(16v) Lichte ratel bij gas los (tijdens schakelen)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Tijdens het schakelen bij het accelereren (en pas boven de 3000 toeren)
hoor ik net na gas los, een lichte ratel in de motor...heel licht.
Alsof er een los schroefje ergens op licht wat rammelt.
Zonder belasting (in z'n vrij) toeren maken (en dan weer gas los) is dit niet te horen.
Wat begint hier los te gaan of te slijten?
Iemand een idee?
Patrick L.

kan van alles zijn he, komt het wel zeker uit je motor of is het mischien iets anders wat rammelt in de motorruimte?
Ollie

Zijn het misschien je klepstoters die je dan hoort? Is het alleen bij koude motor?
Madmaus

Kijk eens hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Ik had ook zo'n probleem. Bij gas los een ratelend geluid. Maar bij mij was het me versnellingsbak. (N) Ik hoop echt dat het bij jouw iets anders is.

Maar ik vrees dat dit bij jou ook het geval is.
Succes

Maurice
Ollie

Als het goed is zit er een revisiebak onder :wink:
jeroen.k

Ik heb een willi-starter op mijn 19 16v. Deze willi-starter is kleiner dan de originele waardoor een klein hitteschildje bij de uitlaat niet meer vast geschroeft kan worden. Deze rammelt ook bij gas los...misschien is het zoiets onbenulligs. ff kijken of alles vast zit onder de kap :)
Bart V

Jeroen, jij noemt dat een williestarter, maar is dat niet gewoon een aftermarkt "snel-starter"?? Ik heb er ook 1 namelijk, zijn zwart, kleiner, en starten sneller.
MarcoG
Contacteer:

tis bij koude motor net als bij warme motor, dat maakts niets uit.
Gisteravond even wat met de koppeling gespeeld tijdens het rijden...tis toch echt bij lastwissel dat het wat rammelt, meer gromt eigenlijk.
Versnellingsbak is net door Canonballman grondig gereviseerd...misschien heeft hij een schroefje laten liggen in de bak hehe!

Weet iemand toevallig wat dat voor een slangetje is wat onder aan de versnellingsbak uit komt, aan de schutbordzijde. Een heel dun slangetje, die via een raar klein blokje en een moer vastzit aan de bak. Daar bungelde laatst een druppel verse motorolie aan. Olie rook niet naar versnellingsbak olie. Wat is dat voor een dun slangetje daar?
MarcoG
Contacteer:

@Jeroen Waar zit dat hitteschildje cq. de starter ergens onder de motorkap?
Strijder

lastig, zie t maar eens te vinden...
had het laatst ook (alleen een kelere herrie :D) bij terugschakelen en optrekken, zat toen in de koppeling maar na 15 min was het egelukkig weer over.
jeroen.k

MarcoG schreef:@Jeroen Waar zit dat hitteschildje cq. de starter ergens onder de motorkap?
Achterkant van de motor onder uitlaatspruitstuk.

@Bart. Is inderdaad de snelstarter, maar die zit dus standaard onder een willi
Mrtn
Car: R5GTT

Bart V schreef:Jeroen, jij noemt dat een williestarter, maar is dat niet gewoon een aftermarkt "snel-starter"?? Ik heb er ook 1 namelijk, zijn zwart, kleiner, en starten sneller.
Die zijn standaard geleverd onder de 1700 motoren vanaf een bepaald jaartal. Volvo heeft ze ook, maar die hebben nog vaak zo'n koelkast aan de bak hangen
Mrtn = Maarten
MarcoG
Contacteer:

GEVONDEN! :)

was het plastic kapje wat de kabeltjes afdekt boven op het inlaat spruitstuk. die kap zit vast met 2 torx boutjes maar tpv 1 boutje is het plastic gebroken, dus dat kapje klapperde af en toe (bij lastwissel/schakelen). Zucht, druppeltje lijm en de boel zit weer vast. :)
:wink:
Patrick L.

Patrick L. schreef:kan van alles zijn he, komt het wel zeker uit je motor of is het mischien iets anders wat rammelt in de motorruimte?

zo zie je maar....ut hoeft maar een kleinigheidje te zijn, gelukkig maar :wink:
Plaats reactie