GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
R(ay)Si

Wat een geld....

Sandtler maak ook goed spul (Y) ziet er netjes uit ook :)
Alleen nog maar VW!
Dennis VK

Ik heb ook instrumenten van Equus:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00059.JPG[/img]

Het is leuk om naar te kijken, maar verder vind ik het behoorlijk prul. Het aansluiten was eenvoudig maar er ging nochal wat kapot: de temperatuursensor brak (vanwege de konische draad), beide lampjes waren kapot bij aankoop. Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt maar ik zal niet nog is Equus kopen.

Al met al moet je een beetje geluk hebben met die dingen. Gewoon proberen dan merk je het gauw genoeg.

Succes met kiezen :)
Dennizzz
Mrtn
Car: R5GTT

Bij mijn equus waren de lampjes ook al stuk toen ik ze bezord kreeg. Die iniemiene draadjes waren al gebroken :( dat heb ik zelf gemaakt :)

maar kvond t wel een kwalijke zaak, zegt ook iets over de kwaliteitszorg van Equus.

nu het erin zit werkt het pima hoor :)
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer

zo een meter aan de raamstijl ziet er wel gaaf uit, daar wilde ik ze ook zetten, of op mijn dashboard en dan boven de 2 ventilatie roosters in het midden, bij autostyle zag ik dat ze ook houders hadden uit alu dat ziet er ook wel goed uit.

de klokken van auto meter zijn zeer mooi, maar ook meer dan 2 keer zo duur als meters van andere merken, ik denk toch dat het de meters van autostyle gaan worden
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer

@ jeroen.k

wat is de binnen diameter van die houder, dus welk formaat klokken gaan daarin??
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

zo ver ik weet zijn de klokjes 52mm ;)
Mrtn

Maik (WOOFER) schreef:zo ver ik weet zijn de klokjes 52mm ;)
(Y) correct
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer

effe vraagje aan degene die al met extra meters rijden, waar sluit je die aan. turbo druk, tak je die af van de slang achter het dash of trek je een nieuwe slang tot aan de motor en zit er evt een aansluiting waar je druk kan meten onder de gasklep.
olietemp, wat is de beste plaats om deze aan te sluiten en zitten er gaten ergens. en welke adaptor heb je evt nodig voor de autostyle meter??
-Ray-
Contacteer:

search gebruiken, heb hier al 36 keer gestaan geloof ik, waarvan 35 keer een post van mij
Immer wieder die verdammte Holländer
haan

Mrtn

Kheb ook 3 meters in de middenconsole, namelijk oliedruk, olietemp en watertemp.

Sinds niet zo heel lang heb ik boven mn roosters ook 3 meters, in een selfmade cassette, te weten turbodruk, oliedruk en voltage.

Kheb namelijk geen GTTdash meer, maar een gewone zonder turbodrukmeter. In de middenconsole gaat de oliedrukmeter eruit (kopen met sensor?) en komt er een navigatieknop in voor de boordcomputer.

kzal morgen even een picje nemen :)
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator

De olietemp. kan je het beste meten in de aansluting onder je dynamo. Werkt ook met autostyle meters :)

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _0510@.JPG[/img]

De turbodruk kan je het beste meten door een t-stuk tussen je vacuumslangetje te maken en die door te trekken naar binnen. Dan meet je de onderdruk.
5 GT Turbo '88 GT5
Daniël W.
Car: 5TL-T

Merijn schreef:Als je geld teveel hebt zou ik voor Autometer gaan. :D

Effe als indicatie:
[img]http://www.bccp.nl/shop1/media/4441m.jpg[/img]

€159,--

:beer:
http://stores.ebay.com/Kuruma-Motoring_ ... ayZ1QQtZkm

Hier kan het allemaal wel wat goedkoper...maar moet wel uit de VS komen...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Dennis VK

Roy schreef:De olietemp. kan je het beste meten in de aansluting onder je dynamo. Werkt ook met autostyle meters :)

