Hoeveel uitlaatgeluid?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Christian

Jesper V schreef:
Dat zou je wel denken heh dat die dan geen tegendruk meer heeft. Of het zo is weet ik niet, ik heb die middendemper er niet meer onder hangen. Het is niets meer dan een buis met wat dempingsmateriaal erin dus of die nou zo veel tegendruk leverd

en ik weet niet wat er dan gebeurd als ik die er ook nog eens onder weg haal iemand mischien ervaring mee?

Ik heb geen kat geen middendemper en eenpeco bb4. dat ie dr langzamer van gaat (tegendruk) is bij mij niet het geval.

En als je geen hard geluid wil dan moet je zeker geen Devil of mongoose gaan kopen. En juist wel een Sebring of Remus.

Ik zou zelf ook voor een devil gaan maar ja hij wil een wat rustiger geluid en dan kom je al snel bij een remus uit
maar mijn einddemper is helemaal leeg he zit niks meer in :D
Marcel dLC

Ik heb ook maar eens 2 filmpjes opgenomen met uitlaatgeluiden (misschien dat iemand er nog wat aan heeft....

filmpje 1: *KLIK*
Renault 19 1.4e met Peco BB2 einddemper, middendemperloze middenpijp en open luchtfilter (wel kat.)

filmpje 2: *KLIK*
Kadett GSi 8V met Remus 2x102mm einddemper middendempervervanger en katvervanger + open luchtfilter

Groeten en veel luisterplezier

Marcel
Christian

vind die 1ste toch een leuker geluid hebben :D
Marcel dLC

Christian schreef:vind die 1ste toch een leuker geluid hebben :D
Thnx, daar kan ik het niet mee oneens zijn :D
Alhoewel die kadett wel meer herrie maakt...
Christian

maar in die van jou macel zit wel een leuk prutel geluid :lol: heb ik ook :d kijken bij jou ook altijd als je langs mensen rijd :p
Marcel dLC

Ja :D
Meestal kijken ze niet zo vrolijk trouwens
Christian

ja dan denken ze denk ik wat een AZZZOO en dan moet je hem extra even door trekken :lol: :lol:
Vos

Christian schreef:ja dan denken ze denk ik wat een AZZZOO en dan moet je hem extra even door trekken :lol: :lol:
Dat tuig uit Oldenzaal bezorgt ons allemaal een slechte naam! :p
Clio 16v.....
Christian

en er is maar 1 rtcer in oldenzaal duzz ze weten me tevinden voor een bakie koffie he :p :lol:
PETJE

ik heb gewoon een uitlaat bestelt bij eps van magnex en de kat vervangen en ik vindt dat er mooi geluid in zit.

groetjes patrick
Derby

Ben gisteren op de rai langsgeweest bij de rdw. Even wat vragen over de renault. En er komt binnenkort een keuring xtra bij de apk die het geluidsniveau meet. Ze zijn nu al bezig met de motoren. Maar voor auto's zit het in de pijplijn. Even ter info.

derby
Christian

:evil: dat vind ik maar niks
[rsi]peerke

vanaf wanneer gaan ze die &*^%$scooters dan eens aanpakken qua uitlatgeluid!!
Marcel B.

[rsi]peerke schreef:vanaf wanneer gaan ze die &*^%$scooters dan eens aanpakken qua uitlatgeluid!!
en qua stank... brr als je achter zo'n kolereding rijdt stinkt je hele auto naar uitlaatgassen
Don't walk the grass... smoke it
[rsi]peerke

En qua rijgedrag, ik heb er in het afgelopen jaar al bijna 6 platgereden (rechts inhalen of links waar het niet kan enz enz enz)
Marcel dLC

Derby schreef:Ben gisteren op de rai langsgeweest bij de rdw. Even wat vragen over de renault. En er komt binnenkort een keuring xtra bij de apk die het geluidsniveau meet. Ze zijn nu al bezig met de motoren. Maar voor auto's zit het in de pijplijn. Even ter info.

derby
Oei, ze hebben al eens geprobeerd me een boete te geven.....
Dan zal ik er vast ook niet mee door die aanstaande keuring komen
Steven
Car: M536

Tuurlijk wel, dit zijn van die bangmakende geruchten, dat duurt nog jaren.

De APK voor motoren zit ook in een heeeeeleee lange pijplijn, want daar hebben ze het ook al tijden over en er is nog vrij weinig gebeurt.

Ik zou me er geen zorgen om maken, mijn APK-keurmeester vond me Devil prachtig vorige week :)
Terwijl aan de achterkant er een mannetje telkens de CO-meter er terug in moest duwen :D (wat overigens op 4% stond 8) )
jpp_GTX

Even een vraagje voor de kenners.....

Ik heb een R5 gtx, daar ligt dus een 1.7 blok in. De katalysator is vervangen door een rechte pijp, maar ik heb nog wel een middendemper en een ronde devil einddemper. Ook heb ik een K&N open luchtfilter.

Komende dinsdag laat ik de middendemper weghalen en er een stuk pijp in lassen (zit te vaak aan de grond met dat kutding (N) )

Verder rammelt er iets in mijn devil einddemper, waarschijnlijk de voering die los is gekomen. Dinsdag slijpen ze de achterkant van de demper eraf en halen ze de vulling eruit.

WAT GEEFT HET DONKERSTE GELUID?
1 Ik laat de demper leeg en laat de achterkant er weer op lassen.
2 Ze vullen de demper met vullingsmateriaal (glasvezelmatten?) en lassen dan de achterkant er weer op.

(dit alles de icm met een open luchtfilter, GEEN KAT, GEEN middendemper)

Alvast bedankt,

Jan-Paul.
Douwe

Donkerste geluid = kat terug plaatsen voor de rest geen idee dat laat ik aan de kenners over.
Riël
Über-Spammer

OPen laten klinkt nergens naar, opvullen is beter. De kat er weer tussen geeft een iets zachtere brom, maar niet lager of luider natuurlijk. En die gaat er natuurlijk ook niet meer onder :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
5gt8vturbo

Riël schreef:Allemaal zonder middendemper?? Ik had WEL een middendemper en een losse pijp met sierstukje. Dát geeft mooi geluid. Onderin lekker rustig (hoort amper wat) maar zodra je op 't gas gaat en de turbo komt op wroaoaoOAOAOAOAOAOOAHHHH. De gttmensen moeten maar eens ZONDER einddemper rijden, alleen de middendemper even laten hangen. Echt een leuk geluidje.

Mzzl!
Zo rij ik ook echt schitterd! maar met je uitlaat hoe hard hij mag op het circuit mag je al niet boven de 86 decibel komen. op de weg is dat geloof ik 91 decibel maar ja politie heeft nooit de apparatuur bij zich om het te testen . mijn buren vonden toen ik zonder dempers reed en een verstopte sproeier had (hij knalde als een gek dat ik wel aso was) en dus moesten me ruiten het ontgelden!!!!!!!!

en volgens mij heeft een 16v toch ook een beetje tegen druk nodig?
Chris@R5

Politie reageert ook meestal alleen maar op hoe je rijdt en pakt je naar aanleiding daarvan je op je uitlaatgeluid. Zo wertkt het hier vaak. Als je normaal rijdt en je hebt er een luide brul in wordt je echt niet zomaar gepakt. Mja, paps bij de politie hea, snelle info :P.
Rijdt trouwens nog steeds erg leuk met een rechte pijp en alleen een (zwaar uigezette demperwol) einddemper :p 8).
Plaats reactie