ACT: Clio Williams Deel 1
-
Ik zag ook een advertentie staan voor je booskijkers. Losse onderdelen in de verkoop? 

Kan ook niks ongemerkt doen héLotuzClioWilliams schreef:Ik zag ook een advertentie staan voor je booskijkers. Losse onderdelen in de verkoop?

nog ff een betere foto maken,was al een beetje schemerig vanmiddag.
-
En de skirts verwijderen. En de luchthapper weer de originele kleur geven. En... 

-
Op de foto lijkt het anders alsof ze er nog op zitten. Weg ermee! 

Steven schreef:@Floortje, ik wilde je al bijna een PM erover gana sturen met de tip om ze eraf te rippen

Kreeg van iemand anders deze PM al:
beetje raar misschien deze pm, maar wilde effe zeggen dat de willie er zo veel beter uit ziet. Overigens dit is niet een pm om je te laten weten dat ik niet van jou style hou of zo. Maar ik zou bijna zeggen hou hem zo en blijf lekker rijden
Nutteloze berichten[img]http://smile.smilies.nl/438.gif[/img],als ik er in wil blijven rijden,dan had ik 'm 3 maanden geleden niet te koop gezet,of er moet iemand zijn die me 8000 euro schenkt zodat ik m'n gt af kan maken,dan hou ik de williams er wel bij
-
- Moderator
- Car: Megane
snap ik wel dat je zo reageerd. Maar ik vind een willie toch iets speciaals en daarom vind ik hem mooier zonder al de plastic shit
no hard feelings

no hard feelings

Hallo iedereen,
Ik ben hier nieuw dus ik weet niet of ik in de juiste topic een vraag stel, maar dat hoor ik vanzelf denk ik.
Ik wil een Williams gaan kopen
, alleen zijn er dingen waar je echt op moet letten?
Ik ben hier nieuw dus ik weet niet of ik in de juiste topic een vraag stel, maar dat hoor ik vanzelf denk ik.
Ik wil een Williams gaan kopen