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _0510@.JPG[/img]
Hier heb ik mijn sensor ook zitten.Let er wel op dat je sensor diep genoeg zit. Want in mijn geval raakt mijn sensor geen olie aan omdat de adapterplug (die je nog apart moet kopen) helaas te groot is. Ik moet dit nog verhelpen.
Dennis VK

Dit bedoel ik dus (rechterschets):

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tempsensor2.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

zit er daar origeneel dan geen sensor, maar een stop ofzo, kan je em niet beter in je carter plaatsen, dan zit ie altijd in de olie en heb je redelijk goede indicatie van je olie temp lijkt mij. heb da al eens gezien bij een subaru impreza turbo, daar hadden ze temp sensor ook gewoon in het carter geplaatst

en weet er iemand of je op de carb nog ergens een aansluiting hebt waar je de druk onder de gasklep kan meten???
-Ray-
Contacteer:

nog 1 keer dan?

olietemp sensor in het blok onder de dynamo, rechtstreeks in het oliekanaal. niet in het carter want dan steekt ie uit, daar rij je m gegarandeerd een keer onder vandaan.

turbodruk meten onder de gasklep doe je gewoon door een T-stukkie tussen de vacuumslang op je ontsteking.
Dennis VK

Op die linkerfoto van mij kan je zien hoeveel dat ie uitsteekt als je hem in het carter plaatst :D

Het is aan jou of je hem daar ook wilt hebben! Ik heb hem op advies maar onder de dynamo geplaatst. Alleen meet die equuscrap daar weer niks (zie antwoord boven).
-Ray-
Contacteer:

equus meet daar prima, je moet alleen de juiste sensor hebben.
Dennis VK

-Ray- schreef:equus meet daar prima, je moet alleen de juiste sensor hebben.
hehe :D ja ok je hebt gelijk, maar dat kan je boven lezen. Die sensor word gewoon standaard geleverd bij Equus en aan de hand van je autotype kan je een adapter kopen. En in dit geval is die adapter te lang waardoor de sensor het niet haalt vanwege zijn konische schroefdraad. Misschien moet ik die maar eens bijdraaien.
-Ray-
Contacteer:

sensortje halen van M14x1,5 :)
-PAZ-
Über-Spammer

vanmiddag nog een bitje bezig geweest an de gtt, de kenteken verlichting is inmiddels ook maar es aangesloten 8) , traanplaat maten liggen erin vanachter, moet er nu alleen nog es een paar hebben voor van voor. khad van men vorige gtt nog een mooi houten sportstuurtje liggen dus dat heb ik er nu ook maar even in gezet ziet er ook wel (Y) uit.
heb ook al een keuze gemaakt van watvoor meters en in moeten komen.

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I2701S.gif[/img]
voor de turbo druk

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I2748S.gif[/img]
de olie temp meter

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... I3201S.gif[/img]
kga ook gelijk twee van deze houders bestellen en dan zet ik de meters op men dashboard boven de 2 ventialtie roosters, dat lijkt mij wel een mooi plekje
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Kun je niet beter een dubbele houder nemen voor aan je A-stijl zoals op de foto van Ray

Staat mooi dan 2 van die losse dingen op de dash.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Contacteer:

breng m ff op goeie ideeen
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Zeg nou zelf het ziet er toch beter uit dan 2 van die zilverenhouder in je dashboard geboord. :lol:

Ik heb er zelf ook een namelijk :p , alleen nog geen A-style om hem op te monteren
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Mrtn

Kheb nog geen pic gemaakt van mn metertjes op het dashboard, maar op dit, helaas mislukte filmpje, zie je ze ook :)

metertjes op het dashboard
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer

omdat ook mij gtt niet een de apk ontkomt heb ik em dannet alvast maar eens even bekeken,kwam er zo achter dat men CO een beetje achterlijk hoog stond namelijk op 7.5 dus dat hebben we maar even terug omlaag gedraait kdenk/hoop dat zen verbruik nu ook een beetje vermindert is. verder mankeerde er eigenlijk weinig tot nix an dus dat was ook weer een meevaller. nu alleen nog even men andere achterlichten erin en dan kna ie afgemeld worden :)
Steven
Car: M536

de CO-schroef heeft alleen te maken met stationaire toerentallen, verder niet hoor. Dus hij wordt er niet zuiniger van.
Abel
Über-Spammer

