Nu ik bezig ben om me compo setje te installeren in de clio 16v.
Vraag ik me ff wat af: als het regent komt er dus water op het raam zakt naar beneden evt de deur in.
en ja als het dan op de speaker komt zou dat eeuwig zonde zijn.
iemand een idee om dit optelossen.
evt een dikke zak erachter vast tape? met gevolg dat dat loslaat in de zomer of gaat klapperen met bassen.
hmmm
water en speakers ?
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Mwha, er komt echt geen water bij. Zou iedereen er last van hebben, en een speakertje spettert dat dan zo weer van zich af 

bij renault 5 is dit een echt probleem ja, die speakers voorin rotten gewoon weg door de pekel 's winters.
het water komt ook de cabine in en tast de deurbekleding aan.
Bij mij is het opgelost omdat ze in een 16 cm houder zitten, en hier achterop heb ik een stuk origineel spatscherm geplakt met zwarte plaktape, zodat het gat weer gedicht is.
hoe het bij clio zit weet ik niet.
het water komt ook de cabine in en tast de deurbekleding aan.
Bij mij is het opgelost omdat ze in een 16 cm houder zitten, en hier achterop heb ik een stuk origineel spatscherm geplakt met zwarte plaktape, zodat het gat weer gedicht is.
hoe het bij clio zit weet ik niet.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als het 13 of 16,5 cm speakers zijn, zou je op de sloop speakerbevestigingen van (in ieder geval) een R21 kunnen halen. Die schermen je speakers redelijk af van regenwater. Met de montage wat kit gebruiken en het lekt ook niet meer tegen het bekledingspaneel. Een Clio heeft standaard geen ruimte voor speakers in de deuren toch? Dan zou ik zeker goed oppassen dat er geen water de auto in kan komen via de speaker. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
90% procent van de luidsprekers kunnen niet tegen water. Spoelen en contactpunten zijn gevoelig voor oxyderen. Bij de co-axiale setjes staat er een condensator in serie met de tweeter, deze absorbeert ook vocht en valt zo langzaam uit elkaar. Daarnaast zijn er nog een aantal luidsprekers met papieren conussen (zit wel klein vinyl laagje op, maar toch) en papier is ook niet echt vochtbestendig.
Bij mijn 1e GTT heb ik de luidspreker bakjes (die zwarte frames waarin je de speaker vastschroeft) in de deuren dicht gemaakt. Huidige GTT zit geen ICE in, dus hoef me daar ook niet druk over te maken...
Bij mijn 1e GTT heb ik de luidspreker bakjes (die zwarte frames waarin je de speaker vastschroeft) in de deuren dicht gemaakt. Huidige GTT zit geen ICE in, dus hoef me daar ook niet druk over te maken...
-
hmm nog meer mensen leuke ideeen?
het gaat hier om een 16cm speaker
het gaat hier om een 16cm speaker
[img]http://www.tlc-direct.co.uk/Images/Prod ... KSP063.JPG[/img]
WATER RESISTANT SPEAKERS
8Ohm water resisant speakers are suitable for PA installation
such as swimming pool areas, bathrooms etc.
2-way speaker system with integrated crossover.
Weatherproof plastic basket.
The woofer has a polypropylene cone and the tweeter a mylar cone.
Supplied in pairs, incl. fixing kit.
Diameter: 165mm
Frequency range: 65Hz - 20KHz
S.P.L: 87dB
Speaker: 165mm
Magnet: 7.8oz
Tweeter: 2 inches
Power: 100W max.
Mounting depth: 138mmØ x 65mm

WATER RESISTANT SPEAKERS

-
nee doet mij toch maar die Cinnamon Sunset nog lekkerderJobba schreef:[img]http://www.tlc-direct.co.uk/Images/Prod ... KSP063.JPG[/img]
WATER RESISTANT SPEAKERS

water resistent betekent spatwater resistent,en dit komt meestal van de bovenkant.
probeer maar eens ze onder te dompelen in een badkuip en kijk wat er gebeurt.
doe wat zout in het water en kijk hoe ze er uitzien na een nachtje ondergedompeld te zijn, dat is de praktijk in een renault 's winters.
in een voorportier komt het water van achter en dat is veel als het giet.
dus volgens mij gaan ze niet echt langer mee.
of heb ik teveel fantasie ?
probeer maar eens ze onder te dompelen in een badkuip en kijk wat er gebeurt.
doe wat zout in het water en kijk hoe ze er uitzien na een nachtje ondergedompeld te zijn, dat is de praktijk in een renault 's winters.
in een voorportier komt het water van achter en dat is veel als het giet.
dus volgens mij gaan ze niet echt langer mee.
of heb ik teveel fantasie ?

het was als grap bedoeld
maar eerlijk gezegd heb ik niet zoveel last van water in mn 5je, volgens mij zitten bij mij de originele speakers er al 18 jaar in en deze zijn maar een beetje aangetast met roest.. hmm, of heb ik nou toch die zwembad-speakers..

maar eerlijk gezegd heb ik niet zoveel last van water in mn 5je, volgens mij zitten bij mij de originele speakers er al 18 jaar in en deze zijn maar een beetje aangetast met roest.. hmm, of heb ik nou toch die zwembad-speakers..