Hoi Niels, stel jezelf even voor in het wie is wie subforum, wat de dingen waar je op moet letten betreft:
Carrosserie
· Achterschermen let op roest op de achterschermen ze hebben dit bijna allemaal (althans de geïmporteerde versies)
· Schades let op of de bumpers goed recht zitten vaak al een teken van schade
· Kijk op de brug of de kokerbalken nog netjes recht zijn, vouwen en knikken duiden op schades.
· Dorpels roest hoewel dit niet vaak voorkomt heb ik het wel al eens gezien
· Achterklep roest ter hoogte van slot bevestiging aan de binnenkant
· Verder algehele staat deukjes krasjes enz.
Interieur
· Voorstoelen bij deze wil de rugleuning het wel eens begeven TIP: even doen alsof je iemand achterin in laat stappen dit moet soepel gaan.
· Kijk onder de bekleding in de kofferbak voor eventuele schade verleden ribbels moeten recht zijn, tevens wil hier nog wel eens water onder te vinden zijn.
Motor
· Kijk in motorruimte of deze schoon is of dat er overal olie ligt, is redelijk gevoelig voor olie lekkage.
· Naast de accu zitten zekeringen en relais trek het zwarte bakje open en je weet of er aan deze auto in het verleden geknoeid is als het er niet netjes uitziet.
· Bij koude motor harde tikkende klepstoters dit hoor je duidelijk, maar moet weg trekken als de motor op bedrijfstemperatuur komt.
· Let op de oliemeter, er hoort tot vlak onder het maximum olie in te zitten, anders bijvullen voor de proefrit.
· Koppakking let op bruine drab in koelvloeistof vat en borrelen van koelvloeistof in expansie vat.
· De motor mag geen druppel koelvloeistof verbruiken, wederom lekke koppakking.
Versnellingsbak
· Clio's voor 93 zwakke versnellingsbak vaak gaan de synchrone ringen kapot zeer duren reparaties.
· Zou soepel moeten schakelen.
· Licht rammelen bij accelererend insturen duidt meestal op binnenkort versleten kruiskoppelingen. Niet te verwarren met een rammelend uitlaatsysteem, wat niet helemaal vrij hangt in de bochten.
Overige onderdelen
· Wiellagers willen nog wel eens kapot gaan.
· Fusee kogels zit vaak spelling op.
· Stuurhuis let op dat er geen spelling op het stuur zit.
· Veel 16V's zijn verlaagd, check of je wielen vrij kunnen draaien tijdens maximaal inveren en/of maximale wieluitslag. Inveren geldt ook voor achterwielen. Let daarnaast op de wegligging van sterk verlaagde Clio's.
Proefrit
· Koop NOOIT een Clio 16V zonder een proefrit te hebben gemaakt (geen enkele auto trouwens) !!! En zorg dat je zelf een stuk stuurt, dus niet alleen er naast zitten.
· Een koude motor heeft een extreem hoge oliedruk, voorzichtig warm rijden, op bedrijfstemperatuur zakt de oliedruk.
· Let tijdens het rijden op het volgende: Oliedruk (meest rechtse meter) Bij warme motor (100graden olie temp.) zou deze bij een toerental van 4000 toeren minstens 2,5 bar zijn. Is dit niet zo NIET kopen indien lagere oliedruk.
· Olie temp zou niet boven 120graden mogen komen.
· Koelvloeistof temperatuur dit is zeer verschild bij de Clio de een word wel warm en de ander niet, maar zou op de snelweg niet hoger als de helft van de meter moeten komen.
· Als je een stuk hebt gereden even stil gaan staan en de motor uitzetten, vervolgens onder de motorkap kijken naar koelvloeistof vat ziet u niets raar is het goed, maar borrelt het is de koppakking kapot. NIET kopen.
· Probeer een paar bochten iets harder te nemen dan dat je normaal zou doen, dit om te testen of wiellager aandrijfassen en fuseekogels te checken. Hoort u vreemde geluiden (tikken, bonken, scheurende enz) is er iets niet goed. Laat dit eerst oplossen al voor U een beslissing maakt.
· Let goed tijdens het rijden of hij wel spoort, daarmee bedoel ik of hij niet een kant optrekt of overgevoelig is voor spoorvorming. (bij banden groter als 195 is dit moeilijker te bepalen.)
· Let op spelling op het stuur tijdens het rijden, dit mag eigenlijk niets zijn tot een enkele millimeter.
Overige opmerkingen
· Naarmate een Clio meer getuned is, zal hij sneller slijten, meer en duurder onderhoudt vergen. (De plezierfactuur gaat weliswaar ook omhoog.)
· Kilometerstand; een Clio blok gaat gem. 250.000 km mee mits goed onderhouden.
· Ze zijn duur in onderhoud als men zelf niet kan sleutelen, kleine motorruimte met hele grote motor.
· Een genot om in te rijden
· Probeer er eerst een paar uit je zal merken dat geen van alle hetzelfde rijd en neem de beste.
· Neem indien mogelijk iemand mee die er verstand van heeft. Er zullen hier altijd wel mensen zijn die best met je mee willen gaan om er een te testen.
· Let op katvervangers en APK, met gechipte Clio's die een katvervanger hebben, moet de trukendoos open om ze door de APK te krijgen. Dit is wel te realiseren, maar een extra inspanning waarmee je rekening moet houden
Don't walk the grass... smoke it
-
[img]http://smile.smilies.nl/382.gif[/img]Niels Takken schreef: Ik wil een Williams gaan kopen
Je bent al bekend met de 16v, dus dan moet je wel een beetje de kwetsbare punten van de Clio kennen. Succes met je zoektocht naar een mooie Williams.

-
Florus schreef:Ja, nou weet ik het gvd wel hoor !

