ACT: F.A.Q. ICE
-
- Car: Renault Clio III RS
http://www.csb.nl/pid1938.htmljordyp schreef:hej, weet iemand misschien waar je rockford speakers kan kopen? Heb al veel gezocht en nog niks gevonden!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok ik ben nu wat serieuze naar zo'n ding aan het kijkenOllie schreef:Dennis...merken van Powercaps die ik tegengekomen ben:
Boa
Ground Zero
Zealum
Stealth
Helix
Alfatec
RF
Brax
Volgens mij allemaal niet slecht of veel verschil, wel tov no-name natuurlijk. Allemaal 1F of meer en met digitale spanningsweergave.
iemand een beetje een goeie suggestie? (zonder dat ik failliet ga

GENERATION XX CAP1000D
Hifonics Generation XX Super Capacitor
1 Farad Digital Capacitor
Provides Enhanced Bass Response
Digital read out of voltage
Status LED
Gold Terminal Posts with Remote Post
Surge Voltage 20 VDC
Working Voltage 16 VDC
En ziet er erg goed uit!
Hifonics Generation XX Super Capacitor
1 Farad Digital Capacitor
Provides Enhanced Bass Response
Digital read out of voltage
Status LED
Gold Terminal Posts with Remote Post
Surge Voltage 20 VDC
Working Voltage 16 VDC
En ziet er erg goed uit!

Een betere foto zoals ie er bij mij thuis bij ligt
[img]http://img76.exs.cx/img76/8571/powercap.jpg[/img]

[img]http://img76.exs.cx/img76/8571/powercap.jpg[/img]
Laats had ik een post neergezet,op de vraag of er makkelijk 16,5 cm speakers in de deuren van een clio2 passen.Nou had ik dus wat bedrijven gebelt,en kreeg allemaal het antwoordt van "Dat word zelf aanpassen".oke zo ver was ik dus ook wel.tot dat ik Ron de Vries ermee confronteerde .Daar kreeg ik dus ook weer het anwoord van dat word aanpassen.Maaaaaaaar we kunne ook gedeeltelijke deurpanelen leveren voor circa 300a350 euro,maar daar kunnen dan wel 2*16.5cm in en 1*10cm
.dit valt wel buiten mijn budget maar mischien voor anderen hier iets???zal ook eff een foto zoeken (voorbeeld clio2)
[img]http://web.tiscali.it/pmmodifiche/fotoe ... pms212.gif[/img]

[img]http://web.tiscali.it/pmmodifiche/fotoe ... pms212.gif[/img]
of deze voor clio I, 55 euro bij vangelderenhifi in duiven
[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/media/CLIO.JPG[/img]

Thnx Stefan , ik ga ze gelijk bestellenStefan S. schreef:of deze voor clio I, 55 euro bij vangelderenhifi in duiven![]()

Weet iemand niet al te dure maar toch goede free air sub's (10")? Deze heb ik nodig om een homemade 4 weg systeem te maken....twee free air sub's in de hoedenplank voor de lagere tonen en twee ovale 3 weg speakers voor de hogere tonen en hier tussen een homemade scheidingfilter die ervoor zorgt dat de 10" alleen de lagere tonen krijgen en de ovale de hogere...
Ze hoeven maar rond de 30 maximaal 50rms te zitten. Het is dus niet om de bas te voelen daarvoor heb ik mijn sub (Audio-system X-woofer 450rms) in de kofferbak maar voor het geluid....beetje expirimenteren.
Ook zoek ik een 4 kanaalsversterkertje van dus rond de 30/50rms...ook niet te duur maar toch goed. Iemand suggesties?
Ze hoeven maar rond de 30 maximaal 50rms te zitten. Het is dus niet om de bas te voelen daarvoor heb ik mijn sub (Audio-system X-woofer 450rms) in de kofferbak maar voor het geluid....beetje expirimenteren.
Ook zoek ik een 4 kanaalsversterkertje van dus rond de 30/50rms...ook niet te duur maar toch goed. Iemand suggesties?
Als het niet voor de bass moet zal ik 2 keer 8" pakken, lekker strak van geluid. Je kunt het beste op mp kijken ofzo voor 2e hands, je weet wat audio nieuw kost
. De Pioneer free air woofer klinkt best leuk voor het geld.
Ik heb een hoedenplank waar 10"in past vandaar en aangezien het niet een simpelplankje is heb ik niet zoveel zin om alles weer aan te passen. Ik had twee sub's van BombardonStefan S. schreef:Als het niet voor de bass moet zal ik 2 keer 8" pakken, lekker strak van geluid. Je kunt het beste op mp kijken ofzo voor 2e hands, je weet wat audio nieuw kost. De Pioneer free air woofer klinkt best leuk voor het geld.

