jpp_GTX schreef:Jobba jij ook succes!
tnx jpp

en ik hoop dat je het gevonden hebt!
waar zit dat lager ongeveer? gewoon waar de rechteras de bak ingaat?
Calle schreef:maybe... is het je stuurkogel. Had ik al eens gezegd, maar dan bedoel ik deze keer niet die aan het fusee, maar die aan de binnenkant. Maakt hij ook een *klonk* geluiden bij hobbels en vooral als je volledig instuurt? Als je je voorwiel op "3 en 9 uur" vastpakt en heen en weer wiebelt, heb je dan speling?
Nee? Dan zou het nog je stuurhuisrubber kunnen zijn, als deze los zit krijg je vage besturing (ook bij een slechte kogel) en kan je stuur af en toe een andere "middenstand" hebben. De rubbers houden het stuurhuis op zijn plek en dempen de ergste trillingen, maar als die versleten zijn kan je stuurhuis een beetje aan de wandel gaan en zo ongewild voor je gaan sturen. Een vriend van heeft dat met zijn 19 16v en dat geeft een vreemd gevoel met een anders toch erg strak sturende wagen.
ik hoor inderdaad een *klonkend/bonkend* geluid rechts als ik over hobbels rij! het geratel hoor ik naast gewoon optrekken vooral ook in bochten met wat gas erbij. de binnenste stuurkogel is dus een goede optie en die zal ik snel controleren!
stuurhuisrubbers zou dus ook kunnen want ik heb ook dat ie af en toe 'aan de wandel gaat', maar kan dit ook geratel veroorzaken bij optrekken? en de middenstand is volgens mij echt veranderd en schiet niet terug in zn goede positie
Mrtn schreef:Bij mij lagen alle stiftlagertjes eruit van de rechteraandrijfas, van de 3klauw waren de 2 ringen ook losgeschoten. Dit veroorzaakte ook getik en andere herrie.
bedoel je niet de linkeraandrijfas? bestuurskant dus?
stappenplan is nu:
- fusee- en stuurkogels controleren. (is al een paar keer gedaan, maar die binnenste stuurkogel is een goede verdachte)
- linkeraandrijfas demonteren en controleren, ook op speling in de bak.
- stuurhuisrubbers checken
en ja.. dat laatste lijstje van Calle laat ik nog maar even voor wat het is..