[R5GTT] Vreemd Startprobleem, irritant!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat is het probleem nu precies?

Als ie warm niet goed wil starten is dit ook nog es mogelijk:
- BDP-sensor wil wel eens fucken als ie warm is (meet em na als ie niet start, 200 ohm moet het zijn).
- De vacuumpluggen achter in je inlaatspruitstuk kunnen wel eens blijven hangen en open blijven staan. (ff voor de duidelijkheid, ik heb dit dus wel eens gehad, dan startte ie alleen koud weer).
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:Wat is het probleem nu precies?

Als ie warm niet goed wil starten is dit ook nog es mogelijk:
- BDP-sensor wil wel eens fucken als ie warm is (meet em na als ie niet start, 200 ohm moet het zijn).
- De vacuumpluggen achter in je inlaatspruitstuk kunnen wel eens blijven hangen en open blijven staan. (ff voor de duidelijkheid, ik heb dit dus wel eens gehad, dan startte ie alleen koud weer).
if you can't beat them join them, is the expression.
burn what, your tyres ?
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

ok ik heb al eerder gezocht maar sluit me hier even bij aan. Bij koude start heb ik ok het uitval probleem maar das bij de 2de keer starten gelijk verholpen.

Ik heb het hier dus over koude start als ik de eerste keer op een dag de auto start. of soms als ik nu het koud wordt in de avonduren naar huis wil.

Alleen als ik hem gestart heb dan stootert hij heel erg alsof hij op 3 cylinders loopt (met mijn mini ooit gehad). Ik laat hem even iets warm lopen en wil dan wegrijden waarna hij meer stottert tot ik een seconde of 5 op 2 tot 3 duizend toeren heb gereden. Dan trekt hij weer goed door. Ik snap niet echt wat het kan zijn. Kan iemand mij op weg helpen?
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

oude bougies wellicht
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

nee zijn er in juni nieuw ingegaan samen met de kabels. Verdeelkap is ook netjes blank
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

startproblemen zijn meestal erg moeilijk op afstand te beoordelen, meestal een combinatie van factoren.

carburateur, elektrisch gedeelte, benzinetoevoer etc.
garage kan dingen testen voor je.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

pierre schreef: if you can't beat them join them, is the expression.
burn what, your tyres ?
Nope, burn the people :p
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:
pierre schreef: if you can't beat them join them, is the expression.
burn what, your tyres ?
Nope, burn the people :p
morbide :s
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Steven schreef: - De vacuumpluggen achter in je inlaatspruitstuk kunnen wel eens blijven hangen en open blijven staan.
Hoe kan ik dit snel nakijken steven?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Allebei loshalen, en even afdoppen. Niet rijden, je hebt geen rembekrachtiging meer :) Die losse carterontluchting zou niet moeten boeien, anders dop je die ook maar af.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jup je kan ze ff testen door er op te blazen en te zuigen.

Die van de carterontluchting stond bij mij duidelijk open en wilde niet meer dicht. ff in een bakje met wasbenzine en ff doorblazen met een blaaspijpje was bij mij de oplossing :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:Jup je kan ze ff testen door er op te blazen en te zuigen.

Die van de carterontluchting stond bij mij duidelijk open en wilde niet meer dicht. ff in een bakje met wasbenzine en ff doorblazen met een blaaspijpje was bij mij de oplossing :)
ik heb geen nippel op het inlaatspruitstuk die in verbinding staat met de carterontluchting, er zijn twee nippels een gaat naar de rembekrachtiger en de andere gaat naat de vacuumdoos van de ontsteking.
een derde aansluiting is dunner, zit geen klep in en is een vrije opening met een lange slang eraan die gewoon open eindigt, dit hoort zo te zijn.

als de 2 grote nippels vast zitten, rijdt de auto rottig en remt ie niet.
heb ze zelf pas nagezien ivm remproblemen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Fout Pierre..

controleer nog maar eens

1 zonder klep is voor de ontsteking en eventueel een dumpvalve en de andere 2 zijn met klep 1 is voor de rem en de andere is voor de carther ontluchting. die zit met een t splitsing in de slang die ook naar de luchtinlaat buis voor de turbo gaat.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heeft pierre geen phase1? Dan zit die voor de onsteking aan de zijkant, niet boven die 2 andere. VOor de onsteking is een dunne nippel. 2 identieke grote nippels met 22steek moer eraan :) zijn idd voor rembekrachtiging en carterontluchting.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

met m'n 16v heb ik het probleem ook gehad dat ie niet wou starten als ie warm was ( helemaal afgekoeld dus wel ), bleek dus dat ie dan geen vonk kreeg, bobine vervangen en klaar was kees.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Abel schreef:Fout Pierre..

controleer nog maar eens

1 zonder klep is voor de ontsteking en eventueel een dumpvalve en de andere 2 zijn met klep 1 is voor de rem en de andere is voor de carther ontluchting. die zit met een t splitsing in de slang die ook naar de luchtinlaat buis voor de turbo gaat.
abel heeft gelijk, ik heb wel fase1 maar het is hetzelfde. (Y)
Plaats reactie