Nee maar het geluid scheiden wel.....en om het te scheiden heb je meerdere boxen nodig.....of wou je zeggen dat een compo set niet beter is dan een 2/3 weg spekerrobclio16V schreef:Meer luidsprekers betekent niet per definite een beter geluid.....

Vind net dat je erg moet uitkijken met veel geluid te scheiden. Het geluid komt dan overal vandaan! Een 2weg speaker is vaak echt geen slechte optie.
Voor het gehoor komt het geluid uit 1 richting namelijk de hoedenplank...dus ik denk dat dat wel mee zal vallen....maar we zien wel ik zit gewoon een beetje te expirimenteren daarom koop ik niet het duurste van het duurst en koop ik zeker niet nieuw.Riël schreef:Vind net dat je erg moet uitkijken met veel geluid te scheiden. Het geluid komt dan overal vandaan! Een 2weg speaker is vaak echt geen slechte optie.

Auch..... geluid scheiden is juist het moeilijkste van een systeempje ontwerpen. Zijn er ook niet veel in Nederland die een goed filter kunnen ontwerpen met een vlakke frequentie response en een fatsoenlijk impendantie verloop.Douwe schreef:Nee maar het geluid scheiden wel.....en om het te scheiden heb je meerdere boxen nodig.....of wou je zeggen dat een compo set niet beter is dan een 2/3 weg spekerrobclio16V schreef:Meer luidsprekers betekent niet per definite een beter geluid.....
Maar moet voor een goede muziekbeleving niet het geluid van voren komen, liefst zo ruimtelijk dat het van buiten de auto lijkt te komen? Dacht het wel.Douwe schreef:Voor het gehoor komt het geluid uit 1 richting namelijk de hoedenplank...dus ik denk dat dat wel mee zal vallen....maar we zien wel ik zit gewoon een beetje te expirimenteren daarom koop ik niet het duurste van het duurst en koop ik zeker niet nieuw.Riël schreef:Vind net dat je erg moet uitkijken met veel geluid te scheiden. Het geluid komt dan overal vandaan! Een 2weg speaker is vaak echt geen slechte optie.
Zo na lang twijfelen ,gister een composetje gekocht en wel de Groundzero Gzhc13x,,en moet zeggen klinkt bruuuuuut.....Morgen dan maar eff inbouwen,en meteen ook maar mijn schijven +remblokken vervangen.Dus geld gaat weer lekker snel op
,maar ja veiligheid voor alles ,Oja dit is voorlopig mijn setup
Headunit=Alpine cde-9828rb
Versterker=Groundzero 4150x
Subwoofer= Groundzero gzrb25x(in gesloten kast)
Composet=Groundzero Gzhc13x

Headunit=Alpine cde-9828rb
Versterker=Groundzero 4150x
Subwoofer= Groundzero gzrb25x(in gesloten kast)
Composet=Groundzero Gzhc13x
Daar is al eerder discussie over geweest maar is toch ook echt een kwestie van smaak...persoonlijk wil ook goed geluid van achteren hebben en zo zij er meer met mij...alleen een goed composetje voor doet het niet voor mij (n) ik wil van zowel voor als achter goed geluid krijgen...Riël schreef:Maar moet voor een goede muziekbeleving niet het geluid van voren komen, liefst zo ruimtelijk dat het van buiten de auto lijkt te komen? Dacht het wel.Douwe schreef:Voor het gehoor komt het geluid uit 1 richting namelijk de hoedenplank...dus ik denk dat dat wel mee zal vallen....maar we zien wel ik zit gewoon een beetje te expirimenteren daarom koop ik niet het duurste van het duurst en koop ik zeker niet nieuw.Riël schreef:Vind net dat je erg moet uitkijken met veel geluid te scheiden. Het geluid komt dan overal vandaan! Een 2weg speaker is vaak echt geen slechte optie.
En wat betrefd het scheidingsfilter dat zit wel snor

@Douwe: speakers achterin verzieken je stereobeeld, dat is een op zich staande feit.
feit is ook dat als je dat mooi vindt klinken dat je dat gewoon moet doen. puur wat geluidskwaliteit betreft moet je eigenlijk alleen een compo voorin hebben en een goed gebouwde sub enclosure...speakers achterin alleen voor de DTS
feit is ook dat als je dat mooi vindt klinken dat je dat gewoon moet doen. puur wat geluidskwaliteit betreft moet je eigenlijk alleen een compo voorin hebben en een goed gebouwde sub enclosure...speakers achterin alleen voor de DTS

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Behalve voor dat ik het mooi vind is het idd. ook voor de dolby surround die ik op mijn radio heb...en wat ik straks als ik (n)ooitAREXSTYLE schreef:@Douwe: speakers achterin verzieken je stereobeeld, dat is een op zich staande feit.