-
- Moderator
- Car: MB
bij een cio niet volgens mij, die hebben die dingen niet. toen ik de speakers uit mijn GTT haalde (met bakjes en folie) waren ze toch nog nat en zat er gewoon water in de filters (maar je hoorde er niets van). Lekker laten drogen en in de clio gebouwd (zonder bakjes). Een tijd geleden heb ik er 1 kant even uitgehad om dat ik mijn deurpaneel los moest halen en toen zagen ze er nog prima (en droog) uit. Denk dat een clio daar minder last van heeft. en een tip, je filters niet onder in de deur leggen maar netjes ophangen ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Of gewoon je filters achter in je kofferbak leggen. Vooral bij geavanceerde filter waarop veel fitermogelijkheden zitten, is dit aan te raden. Tis lullig als je continue je deurpaneel moet demonteren als je bijv. het signaal van je tweeter wil afzwakken 

-
- Moderator
- Car: MB
dat klopt ja, maar ik bedoelde meer de kabel-filtertjesStefan s schreef:Of gewoon je filters achter in je kofferbak leggen. Vooral bij geavanceerde filter waarop veel fitermogelijkheden zitten, is dit aan te raden. Tis lullig als je continue je deurpaneel moet demonteren als je bijv. het signaal van je tweeter wil afzwakken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Oh okeTom schreef:dat klopt ja, maar ik bedoelde meer de kabel-filtertjesStefan s schreef:Of gewoon je filters achter in je kofferbak leggen. Vooral bij geavanceerde filter waarop veel fitermogelijkheden zitten, is dit aan te raden. Tis lullig als je continue je deurpaneel moet demonteren als je bijv. het signaal van je tweeter wil afzwakken

standaard zit er een volledig spatscherm, om de speaker te monteren moet hier een rond gat in geknipt worden.Merijn schreef:Standaard zitten er toch van die plastic kapjes aan de binnenkant van de speakergaten die het spatwater tegenhouden? Mijn vorige 5je had dat in ieder geval.
renault 5 is nooit geleverd met speakers, wel met speakerkappen, hierachter zit de deurbekleding waar al een gat in zit en hierachter direkt tegenaan het doorzichtige spatscherm uit een stuk zonder gaten.
als je een speaker ga monteren neem je eerst de bekleding af, niet de kappen omdat als je deze verdraai de kartonnen ophanging gauw kapot gaat.
dan knip je een gat in het spatscherm, speaker erin liefst met zon 16,5 cm houder en bekleding er weerop.
als je een speaker ga monteren neem je eerst de bekleding af, niet de kappen omdat als je deze verdraai de kartonnen ophanging gauw kapot gaat.
dan knip je een gat in het spatscherm, speaker erin liefst met zon 16,5 cm houder en bekleding er weerop.
naar mijn mening kun je toch het beste een afgesloten opbouw maken...ff aan de haal met je fantasie en polyester! mooie resultaten en mooi geluid...deur nog isoleren met loodbitumen en klaar is kees (of hoe je ook heet)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
een beetje klussen met mdf is ook goed genoeg, heb ik ook gedaanAREXSTYLE schreef:naar mijn mening kun je toch het beste een afgesloten opbouw maken...ff aan de haal met je fantasie en polyester! mooie resultaten en mooi geluid...deur nog isoleren met loodbitumen en klaar is kees (of hoe je ook heet)

-
klussen met mdf en poly is geen probleem. enkel je krijgt dan nooit meer de kleur en reliaf van je auto wat dus veel minder mooi is
je kan het beste (als je nieuwe deurbakken gaat maken) gelijk je hele paneel spuiten...en als je dat stofje ook niet mooi vindt...dan maar leer ofzo tog?

met een 'gewone' 5 zijn de panelen tog helemaal plastic, dus je maakt (ik bijvoorbeeld) die bak, en gelijk je paneel en bak spuiten...klaar! ik post wel wat foto's zodra het klaar is...

met een 'gewone' 5 zijn de panelen tog helemaal plastic, dus je maakt (ik bijvoorbeeld) die bak, en gelijk je paneel en bak spuiten...klaar! ik post wel wat foto's zodra het klaar is...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
-
poste van pics zijn altijd welkomAREXSTYLE schreef:je kan het beste (als je nieuwe deurbakken gaat maken) gelijk je hele paneel spuiten...en als je dat stofje ook niet mooi vindt...dan maar leer ofzo tog?![]()