mij werkte was met de achterklep open en staande achter de auto met één hand het raam goed dicht drukken, en met de andere hand aan de binnenkant het hendeltje goed aantrekken. Bij mij zij hij toen ineens toch <klik>, en daarna bleef hij perfect dicht zitten

Haha, wie heeft dit probleem niet.Chris schreef: Ik ken iemand die er een Tie Rip door heen heeft gedaan..
Overigens bestaan er voor het woord Tie-wrap wel 100 benamingen he

-
Bij mn GTE was er gewoon een dikke schroef doorheen gedraaid
, het helpt wel, maar ze gaan ook niet meer open
en het is lelijk

Ben ik blij dat ik mijn auto kocht met dichte raampjes 
Dus wie zich helemaal kapot ergert haalt van de sloop gewoon een paar achterruitjes van een normale 5 met dichte ruitjes
'Jah maar dan kan ik ze zomers niet meer opendoen'
Hoe vaak doe je dit nou? Bijna nooit, juist...

Dus wie zich helemaal kapot ergert haalt van de sloop gewoon een paar achterruitjes van een normale 5 met dichte ruitjes

'Jah maar dan kan ik ze zomers niet meer opendoen'
Hoe vaak doe je dit nou? Bijna nooit, juist...
-
Nee, dan zijn ze toch echt uitgelodderd
. Die sluitingen zijn al voorbij het punt dat wat extra moeite nog helpt. Even ome RNO bellen wat nieuwe sluitingen kosten, zal ook wel weer de hoofdprijs zijn...
Heej Riel
tie rap
tay wrap
thie rep
....?

Heej Riel

tie rap
tay wrap
thie rep
....?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Been there, done thatSteven schreef:Dus wie zich helemaal kapot ergert haalt van de sloop gewoon een paar achterruitjes van een normale 5 met dichte ruitjes

Kutklapraampjes...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
Groot gelijk, want het zal eens een keer niet frans zijn!
Maar ik vind ze toch wel prettig om rook en warmte mee uit de auto te trekken zonder gek te worden van de wind...
Maar ik vind ze toch wel prettig om rook en warmte mee uit de auto te trekken zonder gek te worden van de wind...

Ik zat laatst trouwens in een pontiac transporter, daar kon je die achterste zijruitjes met een electrisch motortje openen.
Bepaalde Megane 1's hebben dat ook, is dat met een beetje gefrutsel niet over te bouwen? Hoef je ook niet telkens door die hele auto heen om ze dicht te drukken.
Bepaalde Megane 1's hebben dat ook, is dat met een beetje gefrutsel niet over te bouwen? Hoef je ook niet telkens door die hele auto heen om ze dicht te drukken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Volgens mij hebben alle Mégane coupé's dat. Zeker de ph2Steven schreef:Ik zat laatst trouwens in een pontiac transporter, daar kon je die achterste zijruitjes met een electrisch motortje openen.
Zou wel overbouwbaar moeten zijn, maar je zit even met de bevestigingen en de plaatsing van het motortje.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Heb er ook vaste ruitjes in zitten. Bevalt prima en achterin kan toch niemand meer zittenBas schreef:Been there, done thatSteven schreef:Dus wie zich helemaal kapot ergert haalt van de sloop gewoon een paar achterruitjes van een normale 5 met dichte ruitjes![]()
Kutklapraampjes...

There will be plenty of time to rest when your dead