-
Mijn voorkeur gaat uit naar een Williams met nummer. Heeft toch iets bijzonders, vind ik. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van het aanbod. De staat van de wagen is uiteraard belangrijker dan zo'n plaatje.Niels Takken schreef: qua restwaarde welke fase zou je mij dan aanraden? met nr of zonder nr, maar die wel jonger is?
-
Ik heb een Duitse Williams met onderhoudsboekje met stempels erin van Renault garages. Het verloop van de kilometerstand is logisch, al weet je het natuurlijk nooit 100% zeker. Maar voor zover tot nu toe is geconstateerd, is het een prima wagen. De wagen is natuurlijk wel al 11 jaar oud, dus helemaal perfect is hij ook weer niet. Echter ik verwacht geen grote mankementen.
Juist niet !LotuzClioWilliams schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar een Williams met nummer. Heeft toch iets bijzonders, vind ik. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van het aanbod. De staat van de wagen is uiteraard belangrijker dan zo'n plaatje.Niels Takken schreef: qua restwaarde welke fase zou je mij dan aanraden? met nr of zonder nr, maar die wel jonger is?
Williams met een nummer, daar rijden er nog heel -veel van rond. De Williams fase in de lichtere kleur blauw, daar rijden er echt niet zoveel meer van rond. Die zijn meer waard vindt ik.
En nog wat:
-De fase 2 heeft minder roest vanwege een kitfoutje in het achterscherm,
-mooiere achterlichten,
-mooiere strip op de achterklep
-en een mooiere grill

Wat belangrijk is, is een keuring voordat je hem aankoopt. Als ik de mijne niet had laten keuren had ik het nog zwaar voor mijn kiezen kunnen krijgen.
En als er reparaties uit de keuring naar voren komen, is het altijd nog mogelijk om de prijs te bespreken.
Basic schreef:Juist niet !LotuzClioWilliams schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar een Williams met nummer. Heeft toch iets bijzonders, vind ik. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van het aanbod. De staat van de wagen is uiteraard belangrijker dan zo'n plaatje.Niels Takken schreef: qua restwaarde welke fase zou je mij dan aanraden? met nr of zonder nr, maar die wel jonger is?
Williams met een nummer, daar rijden er nog heel -veel van rond. De Williams fase in de lichtere kleur blauw, daar rijden er echt niet zoveel meer van rond. Die zijn meer waard vindt ik.
En nog wat:
-De fase 2 heeft minder roest vanwege een kitfoutje in het achterscherm,
-mooiere achterlichten,
-mooiere strip op de achterklep
-en een mooiere grill
Wat belangrijk is, is een keuring voordat je hem aankoopt. Als ik de mijne niet had laten keuren had ik het nog zwaar voor mijn kiezen kunnen krijgen.
En als er reparaties uit de keuring naar voren komen, is het altijd nog mogelijk om de prijs te bespreken.

car: '93 bmw 325 i cabrio
-
Wat mooier is, is natuurlijk heel persoonlijk. Die bolle achterlichten bijvoorbeeld vind ik juist weer minder. De fase 2 grill echter weer mooier. En Monaco blauw is zeker niet lelijk, maar ik blijf het vreemd vinden dat Renault de Williams in twee verschillende kleuren blauw heeft uitgebracht. Ach, fase 1 of 2, allebei mooi. 

Ja idd, maar wat ik heb begrepen is dat meneer in Leeuwarden woont.RoyW schreef:u heeft gelijk... maar serieus. ben je geinteresseerd ga is bij veban rijswijk kijken. deze man heeft naar mijn mening serieus verstand van willies en heeft ook een aantal mooie staan.
Dat is toch wel ver weg aangezien veban in rijswijk is..
Basic schreef:Ja idd, maar wat ik heb begrepen is dat meneer in Leeuwarden woont.RoyW schreef:u heeft gelijk... maar serieus. ben je geinteresseerd ga is bij veban rijswijk kijken. deze man heeft naar mijn mening serieus verstand van willies en heeft ook een aantal mooie staan.
Dat is toch wel ver weg aangezien veban in rijswijk is..

Basic schreef:HOU JE BEKRoyW schreef: uiteraard. maar ja fase 2 roest ook (patje!!)
![]()
Ja maar tis maar heel klein plekje
Het is al getectyleerd en int voorjaar ff aanpakken.

Laatst gewijzigd door RoyW op di 9 nov 2004 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.