Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Patrick

zo nu weer een post van mij,ik weet nu nog niet wat ik ga schrijven maar dat komt vanzelf wel als ik bezig ben dat er iets op komt waar ik van denk dit zou tekst kunnen zijn.
nou even over project 21 turbo,nou dat project is er nog steeds niet,al wil ik wel met en met wat onderdelen kopen zodat als die start er is er ook een start kan plaatsvinden.
project 19 16v is zoals jullie al hebben kunnen zien al van start gegaan en ik ben nu nog altijd bezig met het mechanisch perfect in orde maken ervan.
dat wil zeggen"geen muziek voordat alle kraakjes en piepjes weg zijn".
tja ik zou graag nu nog een paar rechte nieuwe leuke velgjes willen voor eronder,maar ja de financiele kant wil nog niet zo meewerken op dit moment dus doe ik het nog even met een paar kromme tot na de winter.
als ik nieuwe banden nodig heb dan kan ik beter kijken of ik die velgen er meteen bij kan nemen zodat ik dat in 1 slag kan bewerkstelligen.
maar ja,dromen kan geen kwaad :lol:
tja achteraf heb ik toch niet zoveel te melden,het is dus minder dan ik dacht dus eigenlijk hebben jullie geen ruk aan mijn verhaal :D
ach ja,ik wens jullie allemaal het beste en doe jullie de groeten uit mijn gezellige woonkamer waar ik fijn alleen zit,

pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer

Patrick :p velgen na de winter met bandjes?

(~) (~) ebay.de (~) (~)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
voske

misschien heb ik binnenkort een leuke update :beer:

meer zeg ik nog niet.
Rob

Voor de liefhebbers: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 49114&rd=1

Is misschien wel de update van Vos :lol: :wink: :p
Bram (vospower)

Hij mist alleen nog wat...er ontbreekt iets zeg maar :lol:
MarcoG
Contacteer:

Nou, had ik maar wat te melden...

APK vandaag, was nie helemaal goed. Achter nog altijd een remverschil van 55%. Deze week nieuwe schiefkes+lagers+blokskes monteren.
Oh ja, dat stelmechanisme van de koplampen is kaduuk en die jong van de APK vond het niet goed dat de lamp nu "vrij" op en neer kon bewegen. Dus daar moet ik ook efkes een oplossing voor verzinnen, alhoewel ik daar geen last van heb, hij ligt vrij stevig op z'n laagste positie.

Hey 270kmh-Pat-ik-was-nog-aan-het-uitrollen :wink: mot met jou es babbelen over wat spul...zie pm.
Riël
Über-Spammer

MarcoG schreef:Nou, had ik maar wat te melden...

APK vandaag, was nie helemaal goed. Achter nog altijd een remverschil van 55%. Deze week nieuwe schiefkes+lagers+blokskes monteren.
Oh ja, dat stelmechanisme van de koplampen is kaduuk en die jong van de APK vond het niet goed dat de lamp nu "vrij" op en neer kon bewegen. Dus daar moet ik ook efkes een oplossing voor verzinnen, alhoewel ik daar geen last van heb, hij ligt vrij stevig op z'n laagste positie.

Hey 270kmh-Pat-ik-was-nog-aan-het-uitrollen :wink: mot met jou es babbelen over wat spul...zie pm.
Is ie ontlucht? Handrem werkt goed? 55% verschil enkel door de schijfjes? Genoeg vloeistof? Vloeistof niet te oud? Is hij vóór niet lek/ontlucht? (LV/RA en RA/LV). Of zijn de schijven en blokken echt kaduuk?
MarcoG
Contacteer:

Handrem had ook te weinig kracht. Maar het is ook mijn fout om met die andere (van de sloop afkomstige) blokken te rijden. Had alleen geen tijd om de nieuwe schijven en nieuwe blokjes te monteren. Vloeistof is een paar maandjes geleden volledig vervangen. Maar ik heb wel teveel lege slag in mijn pedaal. Hoop dat dat door de combinatie oude blokken en oude schijven komt.
55% zou volgens die man van de apk kunnen komen door oude al op andere schijven gesinterde blokken op mijn schijven te zetten. Dat gaat natuurlijk nooit goed. Maargoed...misschien morgenavond even op kantoor (zitten in een loods met kantoor, en achteraan is nog plek voor een clio te repareren) nieuwe schijven erop. Dan kijk ik wel weer. Uitlaat lekte ook nog een klein beetje. Dit keer nog wat GunGum tussen de pakking smeren. (Y)
Patrick L.

sow, hij is LAAG :D
MarcoG
Contacteer:

hu? laag?

1:15 ...kom net uit de kelder. Longen vol spuitnevel. Vanavond de klauwen (wat er nog van over is) schoongemaakt, inclusief toebehoren. Armpjes van de remklauw zitten strak in de blanke lak, *HOEST*. Mijn longen ook. Sante

:beer:

©
Laatst gewijzigd door MarcoG op do 11 nov 2004 0:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Patrick L. schreef:sow, hij is LAAG :D
Is 't gelukt? :D
MarcoG
Contacteer:

Hey Riel, wat doe jij nog op?
Riël
Über-Spammer

Ga zometeen een potje Quaken :D
MarcoG
Contacteer:

Tof! Alleen van die graphics engine van Quake wordt ik misselijk. Unreal ging beter...

