(clio 1,6 16v)Boordcomputer overleden??????!! HELP

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
roon40

:( Mijn clio i,6 16v 1998 wilde niet meer starten,volgens de dealer was dit te wijten aan de startonderbreker van alarm(texalarm)hij heeft toen een draad aangesloten op de brandstofpomp,bij start problemen moest ik de draad dan op de + van de accu houden en starten,dit werkte.
Nu het volgende auto wilde van de week helemaal niet meer starten dacht weer aan het alarm,naar een garage laten slepen,alarm eruit laten halen,bleek dat mijn bougie kabels waren doorgevreten door een MUIS!.
Auto startte weer maar al gauw bleek dat al mijn meters het niet meer deden computer,snelheidsmeter,olietemp meter,benzinemeter,
dacht aan een losse stekker of zo.
Garage kan mij niet helpen zegt dat het niets met alarm verwijderen te maken heeft.
Denk zelf dat de computer overleden is auto rijd en start overigens normaal alles werkt verder.
-Ray-
Contacteer:

hebben die muizen ook andere draden aangevreten?
Immer wieder die verdammte Holländer
roon40

-Ray- schreef:hebben die muizen ook andere draden aangevreten?
Ik heb zo goed en kwaad als het kon alle draden en kabelbomen nagelopen maar kon nx vinden.
Alleen de temp meter loopt op als een benzinemeter en blijft max staan.
Robke
Car: Lexus IS250

Heb je alle zekeringen al nagekeken, het zou best kunnen zijn dat het alleen maar een zekeringetje is....
roon40

robclio16V schreef:Heb je alle zekeringen al nagekeken, het zou best kunnen zijn dat het alleen maar een zekeringetje is....
Ik heb inderdaad alle zekeringen nagelopen.
speedline

Als het een Clio II is werkt de auto met een multi-plex netwerk voor de boord elektra.

Daar moet je dus bij een garage of dealer mee zijn met de benodigde kennis en testapparatuur in huis...
Heino

Bij de megane kan je de boordcomputer zelf testen,ik weet niet of dat bij de clio ook zo moet maar lijkt wel logisch. Om te proberen: knop van boordcomputer indrukken en sleutel op kontakt zetten.Als het goed is doet de boordcomputer een zelftest. Foutcodes geven aan of er iets mis is.Ik heb geen lijst van de fc's.
roon40

Heino schreef:Bij de megane kan je de boordcomputer zelf testen,ik weet niet of dat bij de clio ook zo moet maar lijkt wel logisch. Om te proberen: knop van boordcomputer indrukken en sleutel op kontakt zetten.Als het goed is doet de boordcomputer een zelftest. Foutcodes geven aan of er iets mis is.Ik heb geen lijst van de fc's.
Ik heb geen uitlezing van de boordcomputer(geen beeld op lcd scherm) dus kan ook geen fc's of iets dergelijks zien.
roon40

roon40 schreef::( Mijn clio i,6 16v 1998 wilde niet meer starten,volgens de dealer was dit te wijten aan de startonderbreker van alarm(texalarm)hij heeft toen een draad aangesloten op de brandstofpomp,bij start problemen moest ik de draad dan op de + van de accu houden en starten,dit werkte.
Nu het volgende auto wilde van de week helemaal niet meer starten dacht weer aan het alarm,naar een garage laten slepen,alarm eruit laten halen,bleek dat mijn bougie kabels waren doorgevreten door een MUIS!.
Auto startte weer maar al gauw bleek dat al mijn meters het niet meer deden computer,snelheidsmeter,olietemp meter,benzinemeter,
dacht aan een losse stekker of zo.
Garage kan mij niet helpen zegt dat het niets met alarm verwijderen te maken heeft.
Denk zelf dat de computer overleden is auto rijd en start overigens normaal alles werkt verder.
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor het lezen en reageren op mijn probleem.
Dit is inmiddels opgelost,ik heb op de sloperij een andere cockpit gekocht en alles werkt weer.
De cockpit was dus opgeblazen.
Plaats reactie