Motor Verschillen Clio 16v & R19 16v

Post hier al je vragen over de Renault 19
Rick D.

Het kan zijn, met dat zuipen, dat je lambda-sensor verrot is.
Dit kan veroorzaken dat ie zoveel drinkt.

Weet je ook heel zeker dat je nokassen goed staan, dat deze niet een tand verdraaid zijn??
TMC16v

Rick D. schreef:Het kan zijn, met dat zuipen, dat je lambda-sensor verrot is.
Dit kan veroorzaken dat ie zoveel drinkt.

Weet je ook heel zeker dat je nokassen goed staan, dat deze niet een tand verdraaid zijn??
Sterker nog die heb ik losgerukt omdat ie met aangesloten ding nog beroerder ging rijden.
Nokken assen staan echt op tijd!

XR25 gaat er weer aan en dan gaan we bekijken wat er allemaal mis is we hebben 1 en ander over het hoofd gezien denk ik. Tis echt een eletrisch probleem / valse lucht probleem!

Maar hoeveel bar moet je halen met warme motor?
Rick D.

Ik denk toch dat je lambda heel veel te maken heeft met je problemen.
TMC16v

Rick D. schreef:Ik denk toch dat je lambda heel veel te maken heeft met je problemen.
dat denk ik ook ja, of hijs defect ofzo.
Maar eerst valse luchtprobleem eens oplossen.
Hij loopt nu tussen 1500-2000 toeren stationair kan adt koken door al1 lambda?
Mrtn
Car: R5GTT

Maar wat kan dan dat beroerde lopen veroorzaken?? qua sensor??
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Mrtn schreef:Maar wat kan dan dat beroerde lopen veroorzaken?? qua sensor??
BDP sensor??
TMC16v

Frits schreef:
Mrtn schreef:Maar wat kan dan dat beroerde lopen veroorzaken?? qua sensor??
BDP sensor??

dan loopt ie toch helemaal niet?
Patrick L.

TMC16v schreef:
Patrick L. schreef:[
quote="jeroen.k"]Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair :S
Kan het niet zijn dat ie ergens vals lucht aanzuigt? Aangezien de kop eraf is geweest en dus ook in- en uitlaatspruitstuk kan het mischien zijn dat ie daar ergens valse lucht trekt, pakking niet goed mischien, ringetjes vergeten tussen de moertjes?

ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
Dan zou hij toch extra herrie onder de motor ruimte moeten maken?
nou nee, het klinkt niet alsof je een lekke uitlaat hebt ofzo, ik heb toen ook de GTE aan de testkast gehangen bij renault en daar kwamen geen foutmeldingen, toen zei 1 v/d monteurs al dat het waarschijnlijk een vals lucht probleem zou moeten zijn, daarna heb ik uitlaatspruistuk eraf genomen en op de juiste manier gemonteerd...was het opgelost.
succes verder.
TMC16v

Patrick L. schreef:
TMC16v schreef:
Patrick L. schreef:[
quote="jeroen.k"]Motor klinkt inderdaad niet lekker. Hij loopt erg onregelmatig en hoog stationair :S
Kan het niet zijn dat ie ergens vals lucht aanzuigt? Aangezien de kop eraf is geweest en dus ook in- en uitlaatspruitstuk kan het mischien zijn dat ie daar ergens valse lucht trekt, pakking niet goed mischien, ringetjes vergeten tussen de moertjes?

ik heb hetzelfde symptoom gehad met een 5gte, toen bleek het uitlaatspruitstuk te lekken, had ik verangen door een spaghetty-geval maar verkeerde ringetjes gebruikt tussen de moertjes, ff checken mischien?
Dan zou hij toch extra herrie onder de motor ruimte moeten maken?
nou nee, het klinkt niet alsof je een lekke uitlaat hebt ofzo, ik heb toen ook de GTE aan de testkast gehangen bij renault en daar kwamen geen foutmeldingen, toen zei 1 v/d monteurs al dat het waarschijnlijk een vals lucht probleem zou moeten zijn, daarna heb ik uitlaatspruistuk eraf genomen en op de juiste manier gemonteerd...was het opgelost.
succes verder.
We gaan nu alles bij langs,

* Eerst inlaatspruitstuk en gasklephuis pakking controleren.
* Daarna Uitlaatspruitstukcontoleren.
* Daarna Lambda Spanning Controleren.
* Injectorringen controleren op afdichting.
* Stationair regelaar voor de 100e X schoonmakn
* TPS Afstellen met XR25

En als ie dan nog niet goedloopt rijden we hem het kanaal in ......... :@ :@ :@ :@
Patrick L.

die tps is idd ook verdacht, bij mijn 1916v ook defect geweest, bij koude start liep tie 750rpm, sloeg soms af, en bij warme motor ongeveer1200-1500rpm, en niet terug te regelen, na vervangen door gebruikte weer ok.
TMC16v

Patrick L. schreef:die tps is idd ook verdacht, bij mijn 1916v ook defect geweest, bij koude start liep tie 750rpm, sloeg soms af, en bij warme motor ongeveer1200-1500rpm, en niet terug te regelen, na vervangen door gebruikte weer ok.
Koud loopt ie gewoon 1200 a 1300 warm schit ie naar 1500 a 2000!
PtrGte
Contacteer:

heb je de snelheidsgever al gecontroleerd c.q. vervangen???

op je kilometertellerkabel zit een beetje electronica, ik zeg: vervang die kabel eens als je alles geprobeerd hebt...

grote kans dat je probleem daar zit...

zo niet...succes! (Y)

(MAP-sensor???)
TMC16v

PtrGte schreef:heb je de snelheidsgever al gecontroleerd c.q. vervangen???

op je kilometertellerkabel zit een beetje electronica, ik zeg: vervang die kabel eens als je alles geprobeerd hebt...

grote kans dat je probleem daar zit...

zo niet...succes! (Y)

(MAP-sensor???)
Als ik de slang van de mapsensor eraf trek donderd de hele motor uit. De km kabel is al niet al te best van de snelheidsmeter bibberd.
Plaats reactie