5GT Turbo HP2/Blue Sport
geen idee 

He! nu is die weer rood.
doe een search op http://www.google.nl en er zijn zat sites die je het kunnen vertellen....
of een search hier misschien??
of een search hier misschien??

Immer wieder die verdammte Holländer
ik weet het ook 

De belangrijkste kenmerken (overigens is een blue sport een fase 2):
-De bekleding heeft blauwe driehoekjes ipv rode.
-De naam zegt het al, deze versie is alleen in blauw geleverd, namelijk in de kleur "blue sport".
-De velgen zijn gedeeltelijk in de kleur van de auto gespoten.
-De stickers "GT TURBO" ontbreken op de zijkant van de auto.
-er zit een speciale badge op de b-stijl van de auto (portier).
-Standaard comfort-pakket, dus elec. ramen, cv. Dashboardkastverlichting, gordels achterin, in delen neerklapbare achterbank, verlichting in de achterbak, stoffen hoedeplank, stoffen deurpanelen.
-De meters in het dashboard zijn iets anders, in ieder geval de benzinemeter.
Volgens mij was het dat wel zoŽn beetje. Het was het laatste model van de GT Turbo. Hij kostte toendertijd (1990) 40.000 gulden.
-De naam zegt het al, deze versie is alleen in blauw geleverd, namelijk in de kleur "blue sport".
-Standaard comfort-pakket, dus elec. ramen, cv. Dashboardkastverlichting, gordels achterin, in delen neerklapbare achterbank, verlichting in de achterbak, stoffen hoedeplank, stoffen deurpanelen.
Volgens mij was het dat wel zoŽn beetje. Het was het laatste model van de GT Turbo. Hij kostte toendertijd (1990) 40.000 gulden.
benzine meter heeft schaalverdeling en de vloerbedekking is zwart 

ja pa 

Vanaf 1989 hebben ze trouwens de 209 ontsteking in een doosje aan de andere kant van het schutbord gezet. En heb je standaard de stoffen deurpanelen.
Nog een leuke vraag, in welke kleuren zijn ze geleverd?
PH1
-Wit
-Parelmoer wit
-Alpine blauw
-grijs
-Zwart
-Rood
-Zilvergrijs
PH2
-Wit
-Parelmoer wit
-Alpine blauw
-grijs
-Zwart
-Rood
-Zilvergrijs
-Bleu sport (blauw
)
Verder nog toevoegingen?
Nog een leuke vraag, in welke kleuren zijn ze geleverd?
PH1
-Wit
-Parelmoer wit
-Alpine blauw
-grijs
-Zwart
-Rood
-Zilvergrijs
PH2
-Wit
-Parelmoer wit
-Alpine blauw
-grijs
-Zwart
-Rood
-Zilvergrijs
-Bleu sport (blauw