Steven schreef:de CO-schroef heeft alleen te maken met stationaire toerentallen, verder niet hoor. Dus hij wordt er niet zuiniger van.
Niet waar.. Ik weet uit eigen ervaring als die niet goed is afgesteld dat je auto echt anders rijd. Na dat ik mijn motor had vervangen en er een carburateur op had gezet reed hij weer goed. Lekker snel naar de 140 en toen was de koek op. met moeite 160/170 maar stationair liep hij ook tegen de 1500 aan dus ff met de co schroe terug gedraaid naar 1000 (lager wil hij nu ook niet?) en nu blaas ik hem zo naar de 180 toe en gaat langzaam verder.. Dus hij doet meer als je verwacht..
Steven
Car: M536

Nou ik heb er ook wel es aan gejengeld en ik had geen verschil, wat jij omschrijft lijkt me ook iets anders dan de CO-schroef.
Sander
Contacteer:

Abel schreef:
Steven schreef:de CO-schroef heeft alleen te maken met stationaire toerentallen, verder niet hoor. Dus hij wordt er niet zuiniger van.
Niet waar.. Ik weet uit eigen ervaring als die niet goed is afgesteld dat je auto echt anders rijd. Na dat ik mijn motor had vervangen en er een carburateur op had gezet reed hij weer goed. Lekker snel naar de 140 en toen was de koek op. met moeite 160/170 maar stationair liep hij ook tegen de 1500 aan dus ff met de co schroe terug gedraaid naar 1000 (lager wil hij nu ook niet?) en nu blaas ik hem zo naar de 180 toe en gaat langzaam verder.. Dus hij doet meer als je verwacht..
De Co-schroef heeft invloed op je Co de eerste 1 a 2500 rpms. Dan wordt je airflow zo groot dat hij er niet echt invloed meer op heeft maar hij doet gewoon nog steets mee.

@Abel: je stelt je stationair toerental niet af met je Co-schroef, hij heet niet voor niets Co-schroef. Je stationair stel je af met de schroef op je gasklep.

gr s :D nder
-PAZ-
Über-Spammer

dat heb ik ook een beetje denk ik, hij loopt wel gewoon goed, alleen lijkt het of ie et boven de 130 moeilijk krijgt. ik had ook et idee dat men vorige gtt sneller was, maja binnne kort nog es kleppen stellen en nog wat puntjes na lopen en dan zullen we wel zien of ie beter/harder gaat lopen
pierre

Steven schreef:Nou ik heb er ook wel es aan gejengeld en ik had geen verschil, wat jij omschrijft lijkt me ook iets anders dan de CO-schroef.
gitaren jengelen, schroefjes niet.

co percentage wordt stationair gemeten en afgesteld, maar omdat je optrekt vanaf stationair zul je bij een iets rijkere of juist magere afstelling verschil merken.
bij vollast zal dit niet op te merken zijn.

dus ik sluit me bij steven aan.
Abel
Über-Spammer

paz-maniac schreef:dat heb ik ook een beetje denk ik, hij loopt wel gewoon goed, alleen lijkt het of ie et boven de 130 moeilijk krijgt. ik had ook et idee dat men vorige gtt sneller was, maja binnne kort nog es kleppen stellen en nog wat puntjes na lopen en dan zullen we wel zien of ie beter/harder gaat lopen
door kleppen te stellen wordt hij niks sneller hoor
-PAZ-
Über-Spammer

goh echt waar 8)

sneller word ie niet, maar kwaad kan et niet om alles es na tekijken
Plaats reactie