heeft iemand van jullie spoorverbreders op ze clio zitten...iemand raadde mij dat aan om te doen
maar wie heeft dit ook en is het ook idd een positieve vooruitgang, en wat kost zoiets?
vriendelijke groete
spoorverbreders...
-
Naar mijn mening verbetert het je wegligging zo weinig dat het verwaarloosbaar is. Het ziet er natuurlijk wel vetter uit. de prijzen varieren nogal, voor 4 stuks zon 50 euro ongeveer.
Oh ja?Bram (vospower) schreef:Naar mijn mening verbetert het je wegligging zo weinig dat het verwaarloosbaar is. Het ziet er natuurlijk wel vetter uit. de prijzen varieren nogal, voor 4 stuks zon 50 euro ongeveer.
Reken maar op tegen de 200 euro voor 4 stuks. Wel de zgn adapterplaten. Die je dus op je naaf schroeft en daar weer het wiel op schroeft. De standaard 'tussenspoorverbreders' zijn niet aan te raden, tenzij je voor 5 mm gaat, maja, da's meer een oplossing voor aanlopende velgen.
Verwaarloosbaar is het zeker niet! Een bredere achteras is bij de gtt wel zo prettig. Maar een betere optie is een achteras van een clio 16v monteren. Die is al wat breder van zichzelf. En past prima. En waarschijnlijk goedkoperBram (vospower) schreef:Naar mijn mening verbetert het je wegligging zo weinig dat het verwaarloosbaar is.

kwestie van smaak, overstuur onderstuurSteven schreef:Waarom zou je achter breder willen? Ik zou eerder voor breder gaan...

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
http://www.ebay.de heeft vaak veel verbreders.
Spoorverbreders zijn voornamelijk standaard en minder type-afhankelijk, de verbreders voor een 5 passen ook op een clio vanwege de naafdiameter 60,1 en de 4x100 gat. Mocht je redelijke verbreders hebben, ik heb 15mm per wiel, heb je verlengde bouten nodig. Nog dikker (weet niet welke dikte die overgang zit, denk zo 25mm en hoger), heb je adapterplaten nodig waarmee je de bouten in de verbreder draait en de verbreder met aparte bouten in de naaf draait. Dit omdat het anders niet stevig genoeg zou zijn.
Spoorverbreders zijn voornamelijk standaard en minder type-afhankelijk, de verbreders voor een 5 passen ook op een clio vanwege de naafdiameter 60,1 en de 4x100 gat. Mocht je redelijke verbreders hebben, ik heb 15mm per wiel, heb je verlengde bouten nodig. Nog dikker (weet niet welke dikte die overgang zit, denk zo 25mm en hoger), heb je adapterplaten nodig waarmee je de bouten in de verbreder draait en de verbreder met aparte bouten in de naaf draait. Dit omdat het anders niet stevig genoeg zou zijn.
Alles van een 5 past wel op een clio 

-
Ik zou voor geen spoorverbreding meer monteren, ivm extra krachten op de ophanging en stuurinrichting.
Achter is dat veeeeel minder kritisch, alleen nog "slecht" voor de lagers.
Achter is dat veeeeel minder kritisch, alleen nog "slecht" voor de lagers.
mmmmm ok, ik denk er nog ff over na
heb tog nog een paar andere dingetjes (zoals schade en lekkage) die ook geld kosten en tog voor gaan op de uiterlijke schoonheid van de auto...
want die angel eye lampen vind ik tog wel heel erg mooi in tegenstelling tot bv lexus lampen achter (vind ik absoluut niet mooi op een clio)

heb tog nog een paar andere dingetjes (zoals schade en lekkage) die ook geld kosten en tog voor gaan op de uiterlijke schoonheid van de auto...
want die angel eye lampen vind ik tog wel heel erg mooi in tegenstelling tot bv lexus lampen achter (vind ik absoluut niet mooi op een clio)