Verder nog toevoegingen?
-
Hoe kom je dan aan originele GELE GTT's?
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Volgens mij zijn die alleen in Spanje geleverd in die kleur. (ik heb wel es wat foto's gezien met ori stickers etc erop) Dat was wel een zachtgele kleur.
Net als die parelmoerzilvergrijze GT van Jean-Paul, dies ook nooit hier geleverd in die kleur (en uitvoering)
Net als die parelmoerzilvergrijze GT van Jean-Paul, dies ook nooit hier geleverd in die kleur (en uitvoering)
Dashboard ziet er toch zelfde uit als de andere gt's. Heb hier nl folder van toen. Het tapijt is antracietblauw. Waarschuwingslampje voor vergeten verlichting.Rudo schreef:De belangrijkste kenmerken (overigens is een blue sport een fase 2):
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
ja hij is echt anders ik rijd nu met een trouwens
Toch vreemd want ik heb de originele verkoopfolder (nl) en dat is een gewone benzinemeter. Ach wat maakt het ook uit, toch? Zal wel een soort van proto geweest zijn ofzo.
-
JW schreef:Ik heb er vanavond nog op gekeken en hij is echt anders!
Heb jij nog een Blue Sport dan?
Ik dacht dat je ze alle drie had verkocht, of ben je alweer teruggekomen van de willy?
Groeten Bas
Sinds juli dit jaar ben ik ook weer eigenaar van een R5 GT Turbo Blue Sport (de willie's gaan echt nie weg!!!!). Zoals ik je een keer op een meeting verteld is het de bedoeling om deze flink onder handen te nemen (motorisch dan). Inmiddels zijn dan ook de eerste onderdelen besteld hiervoor.
De specificaties van de 5 zijn:
- 23-5-1990
- op dit moment 143dkm op de teller (zelf nog maar 400km mee gereden)
- altijd van de eerste eigenaresse geweest (het was een cadeautje van haar vader)
- helemaal standaard en nog een zeer mooi interieur (maar ja ik had ook al een perfect interieur liggen)
- 23-5-1990
- altijd van de eerste eigenaresse geweest (het was een cadeautje van haar vader)
- helemaal standaard en nog een zeer mooi interieur (maar ja ik had ook al een perfect interieur liggen)
-
JW schreef:Sinds juli dit jaar ben ik ook weer eigenaar van een R5 GT Turbo Blue Sport (de willie's gaan echt nie weg!!!!). Zoals ik je een keer op een meeting verteld is het de bedoeling om deze flink onder handen te nemen (motorisch dan). Inmiddels zijn dan ook de eerste onderdelen besteld hiervoor.
- 23-5-1990
Mocht je er aan zitten te denken die Blue Sport te verkopen, denk dan eerst ff aan mij aub. Ben sinds de aan schaf van jou "oude" Blue Sport, helemaal GTT Blue Sport fanaat geworden.
Horen denk ik nog wel van je plannen.
jan willem waar haal je ze toch vandaanJW schreef:Sinds juli dit jaar ben ik ook weer eigenaar van een R5 GT Turbo Blue Sport (de willie's gaan echt nie weg!!!!). Zoals ik je een keer op een meeting verteld is het de bedoeling om deze flink onder handen te nemen (motorisch dan). Inmiddels zijn dan ook de eerste onderdelen besteld hiervoor.
- 23-5-1990

oeps chris heb jij nog een GTT tekoopJW schreef:Sinds juli dit jaar ben ik ook weer eigenaar van een R5 GT Turbo Blue Sport (de willie's gaan echt nie weg!!!!). Zoals ik je een keer op een meeting verteld is het de bedoeling om deze flink onder handen te nemen (motorisch dan). Inmiddels zijn dan ook de eerste onderdelen besteld hiervoor.
- 23-5-1990

Laatst gewijzigd door Christian op di 21 sep 2004 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Misschien niet geheel onbelangrijk, dit topic is al 2 jaar oud...
edit: chris je bent te snel
edit: chris je bent te snel

Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op di 21 sep 2004 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
De specs zijn:
- donker grijs metallic
- bouwjaar 1987
- heeft rood lederen bekleding (af fabriek)
- heeft (helaas) een rood dak
- is wel ph1 turbo maar is een ph2 cabrio ombouw
De auto is in 1990 vanuit belgie geimporteerd door een renault dealer. Zijn vrouw heeft er een aantal jaren in gereden (jaar of 7) waarna de huidige eigenaresse hem heeft gekocht. Auto heeft bijna altijd binnengestaan en is daarom ook nog in goede conditie.
- donker grijs metallic
- bouwjaar 1987
- heeft rood lederen bekleding (af fabriek)
- heeft (helaas) een rood dak
- is wel ph1 turbo maar is een ph2 cabrio ombouw
De auto is in 1990 vanuit belgie geimporteerd door een renault dealer. Zijn vrouw heeft er een aantal jaren in gereden (jaar of 7) waarna de huidige eigenaresse hem heeft gekocht. Auto heeft bijna altijd binnengestaan en is daarom ook nog in goede conditie.