Succes(Y)
Riël
Über-Spammer

Beh, keek me scheel op Unreal. Quake is the shit :D
MarcoG
Contacteer:

Hey Riel, ik moet morgen ook wat bouten van die klauwen vastzetten. Maar ik heb nog geen loctite. Is dat echt nodig???? Ik erger me te pleuris aan die bouten die niet meer loskomen. Op sommige bouten zat wel wat groen spul...ook loctite?
Riël
Über-Spammer

Beter wel wat opsmeren. Even een flesje shoppen.
MarcoG
Contacteer:

Hmm...zal morgen maar es bij de heuts langsgaan. Misschien zijn een paar nieuwe bouten van de dealert ook aan te raden.
Als ik dat zaakje morgen nog rond een redelijke tijd klaar heb kom ik ook nog langs. Of ik kom gewoon, en werk vrijdag aan de auto...moet toch niet te lang duren, schijven en blokken wisselen.
Ik zal ook naar de bussen kijken van de klauwen, misschien dat die wat stroef gaan.
Patrick L.

Riël schreef:
Patrick L. schreef:sow, hij is LAAG :D
Is 't gelukt? :D
yep, ff dit aankijken, mischien dat ie weer iets omhoog moet... :)
Patrick L.

Marco, nieuwe bouten zijn niet nodig, gewoon goed schoon maken met staalborstel en daarna weer vastzetten , beetje locktite erop, verder kun je het best aan de achterkant van de blokjes wat kopervet smeren, plakt het lekker tegen de zuiger en minder kans op piepen.

lastigste van de schijven achter vervangen kan het losmaken van de naafmoer zijn, die zal wel muurvast zitten, mischien kun beter eerst wiel eraf, naafdopje eraf, wiel erop , op de grond zetten en dan de moer een stukje losmaken met dop en een langepijp, als je luchtgereedschap hebt ben je naturlijk sneller klaar :D
Rémi clio ph3

Gaat er vanavond iemand??
Ik ben er weer eens :p
Riël
Über-Spammer

Ik wel, tegen tienen.
Bram (vospower)

Me too :p
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

ik sla over moet effe aan de gti werken
MarcoG
Contacteer:

Bedankt Patrick....ik ga het eens proberen. Alle prullen in de auto laaien en dan weer terug naar kantoor/loods. Hopelijk nog tot vanoavend :)
Ollie

hoi joooooooong :D
Riël
Über-Spammer

Hoooooooooooooooi joooooong :beer:
MarcoG
Contacteer:

Hey, me auto zit weer immekaar, met nieuwe schijven, blokken, lagers, gelakt armpje (bremskolbe, ja sorry, was een duits technisch boek wat ik heb) en nog wat spul. Om 2.00 vannacht was ik al klaar. Was wel mooi geweest als ik elke pauze op kantoor wat aan die kar kon doen... (Y)
Patrick L.

~Hoi joooooooong~
Patrick L.

ff een vraag,
wie vetrekt hoe laat vanuit welke plaats (geusselt of de valk) a.s. zondag naar de meern?
Rémi clio ph3

Ollie schreef:hoi joooooooong :D
:lol: :lol:

Ik rij pas mee vanaf de lucht.
MarcoG
Contacteer:

Ik heb zelf nu de remschijven (inc. de ABS ring), blokken, en de arm van de klauw vervangen (nadat hij in 3 lagen hittebestendige blanke lak is gezet). Een warme plek om te werken is echt een aanrader. Nu de uitlaat nog HELEMAAL dicht maken en de koplamp vastzetten. Dan kan het powerflex setje erop. Heb net het ontbrekende boutje voor de stabistang bussen gekregen. Er zat maar 1 in de verpakking ipv 2 stuks, foutje van powerflex.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/in-de-loods.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... t-erop.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/linksachter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/rechtsachter.jpg[/img]
Ik heb de remarmen met nieuwe (sterkere) en hooguit 4mm langere bouten vastgezet. Dat ging bij de linkerklauw prima, maar bij de rechter lukte dat niet bij het onderste boutje. Op de foto zie je de bovenste zwarte bout (=nieuw) en de onderste blank staal (=oud). Ik kreeg die langere bout er niet helemaal in...dacht dat omdat ie langer was, er aan het einde van de draadtap van de klauw flinke roest zou zitten waar hij niet doorheen kon. Bij de linkerklauw was het geen probleem, die arm zit berestrak vast.
Rémi clio ph3

Michel, waar blijft die foto van Ollie........ :smoke:
Patrick L.

marco, zier er mooi uit die nieuwe spullen (Y)
Patrick L.

Patrick L. schreef:ff een vraag,
wie vetrekt hoe laat vanuit welke plaats (geusselt of de valk) a.s. zondag naar de meern?
hallooooooo, is hier nog iemand die dit uberhaupt leest??
Gesloten