Laatst gewijzigd door Douwe op za 30 okt 2004 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Potverdikkie zeg,
Wil ik mijn Ipod aansluiten op me autoradio, maar dan moet ik een line-in adapter voor de CD wisselaar kopen: FF 45 euro neerleggen voor zo'n kabeltje
Hopelijk heb dit nadeel dan ook weer zijn voordeel
Wil ik mijn Ipod aansluiten op me autoradio, maar dan moet ik een line-in adapter voor de CD wisselaar kopen: FF 45 euro neerleggen voor zo'n kabeltje

Hopelijk heb dit nadeel dan ook weer zijn voordeel
Zo, bij Halfords zien ze mij voorlopig niet terug.
Ik ben nu naar een bedrijf geweest waar ik het kabeltje ook weer retour kan doen indien het niet werkt, wat ze dus kennelijk bij Halfords niet kennen.
+ nog wat leuks met de prijs kunnen doen!!!
Ik ben nu naar een bedrijf geweest waar ik het kabeltje ook weer retour kan doen indien het niet werkt, wat ze dus kennelijk bij Halfords niet kennen.

+ nog wat leuks met de prijs kunnen doen!!!

Ff een vraagie aangezien ik weinig van caraudio afweet.. ik heb momenteel een kenwood KDC-7024 headunit met daarbij twee ovale kenwood speaker achterin de plank en een actieve infinity subwoofer ( basslink X ). Nu ben ik de basslink aan het verkopen en wil ik een aparte versterker inclusief sub er voor terugkopen, welke raden jullie dan aan? het hoeft voor mij niet het duurste van het duurste te zijn, ik wil gewoon een goed geluid, luister vooral r&b en dat soort muziek (weet niet of dat wat uitmaakt? )
Laat maar komen die tips
Laat maar komen die tips

Wat heb je te besteden (bedrag)?Ferry schreef:Ff een vraagie aangezien ik weinig van caraudio afweet.. ik heb momenteel een kenwood KDC-7024 headunit met daarbij twee ovale kenwood speaker achterin de plank en een actieve infinity subwoofer ( basslink X ). Nu ben ik de basslink aan het verkopen en wil ik een aparte versterker inclusief sub er voor terugkopen, welke raden jullie dan aan? het hoeft voor mij niet het duurste van het duurste te zijn, ik wil gewoon een goed geluid, luister vooral r&b en dat soort muziek (weet niet of dat wat uitmaakt? )
Laat maar komen die tips
Wat is de reden dat je de basslink wegdoet? Zal zuiver genoeg zijn...moet gewoon wat harder allemaal?
Je kan ook die shelf speakers wegdoen en voorin een compo aansluiten, klinkt veel beter dan alleen speakers achterin...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Ferry schreef: Laat maar komen die tips
Misschien gemakkelijk om dit topic eerst eens door te lezen, dan weet je een beetje waarover men praat. Het verkopen van die basslink is iig een goede stap. Persoonlijk zou ik dan gaan voor een 4 kanaals of 6kanaals(indien je de achterspeaker wilt behouden, zou ik zelf niet doen) versterker, composet voorin en een 12" subwoofer in een gesloten kist. Qua merken heb je genoeg en tis aan welk klankbeeld jij de voorkeur geeft
Ja de infinity is opzich wel zuiver maar wil inderdaad net iets harder, ik wil er rond de 400 euro voor uitgeven.. ik zelf had een gto versterker in combinatie met een
Kicker CompEX 12" subwoofer + kist
Aanbevolen vermogen MAX: 250W
Aanbevolen vermogen RMS: 124W
Frequentie bereik: 27 - 1000Hz
in gedachten.. is dit wat zoja ik zag een leuke aanbieding met een gto 2000. Als ik dit doe kan ik een eventuele composet voorin en mijn achterspeakers wel vergeten zeker, in dat geval raden jullie een gto 6000 aan ofzo?
Kicker CompEX 12" subwoofer + kist
Aanbevolen vermogen MAX: 250W
Aanbevolen vermogen RMS: 124W
Frequentie bereik: 27 - 1000Hz
in gedachten.. is dit wat zoja ik zag een leuke aanbieding met een gto 2000. Als ik dit doe kan ik een eventuele composet voorin en mijn achterspeakers wel vergeten zeker, in dat geval raden jullie een gto 6000 aan ofzo?